LCD bij velleman

Pagina: 1
Acties:

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Hey ik zag dit op mijn beeldscherm

http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=339042

maareuh heeft deze nou de goeie controller?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Wat kost deze?

En ik zou ook wel eens willen weten of deze werkt...

Als ze niet te duur zijn ga ik meteen voor de 4 X 40

Verwijderd

Bij velleman -site kan je toch niet rechtstreeks online bestellen ? daz jammer...

Verwijderd

In Groningen heb je Okaphone en die bestellen hun lcds bij Velleman. 16x2 = 40 piek.

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
maar zit die hdd444 bla bla controller ofzo er wel op want anders werkt het niet

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

staat niets over die controler bij, moet je ze ff mailen

iStockphoto

Verwijderd

Ik ben btw wel 's een online Velleman lcd reseller tegengekomen, maar kan 'm helaas niet meer vinden. Misschien hebben jullie meer geluk.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

hmm, zou toch wel relaxed zijn als die dingen niet telkens helemaal uit amerika moeten komen..

Verwijderd

zo'n beetje elke electronicaboer kan velleman kits bestellen of heeft ze zelfs op voorraad. Alleen hier in de buurt zitten al 3 zaken die ze verkopen

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 20:15
Ik heb een 20x2 van velleman en werkt perfect, was een 1400Bef dacht ik.

Verwijderd

ik ben vandaag gaan kijken ik heb de pin aansluiting en op een info blaadje staan en het zijn er 16 ( 14 en 2 voor backlit)

dus als het goed is is het zoon HD controller en kan ik heb gebruiken

of denk iemand hier anders over ?

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Dan wil ik ook wel zo'n een, ik had er een bij crystalfontz besteld maar die heb ik geannuleerd. Ik heb er best veel voor over.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 19:14 schreef Matroxcool het volgende:
Dan wil ik ook wel zo'n een, ik had er een bij crystalfontz besteld maar die heb ik geannuleerd. Ik heb er best veel voor over.
ik begin er als alles goed is morgen aan met het solderen enz

welke omgeving woon je anders kan ik er wel 2 maken of zo ?

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 21:05 schreef Toxic049 het volgende:

[..]

ik begin er als alles goed is morgen aan met het solderen enz

welke omgeving woon je anders kan ik er wel 2 maken of zo ?
costa?

Verwijderd

Sorry folks maar wat ik niet helemaal snap: Als ik zo'n (tof) lcd schermpje koop bij velleman kan ik hem niet zomaar in de computer aansluiten of zit al het materiaal erbij?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 21:25 schreef Cloontje het volgende:

[..]

costa?
het lcd tussen de 50 en 100 gld ik ben nog aan het twijfelen tussen een 20 X 4 en 16 X 4 een 16 X 2 of een 40 X 2
en dan de bekabeling en de stekker das niet zo duur dus ik denk zo rond de 110 piek met het duurste model :)

maar ik was aan het denken aan deze 20 X 4

Verwijderd

En het werkt zeker weten met zo een velleman lcd :)

Ik kan hem gewoon maken
maar ook zo aansluiten dat lcd smartie de backlit aan en uit kan zetten, :9~
als iemand omgeving Roermond interese heeft dan laat maar wat weten

greetz ToXiC ShiT

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:15

compubink

...====...

Als je er voor mij een helemaal klaar zou willen maken om aan te sluiten (4*20), dan zou dat fantastisch zijn.

Ik ben al een tijdje op zoek naar lcd schermpjes, maar als deze een goed ondersteunde controller heeft, dan zou ik deze zeer graag willen hebben.

:)

Verwijderd

ja dat kan ik ga hem zelf ook maken
de 20 X 4 kost F 109,- en dan de stekker en kabel nog dus ik gok op 125 (ruime gok)

wat is je omgeving ? compubink ?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb dat schermpje thuis in mijn MP3 server zitten, en ja hij is HD47780 compatible. Let wel, compatible, dus hij ondersteund niet alle karakters zoals de HD47780 zou doen (heb ook een scherm met een "echte" controller, en deze laat met name de karakers als 'é' wel goed zien, in tegenstelling tot de velleman. Verder heeft hij de nare eigenschap om in volume balkjes een P (van Piek) te zetten als het balkje helemaal vol is. Ik stap daarom over op een Seiko van EIO.com

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Creepy
  • Laatst online: 12:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 21 november 2001 14:13 schreef deepbass909 het volgende:
Ik heb dat schermpje thuis in mijn MP3 server zitten, en ja hij is HD47780 compatible. Let wel, compatible, dus hij ondersteund niet alle karakters zoals de HD47780 zou doen (heb ook een scherm met een "echte" controller, en deze laat met name de karakers als 'é' wel goed zien, in tegenstelling tot de velleman. Verder heeft hij de nare eigenschap om in volume balkjes een P (van Piek) te zetten als het balkje helemaal vol is. Ik stap daarom over op een Seiko van EIO.com
Ik had ook P's in de balken die ik zelf maakte. Blijkt dat het karakter wat een zwart blokje moet voorstellen op sommige LCD's een P erin laat zien. Voor LCDInf heb ik dat opgelost om hier een custom char voor te maken. Dan weet je zeker dat het overal goed gaat.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• compubink

compubink

...====...

Hallo,

Mijn omgeving is Oss/den bosch, maar als je hem op zou willen sturen, dan maak ik het geld wel over.

Je kunt me eventueel bereiken op thbprod@hotmail.com

• compubink

compubink

...====...

Het is waarschijnlijk wel te kort dag, maar ik ben vrijdag en zaterdag op de hccdagen.

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
omfg ik ben naar de plaatselijke electro boer geweest vanmiddag, damage speaking here btw, met artecman, en ff geasked wat een lcd schermpje kost van 16 x 2.. nou die vent zei 100 piek! flikker op man... das veeeelste duur...

• compubink

compubink

...====...

Ik heb ongeveer half nderland afgebeld, maar ik kan niet aan een goede lcd met hd44780 controllerchip komen, wel compatible, maar daar schenen wat problemen met sommige characters te zijn.

Ik ben via een aantal importeurs, onder andere een van de seiko displays die via de eio actie verkocht worden. (150,-).

Ook nog een aantal winkels gebelt, maar alleen de velleman lcd wordt veel verkocht, en dit is met zo een compatible controller. Prijzen verschillen hiervan flink. Van 80,- tot 150,-

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:06 schreef compubink het volgende:
Hallo,

Mijn omgeving is Oss/den bosch, maar als je hem op zou willen sturen, dan maak ik het geld wel over.

Je kunt me eventueel bereiken op thbprod@hotmail.com
hmm heb je msn of icq ???

mijn msn is toxicshit@hotmail.com

dan regelen we wel wat :)
Pagina: 1