Windows 2000 <-> windows 98

Pagina: 1
Acties:

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 22:40

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Ik weet dat de vraag al 1000x gesteld is, maar de search lijkt op dit moment niet te werken en met de FAQ kom ik er ook niet uit. Ik heb het volgende probleem:

Mijn baas heeft op mijn laptop opeens w2k geinstalleerd en nu kan ik geen files meer sharen met mijn thuis computer. Ik heb netbeui en tcp/ip aan beide kanten op de netwerkkaart draaien, guest account enabled en beide zitten in dezelfde workgroup/domain. Mijn w98 heeft windows logon en vraagt dus niet om username/password bij opstarten.

Als ik vanaf w2k kijk zie ik soms wel de PC maar dan krijg ik "there are currently no logon servers available to service the logon request" Een "find computer" vanaf w98 levert al helemaal niets op.

Wie heeft zinnige input? Alvast bedankt!

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Verwijderd

Denk eens aan ip-adressen (zelfde range), werkgroep e.d.

Met deze info kunnen we verder niet zoveel. Meer info over de configuratie v/d netwerkprotocollen zou handig zijn.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Naar ik aanneem heb je niet beide computers het zelfde IP-adres gegeven :o (is mij een keer overkomen en dat werkte ook beroerd :Z )

Wanbeleid is ook beleid.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Kun je naar elkaar toe pingen???
zo niet, dan moet je t zoeken in je netwerkinstellingen...als dit wel kan, zou het kunnen dat je win2k staat ingesteld op een domain, terwijl je thuis met workgroups werkt...dan moet je je laptop omzetten naar workgroup (als je op je werk wilt inloggen, zul je waarschijnlijk weer om moeten zetten naar domain)

iRacing Profiel

Verwijderd

Ziet je win2k systeem wel je 98 of ziet je 98 wel je 2k of
zien ze elkaar allebei niet?

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 22:40

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Nee, zoals ik al schreef ziet mijn W2k systeem mijn 9x bak wel, maar als ik de PC probeer te openen krijg ik de "no login server available" Vanaf mijn 9x bak zie ik mijn W2k laptop niet eens.

IP adressen zijn niet fixed. Als ik vanaf mijn 9x machine rechtstreeks naar \\networkname\share probeer te connecten krijg ik geen response. Pingen heb ik nog niet geprobeerd.

Iemand anders nog een gouden tip? Alvast bedank! :)

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Verwijderd

Dit had ik ook :)

Daar staat wel de oplossing, een lekker kort topic dus je hebt het zo.

Dus met je username van 98 moet je ook bij 2000 inloggen. Als je een andere user name hebt moet je er een aanmaken die wel het zelfde is

suc6

Verwijderd

ik zou toch eerst pingen

Verwijderd

ja als je niet inlogt op die w98 machine kom je er nooit op
Pagina: 1