Toon posts:

Epox 8KHA+ -> Goede keus gemaakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is heb deze zojuist besteld.. ik heb veel reviews gelezen en er komt uit dat dit een prima bordje is. Maar toch twijfel ik :) Heb ik een goede keuze gemaakt?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

Wallie

Herr

Waarom bestel jij als je twijfelt?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel niet :)
Maar het is toch altijd zo.. dat je zit te denken van, heb ik wel een goede keuze gemaakt :) snap je

Verwijderd

Topicstarter
Op de website staat:
3x DDR-SDRAM Sloten voor PC2100.

Kan er dan geen pc2400 in??

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:? waarom ga je nou twijfelen?
Je vond persoonlijk het best board tot nu toe, en nou ga je weer twijfelen.

Wees gerust, ik bestel het board ook, dus dan zit het wel goed :D :P ;)

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 04 november 2001 17:04 schreef Ragonite het volgende:
Op de website staat:
3x DDR-SDRAM Sloten voor PC2100.

Kan er dan geen pc2400 in??
jazeker dat er pc2400 in kan.

39

Verwijderd

Heerlijk bordje. Ik heb hem hier draaien.

Rock solid en lekker snel. Er is wel al een BIOS Update voor, dus ik zou hem gelijk even flashen als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
Kom op msn :)
MAar ik hoorde net dat het wel past maar dat het slomer draait dan pc2100....

Ik twijfel niet over de Epox!!! Maar tis gewoon een gevoel van.. heb ik wel goeie keus gemaakt.. maar dat snappen jullie blijkbaar niet.. nevermind ;)

Verwijderd

Ik heb het bordje ook draaien.
In een woord geniaal en lekker om mee te spelen als tweaker.
Draai mijn Athlon 1500+ op 150FSB en alles rock solid.
Mooi betaalbaar bordje en je zal net als mij waarschijnlijk geen spijt hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi!
Ik voel me weer goed dank je ;)
Maar ik zit over dat geheugen.. heb namelijk pc2400 besteld..

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb hem nu ook een week draaien en het is zeker een heel fijn bordje. Stabiel goed te overclocken etc.

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

PC2400 is hetzelfde als PC2100 geheugen alleen word dit gegarandeerd dat het overclocked kan worden tot 150Mhz.
Het loopt absoluut NIET langzamer.
PC2400 is gewoon weer een verkooptruck om meer geld binnen te slepen.
Dit board is gewoon goed.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
/me zucht van opluchting

Ik ben weer blij :)
Dank jullie allemaal..

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 04 november 2001 17:24 schreef Rick2001 het volgende:
PC2400 is hetzelfde als PC2100 geheugen alleen word dit gegarandeerd dat het overclocked kan worden tot 150Mhz.
Het loopt absoluut NIET langzamer.
PC2400 is gewoon weer een verkooptruck om meer geld binnen te slepen.
Dit board is gewoon goed.
Persoonlijk vindt ik pc2400 geen verkoop truuk, je krijgt namelijk de gerantie dat het minimaal 150mhz loopt.
Dat is precies hetzelfde bij een normale athlon xp en een athlon xp mp, bij die mp krijg je de gerantie dat hij stabiel op dual mobo's, ook al kan die andere xp dat misschien ook.
Kortom het is een gerantie en daar betaal je voor.

39

• Rick2001

Rick2001

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar toch blijft het een manier van marketing. PC2400 bestaat namelijk officeel helemaal niet.
Over die prijs kan ik inkomen, maar om daarom dat het dubbele te moeten betalen vind ik ook wel weer erg veel.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

Kijk hier maar eens: http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/a7v266_e/index.shtml Vergelijking met de A7V266-E... :)

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ik ga hem ook halen, volgens mij het beste bordje met het minste onboard shit en uitstekend overclockbaar, nou nog effe wachten tot de HCC :)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Rick2001

Rick2001

Je kunt je keuze natuurlijk bazeren op deze test, maar vergeet niet dat dit de enige test tot nu toe is die beschikbaar is.
Ik zou me niet vastpinnen dat dit allemaal klopt zoals het er staat.
We zullen wel zien als er meer testen te vinden zijn.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

(jarig!)
Ik hoop eigenlijk dat er voor de hcc nog een versie komt zonder onboard sound :), och ja, het maakt met ook niet zoveel uit als het er wel opzit, ik heb gewoon liever zonder.
En voor die 350 piek is het gewoon een superbord.
Ik weet alleen niet welk merk ata100 controller erop zit.

Verwijderd

Hmm, ik wil je niet ongelukkig maken ofzo, maar ik ging ff opzoek naar wat reviews.. En dit valt eigenlijk best tegen: http://www.legionhardware.com/Bench/EPoX_8KHA/3Dmark2001.jpg

Maarja, voor de rest presteert ie wel goed geloof ik, en hij is niet al te duur :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 21:11 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Hmm, ik wil je niet ongelukkig maken ofzo, maar ik ging ff opzoek naar wat reviews.. En dit valt eigenlijk best tegen: http://www.legionhardware.com/Bench/EPoX_8KHA/3Dmark2001.jpg

Maarja, voor de rest presteert ie wel goed geloof ik, en hij is niet al te duur :)
Ach ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 21:11 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

Maar je moet goed lezen.. dit gaat over de Epox8KHA

En niet over de plus uitvoering, Epox 8KHA+

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 14:47

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

'k Heb een 8KHA+ sinds een week of twee. Met een (sinds gisteravond ge-unlockte) XP1800+. Draai totnutoe stabiel op FSB 150, de XP draait op 1575 GHz (X 10,5). Dat kan wel sneller, maar dan moet ik eerst effe rebooten...

Maar ik dwaal af.. don't worry, je hebt een goede keuze gemaakt. Het is een bord dat zeer snel is, en geen shit als modem risers, onboard RAID etc. En wel mooi 6x PCI.

Hopelijk krijg je 'm snel in huis! :)

Verwijderd

dat is gewoon een perfect bord die 8kha+ :9~
draai hem nu een week en lekker stabiel
(nu nog met oude athlon 850mhz fsb 100mhz)
loopt wel op 7 x 145
volgende week komt er een xp 1500+ op kijken
hoe hard die wil lopen >:)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ff snel vraagje.

Als ik nou zo'n bordje koop die nog geen AthlonXp compatible Bios heeft en ik koop er een AthlonXp bij, kan ik dan gewoon de Bios flashen!! Ik heb dus geen andere proc die ik er even in kan stoppen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

hij wisselt gewoon stuivertjke met de asus (zeg ik dat goed) in 3dmark2k1 is de asus sneller maar eerlijk gezegd kan mij dat 3dmark gestolen worden, grote bs als je het mij vraagt.

Ik w8 ff op de raid versie die eind november komt.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Als je mazzel hebt werkt het wel, zij het minder snel, omdat SSE en dergelijke niet ondersteund worden. Als je geen mazzel hebt doet ie helemaal nix...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 01:38 schreef silentsnow het volgende:
ff snel vraagje.

Als ik nou zo'n bordje koop die nog geen AthlonXp compatible Bios heeft en ik koop er een AthlonXp bij, kan ik dan gewoon de Bios flashen!! Ik heb dus geen andere proc die ik er even in kan stoppen.
Ik kwam het volgende tegen in de Epox nieuwsgroep:

"I have the 8kha+ and an XP1700. I just put in the CPU and HSF, started up, went into BIOS immediately, set to default settings/saved. Reboot with a Windoze startup disk to a dos prompt and run the flash utility with the Oct 17 bios update.
Once the flash is done, shut down the computer, clear the CMOS on jumper JBAT1, then restart. The BIOS should now recognize the XP cpu. I did this last night and worked just fine. Its was kind of spooky when the machine didn't boot after flashing the bios, and this is why you have to clear the bios after the flash update."

Persoonlijk ben ik niet zo'n held in het flashen van de BIOS, maar 't zal waarschijnlijk wel moeten (ik heb dit bord ook op het oog). Verder schijnen er nog problemen te zijn met het niet willen 'uitdoven' van de muis en het keyboard, als de PC wordt uitgezet. De lampjes blijven stug branden. Heeft iemand dat al ondervonden?

• Rick2001

Rick2001

Dit heeft temaken met power on keyboard. Dit betekend dat je pc aftast of je een toets of toets combinatie drukt om de pc op te starten zonder de aan/uit knop te hoeven gebruiken. De muis blijft ook aan omdat dit gewoon met deze specificatie heeft te maken. (Power on USB)

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Check dit: http://www.overclockers.com/tips710/

Oorzaak van de "reboot" issue met sommige Epox 8KHA+ moederborden. Ik heb dat probleem dus ook. Het zit er dus dik in dat dit probleem niet met een bios update gefixed kan worden :(.

"Choose life"

Verwijderd

[quote]Op maandag 05 november 2001 12:55 schreef Martijnos het volgende:

Ai, betekent dit dat je bij de aanschaf van de 8KHA+ moet opletten of het een 'fixed' bord is? Of worden de gefixte borden niet verkocht in NL?

Verwijderd

ehh.. Als je geluk hebt komt er een bios revisie die de XP ondersteunt.. tot die tijd zou ik die CPU er maar niet oppluggen }:O

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 12:55 schreef Martijnos het volgende:

Oorzaak van de "reboot" issue met sommige Epox 8KHA+ moederborden. Ik heb dat probleem dus ook. Het zit er dus dik in dat dit probleem niet met een bios update gefixed kan worden :(.
ik heb dat probleem nog in uitgebreidere vorm. Ik kan niet eens opstarten..... gewoon zwart beeld... :(
ik heb die link al naar de winkel gestuurd waar ik mijn bordje besteld heb :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

je wil gewoon horen dat je het beste moederbord dat vandaag de dag op de markt is hebt gekocht...

ok...

je hebt het beste moederbord dat vandaag de dag op de markt is gekocht! gefelicicteerd! ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Nou ik heb er ook een gekocht en geinstalleerd etc maar ben er nou niet echt wat je zegt tevreden over. Als ik mijn onboard sound uit zet dan kan ik geen directX spel meer spelen (10 FPS) Terwijl ik al 2x opnieuw windows + drivers + directX heb geinstalleerd!. Dus die staat nu aan, en alsnog lijkt het alsof er een miscommunicatie tussen de AGP bus en de videokaart plaats vind. Elke minuut heb ik een freeze van mijn beeld voor 1 tot 2 seconden.

Daar ben ik dus helemaal niet tevreden mee! Ik heb lang op dit board moeten wachten ( bedankt Exile.. pfff ) en nu presteerd het ook nog eens voor geen meter! ( ik had een asus A7V hiervoor en dat liep beter, ondanks ik door over teklokken er een paar IDE controllers uit heb gebrand :P )

Het ergste is nog wel dat ik het met geen mogelijkheid terug kan sturen want Exile reageert nergens op en steekt zijn kop in het zand.

Ik zal de bios maar eens gaan flashen hoop dat dat de oplossing is.. ohja, hij boot soms van de HDD en soms van CD.. terwijl de CD niet eens in mijn Boot list staat ?!

grrr @ epox

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 20:34 schreef LiQ het volgende:
Nou ik heb er ook een gekocht en geinstalleerd etc maar ben er nou niet echt wat je zegt tevreden over. Als ik mijn onboard sound uit zet dan kan ik geen directX spel meer spelen (10 FPS) Terwijl ik al 2x opnieuw windows + drivers + directX heb geinstalleerd!. Dus die staat nu aan, en alsnog lijkt het alsof er een miscommunicatie tussen de AGP bus en de videokaart plaats vind. Elke minuut heb ik een freeze van mijn beeld voor 1 tot 2 seconden.

Daar ben ik dus helemaal niet tevreden mee! Ik heb lang op dit board moeten wachten ( bedankt Exile.. pfff ) en nu presteerd het ook nog eens voor geen meter! ( ik had een asus A7V hiervoor en dat liep beter, ondanks ik door over teklokken er een paar IDE controllers uit heb gebrand :P )

Het ergste is nog wel dat ik het met geen mogelijkheid terug kan sturen want Exile reageert nergens op en steekt zijn kop in het zand.

Ik zal de bios maar eens gaan flashen hoop dat dat de oplossing is.. ohja, hij boot soms van de HDD en soms van CD.. terwijl de CD niet eens in mijn Boot list staat ?!

grrr @ epox
HEEL erg vaag, want ik ben juist zeer tevreden over Epox , sound onboard disabled, en een SB Audigy erin gezet, werkt als een zonnetje. :?
Pagina: 1