Toon posts:

past iedere agp kaart in ieder agp slot??

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zie topic titel

Verwijderd

tuurlijk past dat AGP = voor AGP |:(

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:43

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ja in principe wel, het is een standaard formaat slot dus in principe passen alle AGP kaartin in alle sloten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

lol *D

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
yup alle agp kaarten tot nu toe zijn downwards compatible. (voor zover ik het weet)
Een 4x agp werkt ook op een 2x agp slot. Natuurlijk zal dit niet de prestaties van de videokaart ten goede komen.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Ik neem aan dat de topic starter bedoelt, of je een AGP x2/x4 kaart in een AGP x1 slot kwijt kunt.
Of een AGP Pro kaart in een normaal AGP slot.

Verwijderd

Een 3Dfx voodoo 6000 misschien? :p

Verwijderd

Topicstarter
je hebt ook connecters (die gouden dingen) die op verschillende kaarten anders zijn

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:28 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Ik neem aan dat de topic starter bedoelt, of je een AGP x2/x4 kaart in een AGP x1 slot kwijt kunt.
Of een AGP Pro kaart in een normaal AGP slot.
Weet iemand dan of een Creative GeForce2 GTS kaart een AGP Pro kaart is?

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 20-08 23:47
Op zondag 04 november 2001 17:28 schreef Sir_Floppy het volgende:
yup alle agp kaarten tot nu toe zijn downwards compatible. (voor zover ik het weet)
Een 4x agp werkt ook op een 2x agp slot. Natuurlijk zal dit niet de prestaties van de videokaart ten goede komen.
Sommige kaarten zijn volgens mij alleen compatible met AGP x4 of x2... Dus zou je die dan in een AGP x1 slot kunnen stoppen, zonder stabiliteitsverlies?

Verwijderd

Ik neem aan van wel... Anders zouden het geen AGP kaarten zijn.. |:(

Oke er zijn AGP Pro sloten die vinden een AGP Pro kaart wel weer leuk (bijb Asus V6600 pro64) maar ze ondersteunen gewone AGP kaart ook, en anders om ook, een agp pro videokaart die Doet het ook in een AGP slot zonder pro.

Je hebt natuurlijk ook AGP Snelheden (1x2x4x...in de toekomst meer) Maar daar gaan de nieuwe moederborden en videokaarten niet moeilijk overdoen

Verwijderd

nee, lukt niet gegarandeert
je hebt AGP-universal slot, daar past alles in

dan nog AGP 2x-slot, daar steekt vanvoor een nokje, daar graken dus enkel 2x-kaarten in en natuurlijk ook 4x kaarten

ten derde isser nog het AGP 4x slot met vanachter een extra nokje, waar dus enkel AGP 4x kaarten inkunnen

die verschillen hebben vooral met voltage te maken: de AGP 1.0 spec draait op 2.x Volt en kan max AGP 2x hebben, en de AGP 2.0 spec doet 1.5 Volt en dus tot maximaal AGP 4x
(de toekomstige AGP 3.0 spec gaat op 0.8 Volt draaien, en tot AGP 8x ondersteunen)

Verwijderd

Topicstarter
dus een agp kaart die bv 5 jaar oud is kan in een nieuw mobo?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05

Richard

Kuru Kuru Kururin

20*350ZO45°

Verwijderd

Gaat niet altijd, op m'n stage hebben we een compaq AP500 staan en die lust geen kaarten die sneller dan 1* zijn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sommige mobo's hebben ook zo'n zwarte klem er rond om heen zitten. Deze zijn echt irritant. Mijn Viper ging er niet in. Toch maar dat zwarte ding er vandaan gesloopt en toen ging het verder goed.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:47 schreef terw_dan het volgende:
sommige mobo's hebben ook zo'n zwarte klem er rond om heen zitten. Deze zijn echt irritant. Mijn Viper ging er niet in. Toch maar dat zwarte ding er vandaan gesloopt en toen ging het verder goed.
IDD mijn oude GeForce256 wou ook niet op mijn MSI bordje door die zwart stink klem..

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Op zondag 04 november 2001 17:47 schreef terw_dan het volgende:
ahum... Misschien weten sommige het nog niet, maar die zwarte klem is alleen maar om je kaart stevig in ze voet te houden. Bijvoorbeeld bij het vervoeren. Je kan hem dus gewoon weghalen. Lijkt mij dus alleen maar handig!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Topicstarter
ik stopte zojuist mijn i740 in mijn ct 7aja2 mobo en hij piepte 1x lang en daarna kort, wat betekent dit?

ps. ik wilde die i740 erin omdat ik anders geen winxp kan installen

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:08

Nessuno

io sono nessuno

AGP=AGP !!

Denk het niet
probeer maar eens op een Asus P4b een sis 8 mb agp kaartje te proppen gaat niet passen !! lol tnt 2 16 mb trouwens ook niet (het zou wel moeten werken ) maar het past gewoon simpelweg niet

stond er ook van te kijken lol toen ik er tegen aan liep op het werk :)

Na rose e cient spin

Verwijderd

Topicstarter
hij paste er wel in, maar wat betekent dat lang en kort gepiep??

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op zondag 04 november 2001 17:26 schreef DJ_Michiel het volgende:
tuurlijk past dat AGP = voor AGP |:(
Antwoord aub niet zo stom, je hebt nl ook nog agp pro, welke niet in een gewoon agp slot past. Heeft nl een extra stukje onder de kaart.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Creative GeForce II GTS = AGP 4x (geen AGP-pro)

Houdoe

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:51

Snow_King

Konijn is stoer!

Mijn nVidia TNT2 Vanta 16 MB wil niet in mijn Topelite mobo(is btw ook wel een bagger ding). Loopt vast in win als je iets wil doen :(

Verwijderd

Lang en kort gepiep betekend waarschijnlijk dat je videokaart niet herkend wordt door je bios. (misschien een bios update)Heb hetzelfde probleem. :( gf2mx400 op een intel 440 bord. Weet nu nog steeds niet hoe ik hem werkend ga krijgen.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zoals hierboven gezegd past het niet altijd. Nieuwe kaarten passen altijd op oude moederborden, maar of oude kaarten op nieuwe moederborden passen is even oppassen. Als je een 1x AGP kaart in een 2x/4x mobo wilt prikken - past niet.

Daarbij komt dat sommige producenten zich niet helemaal aan de form factor hielden, waardoor het bv fysiek onmogelijk is om een andere AGP-kaart in bepaalde types Compaq te prikken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 20:21 schreef Witte het volgende:
Creative GeForce II GTS = AGP 4x (geen AGP-pro)
Bedankt Witte :7

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 07:53 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Zoals hierboven gezegd past het niet altijd. Nieuwe kaarten passen altijd op oude moederborden, maar of oude kaarten op nieuwe moederborden passen is even oppassen. Als je een 1x AGP kaart in een 2x/4x mobo wilt prikken - past niet.

Daarbij komt dat sommige producenten zich niet helemaal aan de form factor hielden, waardoor het bv fysiek onmogelijk is om een andere AGP-kaart in bepaalde types Compaq te prikken.
Mijn i740 paste wel in mijn "nieuw" mobo, alleen horrden ik dat langer en korte gepiep. maar zit ie er dan niet goed in?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

AGP 2 X nooit in een P4 bord doen!

Verder maakt het geen zak uit, maar ist wel een beetje zonde :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
het is een chaintech mobo met via chip (amd dus) maar hij moet tog passen?

• ErikRo
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik weet uit ervaring dat sommige dell desktop modellen niet elke videokaart lusten bv matrox dualhead. De kast ging daarna niet meer dicht :-)
Toen hebben we maar een tnt kaartje gekocht en die was smaller en paste wel.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb zelf exact hetzelfde gehad, met mijn vorige systeem.
Toen ging ik over van een ISA naar een PCI grafische kaart.
Hierna piepte hij alleen maar.
De oplossing was het clearen van de cmos.
Dit is een jumpertje omzetten op je moederbord,
moet je wel even opzoeken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 04 november 2001 18:59 schreef Total-Control het volgende:

[..]

ahum... Misschien weten sommige het nog niet, maar die zwarte klem is alleen maar om je kaart stevig in ze voet te houden. Bijvoorbeeld bij het vervoeren. Je kan hem dus gewoon weghalen. Lijkt mij dus alleen maar handig!
Niet als je kaart hierdoor niet in het slot past. Mijn Viper 770 heeft een gaatje aan de onderkant (waar normaal die klem in valt) maar dit scheelt een halve centimeter met die klem |:(

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op maandag 05 november 2001 00:57 schreef def1 het volgende:
Lang en kort gepiep betekend waarschijnlijk dat je videokaart niet herkend wordt door je bios. (misschien een bios update)Heb hetzelfde probleem. :( gf2mx400 op een intel 440 bord. Weet nu nog steeds niet hoe ik hem werkend ga krijgen.
Ik weet niet of de volgende truuk bij jouw zal werken aangezien het bij jou al gelijk mis gaat (piepjes), maar bij sommige oudere moederborden geeft de GF2 wat problemen dat doormiddel van de volgende truuk is op te lossen:
If the above solutions don't help, you may find that on motherboards that are only AGP 1.0 compliant you may be able to fix this problem by putting insulating tape over the last pair of contacts on the AGP connector on the GeForce card (the contact furthest from the monitor port, on both sides). This has been tested on the Chaintech 6BTM motherboard.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn i740 erin stop, dan start mijn pc gewoon op zonder gepiep ofzo maar ik zie geen beeld :?
waar ligt dat aan? ik had in mijn bios al agp 4x uit gezet

• NeverSeen
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

past wel.

AGP-pro kaarten kom je bijna niet tegen bij consumenten en als je moederbord agp-pro is past je gewone agp kaart er gewoon in

LET Op!!! geen sis gebasseerde kaarten met i815 chipset (p4 iig)

maar bij asus zit er ook stickertje op welke kaarten je wel en niet in het agp slot mag rossen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 18:06 schreef The_ROCK het volgende:
Als ik mijn i740 erin stop, dan start mijn pc gewoon op zonder gepiep ofzo maar ik zie geen beeld :?
waar ligt dat aan? ik had in mijn bios al agp 4x uit gezet
maar hoe kan dit?

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 18:28 schreef The_ROCK het volgende:

[..]

maar hoe kan dit?
Het kan ook zijn dat die "oude" kaart gewoon weg niet compatible is met je mobo, dus als je het bios al heb geupdate en je hebt voor de rest alle drivers draaien dan heb je pech!

Ik had het hier met een v3800 wat ik ook probeerde niet werken, geprobeerd in 3 andere comps. no problemo!!

Dus update wat er valt uptedate werkt het niet heb je pech!

• yonexfreak
  • Niet online
ik ga misschien GEFORCE 3 kopen maar die zijn toch allemaal AGP PRO slots?

ik heb een ASUS CUSL2-C moederbord met AGP4x

maar na alle verhalen gelezen te hebben van dit thread ben ik nog steeds onduidelijk...

past een GEFORCE 3 (met agp pro?) nu wel of niet op mn moederbord die AGP4x heeft?

alvast bedannkt voor een heldere uitleg :P

I don't drive fast, I only fly low!

Pagina: 1