mogelijk om directe verbinding te maken tussen...

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
twee standaard modems.
Dus een telefoon kabeltje van de ene naar de andere modem en dan een verbinding maken dmv hyperterminal?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zou mogelijk moeten zijn, in de Elektuur stond wel eens als bouwpakketje (misschien ook wel los te koop) een zogenaamde hotline-centrale.
Zodra je de ene telefoon oppakt gaat de andere rinkelen. Als je daar je modems aankoppelt dan moet het lukken.
Probeer je een goedkoop alternatief voor een LAN-netwerk te vinden? :)

(Zo los werkt 't in ieder geval niet)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moeilijk. Modems wachten per definitie op een carrier om te luisteren - je kunt ze wel laten bellen zonder carrier, maar hier moeten ze juist niet bellen. Voor het laatste woord: ga 's middags op werk naar TS_UK en vraag AJ (en met een nick die gelijk staat aan je SonSys login hoef je je niet afvragen hoe ik weet waar je werkt :z )

Maar eigenlijk is een modem je reinste verspilling van signaal- je zit digitaal -> een paar meter analoog -> digitaal te converteren. Als je met RJ-11 wilt netwerken heb je nog altijd het ARCnet standaard- digitaal over een RJ-11 kabel netwerken (logische busstructuur met terminators- zoiets als bij BNC). Kaarten zijn sowieso ISA en tegenwoordig nauwelijks te krijgen (ja, ik heb er twee, en nee, je mag ze niet overnemen :+ )- let erg goed op 2dehands.nl en ebay zou ik zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waar is het voor dan? Als je een lan wilt, dan leg je toch:
- 2X FL.35 NIC 10/100MB
- 1X Fl.7,50 5M UTP CAT5
------------
Fl.77,50 neer? Veel sneller...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 20:20 schreef TimMer het volgende:
Waar is het voor dan? Als je een lan wilt, dan leg je toch:
- 2X FL.35 NIC 10/100MB
- 1X Fl.7,50 5M UTP CAT5
------------
Fl.77,50 neer? Veel sneller...
Maar ik heb al een lan. Ik wil het ook niet zo zeer per se hebben maar wil gewoon weten of dit kan.

Verwijderd

Wat een kutzooi is dat. Troep noemen we dat in gelderland.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 11:02 schreef MacDweal het volgende:
Wat een kutzooi is dat. Troep noemen we dat in gelderland.
WTF are you talking about.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 11:17 schreef terw_dan het volgende:

[..]

WTF are you talking about.
die moeje gewoon ignoren..
vast 1 die de HK in wil.

• Skaah
  • Niet online
Tsja probeer het eens met ISDN als je toch zolangzaam mogelijk wilt: de ene modem op de ene lijn, de andere op de andere en laat ze elkaar maar bellen, misschien haal je de 3kb/s nog wel!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

->[NT]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Ket kan zeker, heb het vroeger wel gedaan.... Je laat de ene gewoon bellen naar een willekeurig nummer, en de ander neem je handmatig op, met ATA commando, en dan vinden de modems elkaar....verbinding is dan tot stand gebracht... Je moet inderdaad wel de draaggolf detectie uitzetten van de bellende modem, zie hiervoor de at-commando set van de modem.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:12 schreef terw_dan het volgende:
twee standaard modems.
Dus een telefoon kabeltje van de ene naar de andere modem en dan een verbinding maken dmv hyperterminal?
Ja dat kan, dan moet je werken met de zogenaamde huurlijnmode. Veel modems ondersteunen dit ook, voorwaarde is echter wel dat de modems liefst van hetzelfde type moeten zijn. Er heeft ooit een heel stuk over gestaan in nl.telecom. Misschien is het nog wel te vinden met Google maar ik denk dat je het gewoon kunt proberen en dat het zonder al te veel problemen gewoon werkt.
Pagina: 1