Welke (goedkope) mobo voor AMD XP?

Pagina: 1
Acties:

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
Hi there!

Ik zoek een (goedkope) moederplank voor een AMD Athlon XP, maar welke chipset raden jullie mij aan? En natuurlijk welk moederbord? Moet ik wachten op de Nforce? En wanneer komt ie? (hint, HCC-DAGEN ;)).

Thanx!

Frank

Verwijderd

Waarom een goedkoop mobo??? Koop dan een mindere processor met een goed mobo. Goedkoop is duurkoop geldt vooral voor moederborden!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf een ECS K7S5A en ben d'r erg over te spreken; nog nooit zo'n stabiel board gezien >:)

webOS all the way!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op zondag 04 november 2001 18:26 schreef mike2bier het volgende:
Waarom een goedkoop mobo??? Koop dan een mindere processor met een goed mobo. Goedkoop is duurkoop geldt vooral voor moederborden!
Da's meestal wel waar; ik zweerde zelf bij Asus (MSI heb ik veel probs mee gehad)

Ik stond sceptisch tegenover ECS en SiS, maar onterecht blijkt nu, loopt echt super!

webOS all the way!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Abit KG7 /lite of RAID >:)
Das een goedkoop mobo , heel goed over te klokken..etc

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:19
Op zondag 04 november 2001 18:27 schreef Hermanvh het volgende:
Ik heb zelf een ECS K7S5A en ben d'r erg over te spreken; nog nooit zo'n stabiel board gezien >:)
'k ga hem ook halen vandeweek :)

ben zeer benieuwd :)

(samen met een athlonXP 1600+ overgins)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ach ik heb net me centen gespendeerd aan een XP 1500+ en die zit gewoon op m'n K7T Turbo geprikt. Loopt snel stabiel en goed dus voorlopig hou ik hem zo.

ECS heb ik ook gehad en ik kan me nog herinderen dat een aantal mensen me flink uit aan het lachen waren toen ik vertelde dat het een stabiel en fijn bordje was -> ECS is nu in 1 keer een gewild merk, das dan wel weer leuk :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
Maar ondersteund ECS K7S5A ook volledig de XP-serie??? Op de site staat het nl. niet echt, ook niet onder de bios-upgrades.....

Thanx anyway

-- XP roeleerd :) en Franky gaat voor weinig ECS shoppen als die ook roeleerd :P --

Verwijderd

Ik zou als ik jou was gaan voor de Aopen AK77PRO DDR plus. Zeeer stabiel bord, met DDR en Raid onboard. Inderdaad wordt dit bord geklopt door ASUS, maar what the hell, stabiliteit vind ik belangrijker dat de 2% snelheidswinst die je in principe alleen maar terug vindt in benchmarks.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Die ECS ondersteund het perfect, ikzelf heb een Revision 4 bord zonder LAN, en der hangen XP stickers naast de socket ;) en hij ondesteund het dus perfect :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 04 november 2001 18:27 schreef Hermanvh het volgende:
Idd.. mijn pc is er ook mee uitgerust en hij's snel, stabiel en werkt lekker. Tis alleen niet bijzonder bord, geen Oc dingen en geen gezeur.. hij doet het gewoon :)

Maakt (video)reviews bij IOTDomotica.nl .Podcast bij Kophi: ook opYT.

Verwijderd

die nieuwe epox EP-8KHA mobo met via 266-A chipset

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1547&p=3
Pagina: 1