Toon posts:

HELP Computer start niet meer OP !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik was bezig met het instellen van mijn IRQ' s. Omdat ze allemaal op 9 stonden, dus niet goed.(Net nieuw moederbord & CPU) Heb vervolgens het een en het ander ingesteld in de bios en met het verwisselen met de kaarten. Dat zag er allemaal keurig uit, goede IRQ' s, Windows XP NL start gewoon op.
Toen ben ik toch nog even bezig geweest met de IRQ' s want mijn Matrox RT2000 & Terratec geluidskaart stonden nog op de zelfde IRQ' s dat ingesteld. Computer gereset.
Zag er allemaal goed uit op een gegeven moment zie je dat scherm met jouw IRQ setting (Dos) en daarna hoort Win XP op te starten (In mijn geval boot magic maar dat maakt niet uit)maar hij blijft nu gewoon met een flikkerend wit streepje staan.
Ik kan wel via mijn opstart diskette in DOS komen en mijn data staat nog gewoon om MIJN HD' s.
Heb nu al mijn kaarten er uitgehaald op Mijn Video kaart en mijn RAID Controller naar. en dat helpt niet.
Mijn moederbord; Asus P4B.

Ik hoop snel iets van jullie te horen.... (misschien dat ik dat via de bios kan oplossen ??)
Bedankt alvast.

Pieter-Jan

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

dlmh

Lo-Fi

eeeh.. BIOS defaults al geprobeerd ??? Iets minder radicaal dan al je kaarten eruit..

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Bedoelt U alles weer teruig zetten in oorsprokelijke staat ?
Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Maar hij blijft nog steeds met zo' n vlikkerend streepje en nu pas naar 10 min. start XP op ....

BVD.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

dlmh

Lo-Fi

Yep.. als het probleem is ontstaan door IRQ conflicten o.i.d. dan verhelp je dat door 'm weer in de oorspronkelijke staat te zetten, lijkt me...

[verbaasd modus]
U?
[/verbaasd modus]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

PCR

Op zondag 04 november 2001 19:18 schreef PieterJan het volgende:
Bedoelt U alles weer teruig zetten in oorsprokelijke staat ?
Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Maar hij blijft nog steeds met zo' n vlikkerend streepje en nu pas naar 10 min. start XP op ....

BVD.
Je bent vrij nieuw hier maar we zijn allemaal JE hoor :P :) ;)

Oh jah, en voor de netheid vlikkerend=flikkerend ;)