Als ik bij Adobe Photoshop 'free transforme' doen, en het geselecteerde vakje 90 graden draai, en op apply druk, komt er een kleine blur overheen, bij foto's is dan noodzakelijk, maar hoe zet ik dat uit?
Ehm, geen last van hierzo... of begrijp ik je niet helemaal goed?
als je hem met de hand, probeert, 90graden te draaien, dan lukt dat nooit precies, en dan gaat ie dus resampelen, en wordt de kwaliteit slechter. als ik jou was zou ik ipv met free transform gewoon werken met: image->rotate en dan 90 graden instellen.Op zondag 04 november 2001 18:23 schreef illem het volgende:
Als ik bij Adobe Photoshop 'free transforme' doen, en het geselecteerde vakje 90 graden draai, en op apply druk, komt er een kleine blur overheen, bij foto's is dan noodzakelijk, maar hoe zet ik dat uit?
Verwijderd
Heb zelf paar hotkeys voor "image->rotate" en "image->flip enz bla bla" gemaakt. Zeer zeer handig. Zeker als je veel foto's/images flipt, draait. En de hele dag met Photoshop/Adobe stuff werkt. Aanrader dus.
Btw. Free transform + shift ingedrukt houden helpt ook snel 90/45 graden psies te draaien. Altijd handig.
Btw. Free transform + shift ingedrukt houden helpt ook snel 90/45 graden psies te draaien. Altijd handig.
Verwijderd
selectie maken > edit > transform > 90 graden draaien
Staat in de "selectie options windows" Feather wel op 0 ??? Anders gaat het al mis voor het free transform rotate gebeuren
Staat in de "selectie options windows" Feather wel op 0 ??? Anders gaat het al mis voor het free transform rotate gebeuren
dan doe je toch echt iets fout blijkbaarOp zondag 04 november 2001 21:08 schreef illem het volgende:
klopt, maar als nog komt er een kleine blur overheen
ik heb ff een testdingetje gemaakt:
before:

en zoals je ziet 0,0% blur
je kunt tijdens het transformen de SHIFT vasthouden dan snapt PS de hoeken naar 45 graden (-=90=-, 135, 180 enzov)
Nogmaals:
Bij free transform shift inhouden werkt op een of andere vage manier niet..Je zult nog steeds een blurretje krijgen
De enige manier om het wel te doen is Edit -> Transform -> Rotate 90CW
Bij free transform shift inhouden werkt op een of andere vage manier niet..Je zult nog steeds een blurretje krijgen
De enige manier om het wel te doen is Edit -> Transform -> Rotate 90CW
Innovation beyond Imagination
Nu gaat het ongeveer om hetzelfde, ik wil een klein stukje vergroten, echt een paar (4x4) pixels tot cm'ers groot, maar ik wil geen blur erover, hoe kan ik die voorkomen?
Verwijderd
als ik datgene wat ik denk wat jij bedoelt, ook hetgene is wat je bedoelt, dan zou je dat als volgt kunnen oplossen
edit-preferences-general
En dan daar bij Interpolation » Nearest Neighbor (faster) selecteren.
that should do the trick.
edit-preferences-general
En dan daar bij Interpolation » Nearest Neighbor (faster) selecteren.
that should do the trick.
Pagina: 1