Hallo.
Ik maak met PHP een aantal overzichten die gevuld worden uit een MySQL database. Dit lukt allemaal prima maaaar nu zou ik graag willen dat ik deze output ook als een .htm bestand kan opslaan. Nu zou je zeggen das niet moeilijk, gewoon in je browser "save as.." kiezen en dan slaat ie hem op. Dit is ook wel zo maar ik wil het graag hebben dat je hetzelfde kan bereiken door middel van het klikken op een link.
Ik weet dat je dan met headers aan de gang moet gaan. Ik dacht zelf aan zoiets:
header("Content-disposition: filename=overz.htm");
header("Content-type: application/octetstream");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");
Dus dit heb ik keurig bovenin mijn script gezet alleen laat de browser nu nog wel de output zien ipv dat hij een "save as" box laat zien.
Ik heb ook al met de functie ob_start en ob_end_flush zitten spelen maar dit werkte niet.
Wie kan mijn vertellen hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? Ik heb al geprobeerd:
* alle echo's te veranderen door print's
* verschillende headers die ik tijdens zoeken tegen kwam
* het verhaal met ob_start en ob_end_flush
* de search optie op tweakers
maar het lukt me maar niet...
wie-o-wie heeft een tip voor mij!?
Ik maak met PHP een aantal overzichten die gevuld worden uit een MySQL database. Dit lukt allemaal prima maaaar nu zou ik graag willen dat ik deze output ook als een .htm bestand kan opslaan. Nu zou je zeggen das niet moeilijk, gewoon in je browser "save as.." kiezen en dan slaat ie hem op. Dit is ook wel zo maar ik wil het graag hebben dat je hetzelfde kan bereiken door middel van het klikken op een link.
Ik weet dat je dan met headers aan de gang moet gaan. Ik dacht zelf aan zoiets:
header("Content-disposition: filename=overz.htm");
header("Content-type: application/octetstream");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");
Dus dit heb ik keurig bovenin mijn script gezet alleen laat de browser nu nog wel de output zien ipv dat hij een "save as" box laat zien.
Ik heb ook al met de functie ob_start en ob_end_flush zitten spelen maar dit werkte niet.
Wie kan mijn vertellen hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? Ik heb al geprobeerd:
* alle echo's te veranderen door print's
* verschillende headers die ik tijdens zoeken tegen kwam
* het verhaal met ob_start en ob_end_flush
* de search optie op tweakers
maar het lukt me maar niet...
wie-o-wie heeft een tip voor mij!?