300W genoeg voor dit systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:03
Ik krijg morgen dus een nieuwe config. Zal ff opnoemen wat het wordt. Mijn vraag is dus of een 300W voeding voldoende zal zijn. Hier mijn sys:
MSI KT266A mobo
Athlon XP 1500+
Gainward GeForce 3
512 MB DDR geheugen. CAS 2.5
Terratec x-fire 1024 geluidskaart
36x cd-rom speler (doet 't nog goed dus waarom sneller? :))
4x4x24 cd-rw
30,7 7200rpm gig Maxtor HD
2 netwerkkaarten.
17" monitor.
En gewoon muis en toetsenbord natuurlijk.

Gaat een 300W voeding dit trekken of heb ik meer nodig?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
300 Watt is zat voor dit systeem :)

Verwijderd

Gaat wel lukken 300 Watt is genoeg maar de kwaliteit van de voeding moet wel goed zijn.

Verwijderd

Ik denk het wel, want die Athlon XP processoren gebruiken een stuk minder stroom dan de Thunderbirds.

Verwijderd

Ja, waarom zou 300watt niet genoeg zijn voor een "standaard" desktop systeem.

Greetz

Verwijderd

Ik zou zeggen UTFS maar ja aangezien ik dat vandaag al erg vaak gedaan heb ga ik je vriendlijk verzoeken de volgende keer de zoekmachine te gebruiken ivm met de vele onderwerpen die hier al over bestaan.

Alvast Bedankt

oh ja neem geheugen met een CAS latency van 2 ipv 2,5 scheelt een heleboel

Verwijderd

nee dat is niet genoeg.
het is méér dan genoeg! *D

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op zondag 04 november 2001 18:05 schreef benchMarc het volgende:
Ik krijg morgen dus een nieuwe config. Zal ff opnoemen wat het wordt. Mijn vraag is dus of een 300W voeding voldoende zal zijn. Hier mijn sys:

<<Hoop geile hardware>>

!!! 17" monitor. !!!
En gewoon muis en toetsenbord natuurlijk.

Gaat een 300W voeding dit trekken of heb ik meer nodig?
Jij bent toch niet van plan om je monitor op je voeding aan te sluiten he >:)

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:42
Op zondag 04 november 2001 18:09 schreef roys het volgende:
Gaat wel lukken 300 Watt is genoeg maar de kwaliteit van de voeding moet wel goed zijn.
Is de voeding die in een A-Open HQ-08 kast zit (ook 300 watt) van goede kwaliteit?? :?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ja,ik heb een 300W AOpen en die slikt VEEEEL meer hardware dan wat jij opgenoemt hebt.

• benchMarc
Op zondag 04 november 2001 18:12 schreef BrainDamage het volgende:
Ik zou zeggen UTFS
Heb ik geprobeerd, Search werkt niet:
De pagina kan niet gevonden worden.
De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Zorg dat het adres juist gespeld is wanneer u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Open de introductiepagina gathering.tweakers.net en zoek naar koppelingen naar de informatie die u wilt.
Klik op de knop Vorige om een andere koppeling te proberen.
U kunt op Zoeken klikken, als u naar informatie wilt zoeken op het Internet.

HTTP 404 - Bestand niet gevonden
Internet Explorer
Enneh, als je naar mijn reg-datum kijkt hoef je mij neit te vertellen dat ik de search moet gebruiken |:(

Maareh, scheelt CAS 2.5 of 2 dan zoveel? En zou ie misschien niet op 2 willen lopen?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:26
Op zondag 04 november 2001 18:18 schreef XTerm89D het volgende:
Ja,ik heb een 300W AOpen en die slikt VEEEEL meer hardware dan wat jij opgenoemt hebt.
Goh hier ook al ;)

• benchMarc
Zo'n 300W Targetvoeding is zeker te gierig?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 14:44
hij wil natuurlijk gewoon met z'n systeempie showwen en daarom breidt ie er maar een vraag omheen :D
en je monitor draait helemaal niet op je voeding, maar gewoon op het electriciteitnet :)

The devil is in the details.

• benchMarc
Haha :) nee hoor, ik wilde alleen ff zekerheid, omdat Xsion (ook geregistreerd hier) tegen mij zei dat ik echt een 400W voeding nodig had omdat ik anders een instabiel systeem zou krijgen. En omdat de search niet werkt vraag ik 't hier dus maar.
En waarom zou ik moeten showen? Ik zit niet meer in groep 8 ofzo ;P Heb lang genoeg met mijn Duron 650@850 gezeten, en gf 2 mx, daar had ik pas spijt van, van die gf 2 mx :r

Jeuj 1000ste post ;)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:40
Zie niet in waarom je daar een 400watt voor nodig hebt, die voedingen zijn prima voor standaard systemen als dit. Heb er meer aanhangen en niks geen problemen.

Flickr | Lego collectie

• benchMarc
Ok ik weet genoeg, 300W moet dus werken, tnx voor alle replies.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb een 300W voeding en 3 cdrom spelers + 4 hd's :) Ik denk dat jouw systeem wel zal gaan lopen met zo'n voeding

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:36 schreef Wimo. het volgende:
Ik heb een 300W voeding en 3 cdrom spelers + 4 hd's :) Ik denk dat jouw systeem wel zal gaan lopen met zo'n voeding
wat voor een hd's???

Verwijderd

Waar heb je in godsnaam 3 CDrom spelers voor nodig!!
2 snap ik nog DVDspeler + een CDwritter, maar die 3de, nog een gewone CDrom speler zeker!!

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:47 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd, Search werkt niet:
[..]

Enneh, als je naar mijn reg-datum kijkt hoef je mij neit te vertellen dat ik de search moet gebruiken |:(

Maareh, scheelt CAS 2.5 of 2 dan zoveel? En zou ie misschien niet op 2 willen lopen?
sorry had op dat moment nog niet door (search2.php werkte wel) maar bij mij scheelde het erg veel je kan als je beetje red. geheugen heb wel op CAS 2 laten lopen. Bij mijn merkloos geheugen lukt het ook maar ja is minder stabiel.

Verwijderd

zie sig... en dat alles op een 235 watt...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Ik heb een 300watt voeding met 3 cd drives, 4 hd's , 2 coolermaster cooldrives, 1x12cm fan, 2x80cm fan, 1x6cm fan op cpu, TB1200@1400 , 2xnetwerk, 1xdimm, 1xgf3, 1xsoundcard, 1xscsi kaart op 1 300watt voeding..

Is natuurlijk wel afhankelijk van kwaliteit voeding..

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde systeem maar dan een athon 1800+ of 250 draaien, dus don't worry >:)

Verwijderd

neem een goede voeding

Aopen ofzo

zeker weten dat ie 300 watt geeft.
dan blijft je systeem ook lekker stabiel.

8-)

• benchMarc
Op zondag 04 november 2001 21:48 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

sorry had op dat moment nog niet door (search2.php werkte wel) maar bij mij scheelde het erg veel je kan als je beetje red. geheugen heb wel op CAS 2 laten lopen. Bij mijn merkloos geheugen lukt het ook maar ja is minder stabiel.
Dane Elec geheugen. Hopenlijk gaat dat werken :)
Pagina: 1