Toon posts:

CD brander IDE zuigt hard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een lege of volle cd in mn brander stopt duurt het echt retelang voordat mn brander de cd 'pakt', soms zelfs helemaal niet. Ook het branden gaat heel langzaam terwijl die op 4x staat. Ik heb em nu op slave staan maar eergister ook als master geprobeerd met andere stekkers. Waar zou dit aan kunnen liggen? Owja, het lijkt me niets softwarematigs want ik heb mn pc sinds ik dat ding heb al 3 keer geformatteerd en het probleem bleef.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 23:12
komt er een achter dat ide zuigt.. ;) probeer is op een andere channel te zetten inplaats van je primary (dus waar je hd op zit)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Topicstarter
I forgot to tell you, hij is slave op mn cd-rom speler en mn harddisk heeft geen slave, toen ik em als slave op mn harddisk zette wou mn pc niet eens opstarten.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dma :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
ondersteund ie niet lijkt, ik vink an, restart em en het is weer ontvinkt.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat voor os :?
en wat voor geluidskaart :?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bull!!! Gewoon U/DMA aanzetten!
Het enige verschil tusssen E/IDE en SCSI is dat SCSI minder intensief is voor je processor, wat nu eigenlijk niets meer uit maakt gezien de snelheden van tegenwoordig,

I have Spoken

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 04 november 2001 16:46 schreef freak1982 het volgende:
Bull!!! Gewoon U/DMA aanzetten!
Het enige verschil tusssen E/IDE en SCSI is dat SCSI minder intensief is voor je processor, wat nu eigenlijk niets meer uit maakt gezien de snelheden van tegenwoordig,

I have Spoken
de meeste branders hebben niet eens udma maar alleen dma :)

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Op zondag 04 november 2001 16:42 schreef robbinh het volgende:
ondersteund ie niet lijkt, ik vink an, restart em en het is weer ontvinkt.
Was het nou een harddisk dan zou dit de oplossing zijn, of je moet een 440LX-chipset hebben. Als dma voor je brander niet aan blijft kan je met die link misschien evengoed iets. Of je hebt dma niet aanstaan in je bios, of een dermate oud bord dat dma zelfs helemaal niet ondersteunt..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
voor de ongelovigen:
ik heb het net nog een keer geprobeerd en DMA blijft dus niet aan staan. Maar mn gewone cd-speler staat wel op DMA en blijft daarop. Die link, is er enige kans dat die ook voor mn brander werkt?

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Dan klopt er dus iets niet. Weet je wel zeker dat je brander dma ondersteunt dan? Om wat voor merk/type gaat het en heb je gezocht naar artikelen of aan andere firmware gedacht?

Weet niet of die link helpt maar volgens mij moet je op 'debug'-niveau hetzelfde voor je brander kunnen zien, hoewel het volgens mij niet meer zegt dan wat je al weet van de specs..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 14:59
Op zondag 04 november 2001 17:06 schreef robbinh het volgende:
voor de ongelovigen:
ik heb het net nog een keer geprobeerd en DMA blijft dus niet aan staan. Maar mn gewone cd-speler staat wel op DMA en blijft daarop. Die link, is er enige kans dat die ook voor mn brander werkt?
Hoe staat ie in de bios? pio mode5? DMA4? whatever? :)

Verwijderd

IDE = eigenlijk troep ivm SCSI

maar omdat scsime te $$$$$$$$$$$$$$$$ is heb ik nog steeds ide

Verwijderd

Topicstarter
Hij is een jaar oud en van het merk Fujitsu Siemens.
Ik heb de standaard 1.3b windows firmware maar zodra ik er de Fujitsu Siemens 1.4a firmware op wil zetten geeft ie een ASPI send error.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:09 schreef InterCC het volgende:

[..]

Hoe staat ie in de bios? pio mode5? DMA4? whatever? :)
ik zou het niet weten maar ik ga nu FF al dat soort dingen nakijken.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Lijkt er meer op dat je Brander zuigt. heeft geen *** te maken met het feit dat ie IDE is.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
maar al zou die geen DMA ondersteunen, dan mag dat ding er toch nooit zo lang over doen om een cd te herkennen, laat staan helemaal niet herkennen.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

is die fujitsu geen philips ccd 4408???????

Die heb ik ook gehad. :r:r:r

Voor een week. Toen verkocht en een ander gekocht. Ik kreeg hem niet stabiel draaiebnd. Te veel onderzetters, te weinig goed gebrande cd's.

Mijn vriending heeft nu een lite-on IDE i.p.v. die Philips. Perfect! (Bijna net zo goed als mijn SCSI Plex)
Pagina: 1