Weer zo'n pruts-mod-actie

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 12:08
Naar aanleiding van dit >>> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309528

topic, kreeg ik een OW, omdat ik vindt dat HlpDsK zuigt, en dat in me sig had staan krijg ik een OW en wordt mijn sig gedelete.....
Is dit tegenwoordig geen vrijheid van meningsuiting?
En ok, als er had gestaan: "HlpDsK is een k**kerleier" had ik het ook niet erg gevonden als jullie er een permban tegenaan hadden geknald, maar om zoiets als:"HlpDsK zuigt bigtime!!!!" vind ik echt een beetje jammer van GoT....

Dus ik wil graag ff wat feedback op mijn standpunten en tot een overeenkomst komen met de moderators.....

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
is er een verschil dan tussen "HlpDsk zuigt bigtime!!!" en "HlpDsk is een k**kerlijer" ? Ik vind het hetzelfde hoor (je schelt hem bij allebei uit)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Bot gezegd: Er is geen vrijheid van meningsuiting hier, dat staat ook duidelijk in de FAQ

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

ik zeg maar niks want dan ben ik meteen weer een wannabe mod omdat ik het niet met je eens ben

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57
Op zondag 04 november 2001 18:40 schreef RooT het volgende:
is er een verschil dan tussen "HlpDsk zuigt bigtime!!!" en "HlpDsk is een k**kerlijer" ? Ik vind het hetzelfde hoor (je schelt hem bij allebei uit)
Ben ik het niet mee eens...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Ik vindt dat het een beledigende actie T.O.V. HlpDsK, maar een OW vindt ik weer beetje TE.

Alleen zijn sig. leegmaken met zoiets als :"R00tie zuigt bigtime" zou ik een betere actie vinden.

Vindt het censuurgehalte op GoT zowieso steeds grotere vormen aan gaan nemen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 04 november 2001 18:41 schreef dreeke het volgende:
ik zeg maar niks want dan ben ik meteen weer een wannabe mod omdat ik het niet met je eens ben
[6:45pm]«+ r00tie » dreeke is ook weer wannabe-modderig bezig @ GoT
ik hoef niet eens iets te zeggen zelfs

Verwijderd

Als je zegt "HlpDsK zuigt bigtime!" is dat een flame en niet het uiten van je mening.
Dan had er nl. gestaan "Ik vind dat HlpDsK zuigt!" ofzoiets en dan had een (O)W misschien onterecht geweest.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mmjah, ik vind het niet echt kunnen om iets op zo'n dergelijke manier in je sig te zetten, maakt niet uit om wie het gaat.
Alleen zijn sig. leegmaken met zoiets als :"R00tie zuigt bigtime" zou ik een betere actie vinden.
Hier ben ik het mee eens :)

• r00tie
Vinden dat iemand zuigt vanwege acties is gewoon normaal, jij veroordeelt Osama bin laden toch ook om zijn acties, en ik veroordeel hierbij HlpDsK voor sommige acties....
En zeggen dat iemand zuigt is dus geen uitschelden/....

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:43 schreef Operations het volgende:
Als je zegt "HlpDsK zuigt bigtime!" is dat een flame en niet het uiten van je mening.
Dan had er nl. gestaan "Ik vind dat HlpDsK zuigt!" ofzoiets en dan had een (O)W misschien onterecht geweest.
Mierenneuken heet dat, want het effect is beide hetzelfde, HlpDsK is beledigd.

Vindt een OW gewoon te ver gaan, worden nogal uitgedeelt als snoepjes de laatste tijd.

• dreeke

dreeke

outdated icon

mja, een OW gaat misschien wel wat ver

maar het was wel een beledigende sig. daar heeft vrijheid van meningsuiting weinig mee te maken,
want als ik zeg dat ik r00tie een k#nkern#rd vind krijg ik ook een waarschuwing.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:44 schreef r00tie het volgende:
Vinden dat iemand zuigt vanwege acties is gewoon normaal, jij veroordeelt Osama bin laden toch ook om zijn acties, en ik veroordeel hierbij HlpDsK voor sommige acties....
|:(
Denk even na wat je zegt?
Hoe durf je in vredesnaam iemand die waarschijnlijk naar jouw mening ergens een slotje te veel heeft geplaatst of een waarschuwing te veel heeft gegeven met een terrorist, die vele mensenlevens op zijn geweten heeft?
Sorry hoor, maar daar heb ik maar een woord voor: schandalig.
Kom op zeg, je bedoelde het dus niet om hem uit te schelden, maar dat hij ergens aan zuigt ofzo?
Overigens ben ik even aan het kijken hoe dit verhaal gelopen is, ik kan de officiële waarschuwing niet echt terug vinden, maar dat kan ook aan mij liggen :+
I'll get back on that.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vind het toch typisch dat het elke keer weer figuren met als geboortejaar 1984 a 1986 zijn die het nodig vinden om '{persoon x} zuigt' in hun signature te zetten. Het is een beetje standaard om alles maar met sucks/rulez te benaderden, vind je niet? De wereld is niet zwart/wit, maar dit alles even terzijde.

Het is gebruikelijk dat iemand voor een flame/troll zoals deze een gewone waarschuwing krijgt, dus ik zal vragen of iemand van het DT er naar kijkt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• EsCo
Op zondag 04 november 2001 18:43 schreef Operations het volgende:
Je uit je mening toch met een overredende bedoeling? Dan heb je aan jouw subtiele suggestie vrij weinig...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
Op zondag 04 november 2001 18:44 schreef r00tie het volgende:
ik vind 't flamen. Je wekt er irritaties mee op. Dat je er een OW voor krijgt is misschien niet helemaal terrecht maar je lokt wel die situaties zelf uit vind ik.

• dreeke

dreeke

outdated icon

"Ik vind dat HlpDsK zuigt" en "HlpDsK zuigt" komt gewoon op hetzelfde neer

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

btw: de topic title is wat mij betreft al voldoende voor een schop onder je h*l

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:47 schreef Exirion het volgende:
Ik vind het toch typisch dat het elke keer weer figuren met als geboortejaar 1984 a 1986 zijn die het nodig vinden om '{persoon x} zuigt' in hun signature te zetten. Het is een beetje standaard om alles maar met sucks/rulez te benaderden, vind je niet? De wereld is niet zwart/wit, maar dit alles even terzijde.
Andere generatie noemen ze dat. Bij de vorige was alles Kut en VET!.
Het is gebruikelijk dat iemand voor een flame/troll zoals deze een gewone waarschuwing krijgt, dus ik zal vragen of iemand van het DT er naar kijkt.
Dit is al wat begrijpelijker !! Hopelijk wordt de OW ingetrokken en krijg hij een W, anders lijkt het allemaal zo standaard en random....

• EsCo
Op zondag 04 november 2001 18:47 schreef Exirion het volgende:

Wil je even naar jezelf luisteren? Je basseert je nu zelf op een vooroordeel... |:(

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 04 november 2001 18:49 schreef D2k het volgende:
btw: de topic title is wat mij betreft al voldoende voor een schop onder je h*l
beetje wel ja, dat jij (r00tie) het niet eens bent met een beslissing van iemand anders wil nog niet zeggen dat het geen juiste beslissing was
Er zijn ook nog meer mensen op de wereld dan jij waar je af en toe een klein beetje rekening mee kan houden

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Als iedereen 'r00tie zuigt' in zn sig zou zetten, zou je daar blij mee zijn?

Kortom: behandel iemand zoals je zelf ook behandeld wil worden

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:50 schreef VipTweak het volgende:
Dit is al wat begrijpelijker !! Hopelijk wordt de OW ingetrokken en krijg hij een W, anders lijkt het allemaal zo standaard en random....
Ik heb er zojuist even een crewforum draadje over geopend, ik kan zo snel namelijk niet terug vinden wie die officiële waarschuwing moet hebben uitgedeeld :)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:51 schreef LuNaTiC het volgende:
Als iedereen 'r00tie zuigt' in zn sig zou zetten, zou je daar blij mee zijn?

Kortom: behandel iemand zoals je zelf ook behandeld wil worden
Lomu doet dat al bij zichzelf :)
[Sanniej] lomu, ben jij nou bezopen, onder invloed, of ben je echt zo'n lomp, extreem zielig, irritant figuur?
Afwasser van de GoT: Dutch GeForce Fanclub
M'n specs

• r00tie
Ik vind dat dree gelijk heeft :+ Ik vind dat Hlpdsk zuigt en hlpdsk zuigt niet echt verschillen nee, en dat over vergeleijken met een terrorist, misschien verkeerd gekozen, maar het is actueel, dat snap je wel neem ik aan...
En je snapt denk ik ook wel wat ik er mee bedoel.....

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 04 november 2001 18:53 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Lomu doet dat al bij zichzelf :)
[..]
Dat heet zelfspot, en is totaal offtopic hier :P ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:44 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Mierenneuken heet dat, want het effect is beide hetzelfde, HlpDsK is beledigd.
Neuh, niet echt. Ik trek me niet te veel aan van dat soort zielige pogingen tot aandacht.

En ff over "vrije meningsuiting": als je op rondleiding gaat door Paleis ten Bosch oid met een T-Shirt met daarop "Beatrix Zuigt!" dan wordt je niet het recht ontzegd om dat T-shrt te dragen, maar je wordt wel buiten de paleishekken gezet.

• dreeke

dreeke

outdated icon

het verschil is alleen dat "Osama Bin Laden zuigt" gebaseerd is op feiten, bedoel de halve wereldbevolking weet dat die vent geen heldere gedachtengang heeft

"HlpDsK zuigt" is eerder een persoonlijke mening van jou en daarom is dat dan weer wel een flame...
Of heb je harde bewijzen dat HlpDsK echt heel erg verkeerd bezig is ergens mee en dat anderen daar onder lijden? :)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:57 schreef dreeke het volgende:
het verschil is alleen dat "Osama Bin Laden zuigt" gebaseerd is op feiten, bedoel de halve wereldbevolking weet dat die vent geen heldere gedachtengang heeft
Dat is niet waar. Dat weet jij helemaal niet. Jij hebt tot nu toe persoonlijk nog geen last gehad van mijnheer Bin Laden. Jij vangt dat op uit de media, maar het is niet je persoonlijke mening, oftwel : meeloperij.
Blijkbaar heeft R00tie WEL een negatieve persoonlijke met HlpDsK gehad, en wilde hij dit kenbaar maken.
Dus om nou te zeggen dat "OBL zuigt" of "HlpDsK zuigt" erg veel van elkaar verschillen?? Nee, niet echt.
"HlpDsK zuigt" is eerder een persoonlijke mening van jou en daarom is dat dan weer wel een flame...
Of heb je harde bewijzen dat HlpDsK echt heel erg verkeerd bezig is ergens mee en dat anderen daar onder lijden? :)
Hier moet je mee oppassen :+,straks komen er nog bewijzen enzo :P

• r00tie
Om geen ouwe }:O uit de sloot te halen ga ik dat niet weer bespreken, maar de OW is uitgedeeld door Negotiator, en hlpdsk> het is geen zielige poging tot aandacht, dat is jouw mening, volgens dree is dat dus een flame, dus geef jezelf maar ff een OW dan?
Of kunnen modjes niet bestraft worden?
Maar als je als politieagent iets fout doet, wordt je ook bestraft, dus het zou wel HOREN te kunnen....

Denk daar maar eens over na....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 04 november 2001 18:50 schreef Escobar het volgende:
Wil je even naar jezelf luisteren? Je basseert je nu zelf op een vooroordeel... |:(
Weet jij wel wat het woord vooroordeel betekent? Ik doe een constatering en baseer daar een uitspraak uit. Het is dus geen vooroordeel, maar een oordeel op basis van ervaringen.

Het zijn altijd figuren van dezelfde leeftijd die een mod op ICQ komen bombarderen met loos geblaat. Let wel: ik zeg niet dat pubers slecht zijn (ik ben zelf ook puber geweest. joh, echt? goh zeg, bizar), maar het is wel typerend dat er meestal stront aan de knikker is met figuren van een bepaalde leeftijd. Dat is wat ik bedoel.

En dat valt echt overduidelijk op.

edit:
ik vind de topictitel ook getuigen van een bepaalde mentaliteit. als je iets wilt bereiken, pak het dan anders aan

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• r00tie
Exirion, check je eigen sig eens?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 04 november 2001 18:56 schreef HlpDsK het volgende:
Neuh, niet echt. Ik trek me niet te veel aan van dat soort zielige pogingen tot aandacht.
is imho ook een flame

zelfde als "@Home Tilburg Zuigt Hard"
is ook een flame

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zet in plaats van 'Hlpdsk zuigt' 'Hlpdsk is erg frusterend!!!!" neer ;)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op zondag 04 november 2001 18:57 schreef dreeke het volgende:
Aangezien "iemand zuigt" niet op feiten gebaseert kan zijn (tenzij je hem met een.. euhh.. rietje in ze bek ziet ofzo zijn beide gebaseerd op meningen.
Zonder feiten zijn beide gewoon laster. En laster is zelfs verboden bij wet!

Als je dan toch iets tegen een modje hebt, kom dan met feiten af. Heb je veel minder kans op gezeik en krijg je misschien wel een constructief gesprekje met die mod.

• Thunder
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 19:02 schreef Exirion het volgende:

[..]
Okee dan is generaliseren misschien een beter woord :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

ok dat met Bin Laden was niet zo'n goed voorbeeld maar je kan zelf toch nog wel een beetje inzien dat zoiets als in r00tie's sig. stond als een flame wordt opgevat

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 04 november 2001 19:04 schreef r00tie het volgende:
Ja, wat is daar mee?
Ik flame niet. Ik geef gewoon m'n mening.
Ik denk dat jij dat verkeerd interpreteert. Je kunt het heel erg oneens zijn met iemand, en in een discussie kan het soms hard tegen hard gaan, maar de kunst is om het fatsoen te bewaren en niet te gaan flamen. Je zult mij niet zien schelden oid, en een uitspraak als 'HlpDsK zuigt!' is een regelrechte troll/flame.

Probeer je gelijk te halen met argumenten en met een goed onderbouwde mening. Niet met schelden/flamen.

• EsCo
Op zondag 04 november 2001 19:02 schreef Exirion het volgende:

[..]

Weet jij wel wat het woord vooroordeel betekent? Ik doe een constatering en baseer daar een uitspraak uit. Het is dus geen vooroordeel, maar een oordeel op basis van ervaringen.

Het zijn altijd figuren van dezelfde leeftijd die een mod op ICQ komen bombarderen met loos geblaat. Let wel: ik zeg niet dat pubers slecht zijn (ik ben zelf ook puber geweest. joh, echt? goh zeg, bizar), maar het is wel typerend dat er meestal stront aan de knikker is met figuren van een bepaalde leeftijd. Dat is wat ik bedoel.

En dat valt echt overduidelijk op.

edit:
ik vind de topictitel ook getuigen van een bepaalde mentaliteit. als je iets wilt bereiken, pak het dan anders aan
Er zijn ook mensen die 'constateren' dat veel turken stelen...

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:06 schreef dreeke het volgende:
ok dat met Bin Laden was niet zo'n goed voorbeeld maar je kan zelf toch nog wel een beetje inzien dat zoiets als in r00tie's sig. stond als een flame wordt opgevat
Ja, maar een een edit en een OW dat kan rechtvaardigen vindt ik van niet.

Edit zowieso natuurlijk wel, een waarschuwing, maar geen OW.

• BrZ
  • Laatst online: 02-12 16:59

BrZ

Op zondag 04 november 2001 19:04 schreef r00tie het volgende:
die staat erin omdat het zo'n lompe opmerking is...
Natuurlijk geef je je eigen mening als je flamed... |:(
Op zondag 04 november 2001 18:38 schreef r00tie het volgende:
En ok, als er had gestaan: "HlpDsK is een k**kerleier" had ik het ook niet erg gevonden als jullie er een permban tegenaan hadden geknald, maar om zoiets als:"HlpDsK zuigt bigtime!!!!"
What's the difference (beahlve dat je hier met een ziekte scheld...) ?

Het gaat er bij beide om dat je HlpDsK afzeikt (flamed...)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aanvankelijk toen ik de topictitel las was ik niet van plan hier te reageren, gezien de walgelijke vooringenomen houding van de topicstarter.

Voor de duidelijkheid: ik ben de prutsmod in kwestie, of ten tijde van het mailtje, de LA dokter in functie. In het bewuste mailtje stond het volgende:
Date: Sat, 3 Nov 2001 20:13:17 +0100
From: Negotiator
To: r00tie
Subject: Je signature @ Gathering of Tweakers

Beste r00tie,

Je signature "HlpDsK zuigt bigtime!!!" is verwijderd in navolging de
afspraken omtrent flamen die op het forum gelden. Zoals je (als het goed is)
weet, is dit op het forum niet toegestaan, en ook je signature valt daaronder.

Je krijgt hiervoor een waarschuwing. Ik hoop dat het hierbij blijft.

Met vriendelijke groet,
Roelant / Negotiator,
Gathering of Tweakers.
Als je een officiële waarschuwing krijgt staat dat ook duidelijk als "een officiële waarschuwing" vermeld, dit was dus geen officiële waarschuwing.

Dat je dit zelf als zodanig interpreteert is één, maar dat je dat niet éérst even controleert waar twijfel mogelijk is, en besluit mij hier per direct voor "prutsmod" verslijten, is iets wat ik niet waardeer en op geen enkele wijze kan rechtvaardigen. Ik hoop dat je dat begrijpt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 04 november 2001 19:08 schreef Escobar het volgende:
Er zijn ook mensen die 'constateren' dat veel turken stelen...
Ik constateer dat veel criminelen marokkaans zijn. Sue me :)

Om sommige feiten kun je moeilijk heen. Je moet alleen voor 1 ding uitkijken: dat veel criminelen marokkaans zijn implicieert niet dat alle marokkanen crimineel zijn ;)

Nogmaals, ik zeg niet dat alle pubers ettertjes zijn, maar op GoT wordt wel meestal geetterd door pubers. Snap je m'n punt nou?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Sjonge jonge....dus het was niet eens een OW |:(

r00tie..dit is toch wel een heel erge prutsactie van jezelf....

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 04 november 2001 19:12 schreef Negotiator het volgende:
Aanvankelijk toen ik de topictitel las was ik niet van plan hier te reageren, gezien de walgelijke vooringenomen houding van de topicstarter.

Voor de duidelijkheid: ik ben de prutsmod in kwestie, of ten tijde van het mailtje, de LA dokter in functie. In het bewuste mailtje stond het volgende:
[..]

Als je een officiële waarschuwing krijgt staat dat ook duidelijk als "een officiële waarschuwing" vermeld, dit was dus geen officiële waarschuwing.

Dat je dit zelf als zodanig interpreteert is één, maar dat je dat niet éérst even controleert waar twijfel mogelijk is, en besluit mij hier per direct voor "prutsmod" verslijten, is iets wat ik niet waardeer en op geen enkele wijze kan rechtvaardigen. Ik hoop dat je dat begrijpt.
Hmmm licht in de duisternis... Lijkt er een beetje op dat je te snel hebt vooruitgedacht he r00tie :?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:12 schreef Exirion het volgende:

[..]

Om sommige feiten kun je moeilijk heen. Je moet alleen voor 1 ding uitkijken: dat veel criminelen marokkaans zijn implicieert niet dat alle marokkanen crimineel zijn ;)

Nogmaals, ik zeg niet dat alle pubers ettertjes zijn, maar op GoT wordt wel meestal geetterd door pubers. Snap je m'n punt nou?
Nee, het valt je op dat veel pubers etteren. Misschien let je er gewoon meer op..zou zomaar kunnen.

• EsCo
Op zondag 04 november 2001 19:12 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nee

• dreeke

dreeke

outdated icon

ik krijg het idee dat er nu iemand best wel voor lul staat

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:12 schreef Negotiator het volgende:
Dat r00tie niet kan lezen !!!
Ik geef negotiator groot gelijk :)

---
Ja, ik heb zijn tekst lichtelijk aangepast :+
---

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 04 november 2001 19:15 schreef dreeke het volgende:
ik krijg het idee dat er nu iemand best wel voor lul staat
hmm dat vind ik nogal zwak uitgedrukt :D

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 04 november 2001 19:16 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

hmm dat vind ik nogal zwak uitgedrukt :D
volgens mij heb ik ook een déja vu

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is dit dan afgehandeld :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.