Standalone DVD Speler ombouwen en aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
M'n zus heeft dus een tijdje geleden bij kinorama zo'n Nokia telefoon gekocht waarbij je een GRATIS Lenco DVD-speler cadeau kreeg. ;)

Nou weten ze ook wel wat ze weggeven daar bij kinorama, want dat ding loopt bij DVD's uit de videotheek constant vast! Bovendien speelt hij geen MP3 af en kan hij geen zelfgebrandde Video-CD's lezen!! |:(

Nou heb ik gehoord dat er binnenin die Lenco DVD speler een gewone "PC"-DVD-speler zit... >:)

...nu ben ik dus van plan om dat ding open te schroeven die dvd-speler eruit te vissen en te vervangen door een betere die wel alles kan afspelen... 8-)

Nou is mijn vraag: is dit mogelijk (en verstandig) om te doen :? ...dat ding was wel gratis natuurlijk, maar m'n zus zal het niet echt fantastisch vinden als ik hem sloop...

Iedereen met handige tips is welkom!!!

Throw me a freakin' bone here

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je hem nu gewoon eerst openschroeft en precies kijkt hoe dat ding in elkaar zit.
En opmeten of er een andere drive in kan, kijken naar connectors (zal toch iets van IDE kabel moeten zijn). Pas dan dat ding eruit slopen en opnieuw erin zetten.

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:54 schreef terw_dan het volgende:
Als je hem nu gewoon eerst openschroeft en precies kijkt hoe dat ding in elkaar zit.
En opmeten of er een andere drive in kan, kijken naar connectors (zal toch iets van IDE kabel moeten zijn). Pas dan dat ding eruit slopen en opnieuw erin zetten.
Ik ga hem van de week ook zeker gewoon openschroeven (dat kan geen kwaad lijkt me..), en het maakt me ook niet echt uit of er een andere drive in past: desnoods laat ik dat ding gewoon openstaan...

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
Dattie geen MP3 speelt ligt natuurlijk aan de software van dat ding, of ie video-CD's kan spelen kan daar ook aan liggen, maar idd kan het ook zo zijn dat de DVD speler geen gebrande zooi lust.

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:04 schreef superbikkel het volgende:
Dattie geen MP3 speelt ligt natuurlijk aan de software van dat ding, of ie video-CD's kan spelen kan daar ook aan liggen, maar idd kan het ook zo zijn dat de DVD speler geen gebrande zooi lust.
Het lijkt mij toch wel waarschijnlijk dat dat ding geen MP3 en geen zelf gebrande VCD's speelt omdat de speler geen gebrande cd's kan lezen...denk niet dat er in de software iets veranderd hoeft te worden... :?

• Donald
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05-2025
Klinkt een beetje als de Cyberhome 212 die ik hier heb. Bevroor ook regelmatig op (al dan niet gehuurde) DVD's. Las na een zoektochtje over hitte problemen. Keer met de kast open wat DVD's zitten kijken: ging al iets beter.

Later las ik dat iemand een Creative 6x DVD uit de PC in de Cyberhome had gezet. Heb ik toen ook geprobeerd, eerst los naast de kast. Dat ging zo goed dat ik hem later definief heb ingebouwd (12x in de PC gezet :)). Jawel, de Cyberhome heeft een IDE interface... Hoogst waarschijnlijk heeft die van jou dat ook.

Nu lopen DVD's perfect. Alleen hangt de Cyberhome nu af en toe op audio CD's. Overigens speelt hij MP3 CD's, VCD's en SVCD's wel perfect af.

Anyway, achteraf gezien had ik toch liever maar f 300,- meer uitgegeven voor een "echte" DVD speler... :Y)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Welke Lenco DVD gaat het om, anyway ik ben ook wel benieuwd, meld ook ff de snelheid van het apparaatje als het is gelukt >:)

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 11:17 schreef arjandijk het volgende:
Welke Lenco DVD gaat het om, anyway ik ben ook wel benieuwd, meld ook ff de snelheid van het apparaatje als het is gelukt >:)
Weet niet precies wat het typenummer is en kan het exacte model ook niet meer op de site van lenco vinden...maar deze lijkt er het meest op:

http://www.lenco.de/av/product/dvd01.html

Tot overmaat van ramp heeft mijn DVD-ROM vandaag de geest gegeven!!! :( Moet nu dus eerst een nieuwe kopen voor ik het kan gaan proberen verdomme!!! Maar ik denk dat ik het strax wel ff open ga maken....

....misschien sluit ik m'n CDRW wel aan...kijken wat er gebeurt.. :?

Zodra ik meer weet, laat ik het weten...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
want dat ding loopt bij DVD's uit de videotheek constant vast!
Enig idee hoeveel krassen er op die dingen zitten :?
Zowel goede standalone spelers als de spelers in PC's gaan daarvan uit hun dak dus je probleem ligt deels bij de (beroerde toestand van de) DVDschijfjes.

Dat je speler geen MP3 afspeelt zit hem in je software dus daar doe je weinig aan.

Misschien gewoon een nieuwe kopen? Voor 500 gulden heb je wel een 'volwassen' speler.

Senile! Senile Oekaki

• arjandijk162
Op maandag 05 november 2001 13:46 schreef rnmt het volgende:

[..]

Weet niet precies wat het typenummer is en kan het exacte model ook niet meer op de site van lenco vinden...maar deze lijkt er het meest op:

http://www.lenco.de/av/product/dvd01.html

Tot overmaat van ramp heeft mijn DVD-ROM vandaag de geest gegeven!!! :( Moet nu dus eerst een nieuwe kopen voor ik het kan gaan proberen verdomme!!! Maar ik denk dat ik het strax wel ff open ga maken....

....misschien sluit ik m'n CDRW wel aan...kijken wat er gebeurt.. :?

Zodra ik meer weet, laat ik het weten...
Kun je mooi die Lenco DVD-speler in je pc pleuren. Probleem opgelost 8-)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Klinkt niet zo gek om rondom een PC DVD-speler een home-player te bakken. Geen of amper afstel werk en standaard spelers massaal uit de markt te plukken....

Hmmm..... moet dan toch ook maar eens kijken.

Trouwens bedankt voor de link, mijn vriendin heeft een Lenco MP3 discman gekocht, kan ik daar ook nog effe verder rondneuzen, kon de site al niet vinden :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 14:52 schreef _bas_ het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel krassen er op die dingen zitten :?
Zowel goede standalone spelers als de spelers in PC's gaan daarvan uit hun dak dus je probleem ligt deels bij de (beroerde toestand van de) DVDschijfjes.

Dat je speler geen MP3 afspeelt zit hem in je software dus daar doe je weinig aan.

Misschien gewoon een nieuwe kopen? Voor 500 gulden heb je wel een 'volwassen' speler.
Hij loopt ook vast bij DVD's zonder enig krasje...bovendien draaiden bekraste DVD's wel probleemloos in m'n DVD-ROM.. :)

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 15:51 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Kun je mooi die Lenco DVD-speler in je pc pleuren. Probleem opgelost 8-)
Ik wil juist DVD op m'n TV kijken (en niet door m'n PC iedere keer naar m'n TV te slepen als ik film wil kijken), dus ik koop gewoon een nieuwe DVD-ROM ide ik in dat Lenco geval ga stoppen! >:)

• arjandijk162
Op maandag 05 november 2001 20:03 schreef rnmt het volgende:

[..]

Ik wil juist DVD op m'n TV kijken (en niet door m'n PC iedere keer naar m'n TV te slepen als ik film wil kijken), dus ik koop gewoon een nieuwe DVD-ROM ide ik in dat Lenco geval ga stoppen! >:)
Maar zou je in ieder geval voor mij even willen kijken wat voor dvd speler erin zit en deze testen in de PC en de snelheid melden

Heb je m trouwens al open gehad?

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:47

Johnny E

Dôh !!

in de meeste no-brand dvd-spelers zitten pc-dvd-rom drives, gewoon open schroeven. Andere aansluiten, testen, kassie dich en voila.

Heb zelf de firmware van m'n dvd drive geupgrade door hem effies in de pc te hangen, is ie wat stiller :)

Specs!

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 23:30 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Maar zou je in ieder geval voor mij even willen kijken wat voor dvd speler erin zit en deze testen in de PC en de snelheid melden

Heb je m trouwens al open gehad?
Heb hem nog niet open gehad, ik denk dat ik dat morgen ga doen..(dan ben ik nl vrij..). Je hoort wel van me wat de resultaten zijn!!! :)

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Bij mijn Hiteker moet je in sommige gevallen een andere firmware erin flashen. Maar het kan dus wel...

voor meer info
www.nerd-out.com

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• arjandijk162
tnx, ben benieuwd :)

• arjandijk162
Is het al gelukt?

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 11:36 schreef arjandijk het volgende:
Is het al gelukt?
Heb geduld, heb geduld!!! Ik ga het vandaag doen...maar haastige spoed, ..... :)

• arjandijk162
Is zelden goed, maar is die dvd van jou de lenco dvd 201?

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 17:08 schreef arjandijk het volgende:
Is zelden goed, maar is die dvd van jou de lenco dvd 201?
Geen flauw idee....weet het typenummer niet, maar die 201 lijkt er het meeste op...

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

ik heb hier een lenco dvd-02 en die werkt dus echt perfect. met dvd's met krassen, met vcds, met mp3. alles. wereld apparaat. heb hem voor 600 bij wehkamp gehaald en zag hem laatst voor 400 bij Modern Electronics staan. Aanrader. is regio vrij en heeft ingebouwde dolby digital decoder

Laten we lekker link gaan doen...

• arjandijk162
Op woensdag 07 november 2001 19:09 schreef PM het volgende:
ik heb hier een lenco dvd-02 en die werkt dus echt perfect. met dvd's met krassen, met vcds, met mp3. alles. wereld apparaat. heb hem voor 600 bij wehkamp gehaald en zag hem laatst voor 400 bij Modern Electronics staan. Aanrader. is regio vrij en heeft ingebouwde dolby digital decoder
Zit hier ook een pc dvdromdrive in?

Of heb je m nog niet open gehad...

• arjandijk162
Hoest nou met je projectje, werkt het allemaal, of ben je er nog niet aan toe gekomen?

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 20-02 16:08
Op woensdag 07 november 2001 19:09 schreef PM het volgende:
die heb ik ook, voor f399,- tijdens afgelopen carnaval bij kijkshop

• arjandijk162
Op zondag 11 november 2001 18:27 schreef LiquidSmoke het volgende:

[..]

die heb ik ook, voor f399,- tijdens afgelopen carnaval bij kijkshop
en is de kwaliteit vergelijkbaar met een "merk" dvdspeler?

En heb jij m al open gemaakt?

• arjandijk162
hoe is het nu met dit projectje?

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Heb eindelijk een keer die DVD-speler opengeschroevd! :)

Binnenin mijn Lenco DVD zit een soort van dvd-rom speler, maar hij lijkt toch een paar aanpassingen te hebben. Verder is zijn er 3 printplaten:

1- verzorgd de stroomtoevoer
2- verzorgd het beeld en het geluid (met sony chipset)
3- een printplaat van de dvd-rom speler

De printplaat van de dvd-rom speler is met een standaard IDE kabel verbonden met de video/audio kaart.

De IDE kabel in de dvd-rom gekoppeld aan mijn PC...en deze herkent zoals verwacht meteen een DVD-ROM Speler!!! >:)

Het blijkt om het volgende type te gaan:

Toshiba DVD-LDR RG-3830 (0092 83ESS2)

Vervolgens op www.toshiba.nl gekeken, maar daar is helaas geen goede firmware te vinden :'(

Ik ga nu ff verder op zoek naar de goede firmware...als ik iets gevonden heb, meld ik het....

mocht iemand tips hebben of weten waar ik die firmware vandaan kan halen....

PS: is het trouwens mogelijk om zelf de firmware voor het apparaat te schrijven!?! :?

Oh ja: het doel van dit alles is: de DVD-speler regiovrij maken en geschikt maken voor het afspelen van MP3 en eventueel video-cd (en DIVX ??)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Dat je geen MP3's kan afspelen is het niet alleen maar de software maar ook de gebruikte chip die in de DVD-Speler zit. Als die chip het niet kan vergeet het dan maar dat je het met een software update kan doen.

Sommige SA-DVD's kunnen wel (S)VCD/DVD maar geen MP3!

WWW.RC5.NL

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Het belangrijkste vind ik dat die DVD-speler regiovrij moet worden, dat MP3 gedoe is een bijzaak!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
DVD-spelers van Sony zijn erom berucht dat ze moeilijk regiovrij te krijgen zijn. Aangezien de bewuste chipset bij jou van Sony is geef ik je weinig kans.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 25 april 2002 07:05 schreef polaris het volgende:
DVD-spelers van Sony zijn erom berucht dat ze moeilijk regiovrij te krijgen zijn. Aangezien de bewuste chipset bij jou van Sony is geef ik je weinig kans.
ik denk niet dat de regiovrij gedeelte in de speler zelf zit maar in de dvd-drive is dus een

beetje zinloos om er 2x een beveiliging op te zetten
en in de dvd-drive is het het goedkoopste

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 25 april 2002 07:30 schreef happy3736 het volgende:

[..]

ik denk niet dat de regiovrij gedeelte in de speler zelf zit maar in de dvd-drive is dus een
Ik ben bang dat dat niet klopt. Een DVD-rom is niet meer dan een massageheugen, zoals een harde schijf. De DVD-video is dan weer dan een applicatielaag daar bovenop, die door de chipset wordt gemaakt. De regiocode zal toch echt wel in de chipset zitten.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:06

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH>>AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

in de meeste "b"merken spelers zit een gewone pc drive. deze kan je meestal zonder problemen vervangen. ende lenco's die ik tot nu toe ken en dat zijn er een hele hoop hebben allemaal een pc-drive .en merken als vestel, cyberhome, provision, home-electronics, wmm, revoy hebben ook gewoon een pc-dvd drive.

"Wijziging"

Voor regivrij http://lenco02.cjb.net of http://www.vcdhelp.com .
Pagina: 1