40 gig hdd in n p166 !?

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:33
n vriend van me heeft n pentium 166 mhz op n msi mobo met sis 5571 chipset. die gebruikt ie als server, en nu wil ie n 40 gb hdd erin hangen.
als ik alles gewoon goed aan sluit, dan herkent ie m niet automagisch. de ide auto detection in de bios werkt ook niet.

alle jumpers staan goed, en de ide kabel hangt r ook zeker goed aan.

komt dit door de bios ?

ik heb al geprobeerd een nieuwe bios van de msi site neer te halen, maar de .com site linkt dan door naar de .com.tw, en die ligt voor de aardigheid es plat.

moet ik dus de bios flashen, of kan die pc t sowieso niet aan ?

de hdd is n maxtor 40 gb, 5400 rpm.

tnx alvast,

/me

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:42
K denk niet dat je dat gaat lukken

wil in m'n 266 ook niet (bios van 98)

Repareren doe je zo.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:38

JJJ

Als het een maxtor is, gewoon maxblast gebruiken (maxtor.com)

Verwijderd

OS?

Als je Linux gebruikt gewoon in de bios (none) instellen. Linux detecteerd die zooi zelf en gebruikt daarbij de bios helemaal niet.

Bij windows, gebruik Linux >:)

Of zoek naar een proggie als ontrack of iets dergelijks om de bios een handje te helpen.

• nrg
Op zondag 04 november 2001 17:57 schreef XSDnied het volgende:
OS?

Als je Linux gebruikt gewoon in de bios (none) instellen. Linux detecteerd die zooi zelf en gebruikt daarbij de bios helemaal niet.

Bij windows, gebruik Linux >:)

Of zoek naar een proggie als ontrack of iets dergelijks om de bios een handje te helpen.
linux gaat erop, maar die gaf ook allemaal errors over de hd's.

t bleek naderhand dus aan de ide kabel te liggen, nu herkent de bios m als n 8 gig, als ie geflashed wordt moet ie maar 40 gig worden ofzo :P .

enige probleem is dat de msi site plat ligt (.com.tw) waar de bios'sen op staan... :'(

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:49

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zondag 04 november 2001 18:15 schreef cest_moi-le_roi het volgende:

[..]

linux gaat erop, maar die gaf ook allemaal errors over de hd's.

t bleek naderhand dus aan de ide kabel te liggen, nu herkent de bios m als n 8 gig, als ie geflashed wordt moet ie maar 40 gig worden ofzo :P .

enige probleem is dat de msi site plat ligt (.com.tw) waar de bios'sen op staan... :'(
als je bios hem ziet als 8 gig is het prima :) linux ziet dat ie 40 gig is en gebruikt hem ook zo..

oh en btw als je hem op non zet dan krijg je input/output errors in linux, erg fijn als je er maar 1x in de maand bij kan :(

blup

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 04 november 2001 16:44 schreef cest_moi-le_roi het volgende:
als ik alles gewoon goed aan sluit, dan herkent ie m niet automagisch.
Als dat niet lukt zal het nooit lukken :D

• nrg
Op zondag 04 november 2001 18:20 schreef Cpt.Morgan het volgende:

[..]

Als dat niet lukt zal het nooit lukken :D
:?

kan jij dan niet toveren ?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:18 schreef Werkeend het volgende:

[..]

als je bios hem ziet als 8 gig is het prima :) linux ziet dat ie 40 gig is en gebruikt hem ook zo..

oh en btw als je hem op non zet dan krijg je input/output errors in linux, erg fijn als je er maar 1x in de maand bij kan :(
Heb mijn IBM deskstar 40G in redhat 7.1 zonder io fouten terwijl die in de bios op none staat. (Cyrix 166+ op een vxpro :r mobo)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Op zondag 04 november 2001 19:01 schreef XSDnied het volgende:
Heb mijn IBM deskstar 40G in redhat 7.1 zonder io fouten terwijl die in de bios op none staat. (Cyrix 166+ op een vxpro :r mobo)
Zo'n VXpro moederbord kan anders wel ongedocumenteerd toch de 83 Mhz aan. Het is eerder Redhat waar je op zou moeten kotsen! :r

Maareh...ff ontopic: op de website van de fabrikant van je harddisk kun je ongetwijfeld "overlay" software downloaden, waardoor je toch gewoon die 40 gieg in windows/dos aan kunt spreken. Maar als je toch naar Linux overstapt (smart thinking *D ), heb je dat niet nodig.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Maxblast downloaden. Cylinders ed handmatig invoeren. Als het goed is zietie dan een 2GB schijf. Maxblast draait dan voor het opstarten en maakt er 40GB van die jouw pc wel begrijpt.

• nrg
Op zondag 04 november 2001 19:08 schreef 0siris het volgende:

[..]

Maar als je toch naar Linux overstapt (smart thinking *D ), heb je dat niet nodig.
xtap nie over :P

dit pc'tje gaat als server dienen bij n vriend van me..

woensdag wordt ie geinstalled (door mij :P ).

tnx voor de replies,

/me
Pagina: 1