Toon posts:

Onbekende Versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu een versterker staan waarvan ik weinig weet, eigenlijk niks. Ik vermoed dat het een soort zelfbouw pakket is geweest hoewel het vrij proffesioneel inelkaar is gezet en zelfs een serie nummer (PP 31) op de achterzijde zit.

Er staat geen merk of type aanduiding op, maar aangezien er een serie nummer op staat gok ik dat er meerdere van gemaakt zijn.

Het apparaat zit in een soort 19" behuizing van 7U (+- 17.5cm) hoog. De voorkant bestaat uit een vlakke .5cm dikke aluminium plaat met daaraan twee mooi afgewerkte aluminium handvaten (niet iets wat je standaard koopt/ziet bij proffesionele PA- apparatuur). Op het voorpaneel is een aan knop, volume knop en een ledbar (van 6 leds) en nog 1 led aanwezig per kant. Dus dit 2 x in totaal. (dual mono ontwerp). De rest van de kast is blauw en kenmerkt zich door een verdunning in het midden van ongeveer 3.5 cm, dit zowel aan de boven als onderzijde. In het midden zit ook de koeltunnel.
code:
1
2
3
4
5
   |-----     -----|
   |     \---/     |
   |           |
   |     /---\     |
   |-----     -----|

Achter en vooraanzicht(zonder frontpaneel).

Op de achterzijde zijn een hoop zekeringhouders terug te vinden (speaker uitgang, voeding etc) en verder de ingangen welke bestaan uit XLR (niet balanced denk ik) en Phono pluggen. Per kant zijn 2 XLR (m/f) en 2 Phono aanwezig, vermoedelijk voor het doorlussen naar andere apparatuur (intern doorverbonden. Per kant zijn ook weer een XLR en een speaker aansluiting aanwezig voor de speaker aansluiting, deze ook aanelkaar doorverbonden. Aan eenzijde is echter nog een extra rode speaker aansluiting en een male xlr aanwezig en een schakelaar. (de vorige eigenaar dacht dat het voor extra versterker aan te sluiten was ? is dit normaal voor PA apperatuur ?)

Het interne gedeelte bestaat uit een printplaat(P22 genummerd) tegen het frontpaneel aangeschroefd wat een dual mono voorversterker is. Hier zitten dus alle leds en volume knoppen op. Het is een printplaat met 2 identieke voorversterkers. Hierachter zitten twee grote relais voor de speaker beveiliging, gevolgd door een voor mij nog onbekende printplaat (P27), ik gok een soort beveiliging want hij is ook verbonden met de fan van de koeltunnel. De Fan zit op de koeltunnel geschroefd met aan de zijden van deze koletunnel het linker en het rechter kanaal. De onderste printplaatis P24 genaamd en bevat alle power transistoren/fet's (kan niet zien ivbm constructie, printplaat ligt over type aanduiding) ?Op deze print is mbv afstandsbusjes nog een klein printje gemonteerd waar het signaal op binnenkomt, op de onderste gaat het versterkte signaal weer weg.

De voeding bestaat uit 2 zware ringkern trafo's welke worden begeleid door 2x 27000 uF/80V condensatoren per transformator.

Ik weet het vermogen helaas niet wat deze versterker kan leveren maar aangezien het gewicht wat rond de 40kg ligt en het gemak waarmee hij mijn speakers aanstuurd gok ik dat ie wel de 300W/4 ohm per kanaal haalt zonder problemen.

Wie weet iets van deze versterker ? En wat is een redelijke prijs om deze ter verkopen ?

(JvS: Code tags helpen :P)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Staat er helemaal geen merk op?

Voor de rest lijkt het een krachtig dingetje, knoop er een paar speakers aan en probeer um zou ik zeggen...

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ben benieuwd naar pics :)

Verwijderd

Topicstarter
Idd helemaal geen merk of type aanduiding :(

Maar hij heeft absoluut geen problemen met mijn kappa 90's... het koelblok blijft gewoon koud, fan slaat ook niet aan dus vermogen zat idd maar ik heb al 2 mono blokjes welke iets beter zijn :)

En zal ff kijken of ik pic's kan regelen.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik doe een wilde gok omdat ie blauw is en zwaar zou het best een SA (Stage Acompany) versterker kunnen zijn maar dit is wel een wilde gok.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier ff wat plaatjes ... eens kijken of dat gaat lukken.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.228.23/pictures/AMP_front.jpg
De voorkant

Afbeeldingslocatie: http://130.89.228.23/pictures/AMP_back.jpg
De achterkant

Afbeeldingslocatie: http://130.89.228.23/pictures/AMP_intern.jpg
De binnenkant

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Een ontsnapt prototype van de Sphinx Project 10 :? :+

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Elektuur had eind jaren 80 ooit een zelfbouw versterker, 1Kw. Dit lijkt er wel een beetje op, iig gezien de grote rinkerntrafo's die in dat artikel ook genoemd werden.

ff kijke of ik wat kan vindnen

• Flotter
  • Laatst online: 09:23

Flotter

Pelipper!

Nee, die versterker is helemaal niks! Snel wegdoen dat ding! Stuur maar naar mij, misschien kan ik nog wat met de onderdelen :+

M.a.w. hij ziet er errug blij uit, ook keurig afgewerkt :9~

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Dericteur
  • Laatst online: 17-08 20:52
mooi ding man :9~

als je m wegdoet.....

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Ik denk dat het inderdaad een zelfbouwpakket is, die kasten kun je zo leeg kopen. Don't ask me waar precies - elektronicazaak ofzo. Mijn vader bouwt ook wel eens apparaten (bijvoorbeeld een converter voor zijn wereldontvanger die aan de pc hangt) en die zitten ook in een hele mooie kast. Hij is wel erg mooi afgewerkt trouwens.

Hoe ben je er aan gekomen? Misschien weet de vorige eigenaar er meer van?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Verwijderd

Topicstarter
De vorige eigenaar wist hier helaas ook niks van ... had hem ook weer van iemand overgenomen.

En ik wil hem inderdaad kwijt, verkopen dus maar wil eerst wel ff weten wat het precies is en vandaaruit een prijs te kunnen bepalen.

Ik had ff naar aanleiding van de tip dat het misschien wel een Stage Accompany kon zijn ff rondgeneust op hun web page.

Helaas waren dit andere uiterlijk kasten, echter ik denk dat de configuratie (in/uit gangen) aardig overeenkomen met de SA500B /SA900B. Ik moet dus ff gaan uitzoeken of het balanced ingangen zijn en of de switch achterop een ground lift ? switch is.

Verwijderd

dit lijkt me iig zelfbouw....

• JvS
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 04 november 2001 17:53 schreef brammus het volgende:
Een ontsnapt prototype van de Sphinx Project 10 :? :+
haha, daar moest ik ook gelijk aan denken :). Alleen hebben die koelribben enzo in het midden :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

het is geen merk, ik denk dat de onderdelen van verschillende merken zijn, de case is iig voor de helft custom made, probeer namen te ontdekken op de onderdelen

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ik vraag me af of het helemaal "hobby"zelfbouw is. Zo'n kast met zo'n vouw is nou niet een kast die je in elke hobby zaak vind :? Ook is het aardig afgewerkt zou me niet verbazen als het geen "hobby" zelfbouw project is maar in elkaar gezet door een paar vakkundige handen. Helaas laat de reso van de foto's het niet toe wat verder in het interieur te kijken... jammer :'(

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Sluit em aan dan :P

Geile toy m8 :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je je de binnenkant zit, moet het wel een goeie versterker zijn. Ik heb er wel een andere nodig, maar ik denk dat dit een krachtpatser is en dat heb ik niet echt nodig.

Als je de prijs wilt bepalen zul je deze aan een ervaren audiofiel moeten laten horen, die wel goed prijzen kan inschatten.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Zelfbouw is niet veel waard, jammer genoeg, als ik het zo van binnen zie is het zeker geld waard, vooral die dikke elco's en voedingen doen het lekker, maar meer dan 750 piek ofzo zul je er niet voor krijgen, mits het geheel 100% is

(/me's 2 centz)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Om meer te weten te komen van deze versterker zou ik eens goed naar de printplaten kijken. Misschien zijn deze keurig geetst en voorzien van initialen of zelfs een naam van een bedrijf. De printplaten die ik zelf geetst heb heb ik dan ook voorzien van mijn initialen en het jaartal ....

Veel succes met het identificeren van de versterker.

Murphy was an optimist

Pagina: 1