database en internetserver

Pagina: 1
Acties:

• mabit_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 17:23
wie weet er nog een leuke hardware config voor een database en internet server.....

zat te denken aan een dual athlon met 1 gig geheugen en grote schijf....

wie iets leuks (gedetaileerd) in zn hoofd heeft mag zeggen

os wordt helaas micro$oft winhdhoos (voor asp) en met mysql......

ideeën....?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

RAID-array bouwen... Worden je HD's een stuk sneller van...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Gewoon een p2, iets van 400 mhz, 256 mb ram, win 2000 en een grote harde schijf (80 gieg ofzo).

De database hoeft er toch alleen maar OP te staan. De handelingen doe je met je eigen pc (ik neem aan dat je geen terminalachtige bewerkingen uit gaat voeren).

Als je een dual AMD neemt, neem deze dan als werkstation, veel beter.

• mabit_
huh frankie, nou gloof ik toch dat as k em as databaseserver gebruik, de server de handelingen vericht en weertruggeeft aan de internet server die r netjes een pagina van maakt, heb aantal tabellen met in totaal meer dan 150.000 records, met daarover heen nog allemaal kruistabellen en dynamische queries, dat gaat me allemaaal veel te langzaaam en moet dus in een tiende van een seconde beschikbaar zijn...... dus een heeeele krachtige server......

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 04 november 2001 18:25 schreef mabit_ het volgende:
huh frankie, nou gloof ik toch dat as k em as databaseserver gebruik, de server de handelingen vericht en weertruggeeft aan de internet server die r netjes een pagina van maakt, heb aantal tabellen met in totaal meer dan 150.000 records, met daarover heen nog allemaal kruistabellen en dynamische queries, dat gaat me allemaaal veel te langzaaam en moet dus in een tiende van een seconde beschikbaar zijn...... dus een heeeele krachtige server......
De programma's halen de gegevens toch over naar je eigen pc om ze te bewerken. Als je klaar bent, dan gaan de uitkomsten toch weer terug naar de database (-server).

Zoals jij omschrijft deden die domme terminals vroeger, die alleen het beeld weergaven, terwijl de database EN alle bewerkingen en berekeningen door de grote server gedaan werden.

• mabit_
ja tis idee is wel het zelfde nu, want een browser heeft geen toegang tot de database, die geeft alleen maar platte tekst weer die wordt gerenderd door de internetserver, die weer in contact staat met de database server..... snappie en voor een winkel met een 30.000 artikelen is t best handig as je daarin beeètje snel kunt zoeken....?
Pagina: 1