Toon posts:

[XP] Half Classic half Xp theme?*

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Greet T's.
Ik heb zitten kloten met de xp themes.. en het leek allemaal te werken had fijn zilver met blauw theme aan de praat. Maar na een reboot is opeens mijn startbalk classic geworden :? beetje ERG irritant. Andere themes kiezen lijkt niet te helpen, switchen tussen classic en xp ook niet. HELLUP??? moet ik system restore gebruiken? en zoja hoe gebruik ik dat :?

edit:

Btw ik heb mijn winxp cd niet hier liggen dat maakt system restore zeker onmogelijk? Ik neem aan dat ik daar opnieuw die uxtheme.dll ofzo moet halen?
Volgens mij doet styles_XP namelijk een edit op je uxtheme.dll en die uxtheme.dll is dus volgens mij verrot bij mij :(

Verwijderd

Lijkt er op dat ie de orginele uxtheme dll heeft terug gezet die eigen themes weer uitspuugt, probeer es Styles XP opnieuw te installen?

Verwijderd

Topicstarter
uxtheme.dll is wellicht inderdaad de oorzaak..
ik had namelijk naast styles_XP dinges een of andere gehacjte uxtheme.dll downgeload :S ik d8 dat nodig was.. En ik ja stom geen backup van de originele uxtheme.dll gemaakt..

Maar het rare is dus dat de windows allemaal XP silver zijn en de startbelk en knop normaal:?

Ik ga ff voor de 10e keer stylesxp installeren wieweet helpt het nu wel. zoja dan edit ik deze msg ff :)

edit:

_!*%$( het werkt niet net geprobeerd alles heel mooi XP look maar heb ik die gare ouwe startbalk daarzo weer staan :(

ps. Classis moet Classis zijn in de titel

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

rechtermuis op taskbar> properties> start menu daar kan je switchen tussen de het XP startmenu en de gewone, bedoel je dit?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp pogingen. Maar nee redfox dat bedoel ik niet die heb ik idd op classic maar dat wil ik ook zo houden.. het gaat er meer om dat mijn hele startbalk ook classic is geworden bah bah zeker omdat het nu half half is ziet het er niet uit :(
Misschien helpt het als ik dus uxtheme.dll opnieuw erop zet.. Maar hoe doe ik dat? staat neem ik aan niet zo 1 2 3 op de cd? ik heb prof corp edition engels us. Misschien dat iemand een goede uxtheme.dll heeft die niet is vernaggeld kan ik dat iig even proberen...

edit:

Yarvieh ik heb die cd dus niet hier dus dat is balen :( moet ik ff w8en voor ik het kan proberen. Maar die files op de cd zijn toch allemaal cab files? Kan je die in een keer searchen of moet ik ze 1 voor 1 openen? Want in het laatste geval is dat wel zuur :P
Naja ik moet dus maar ff w8en tot ik me cd hier heb.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 16:34 schreef S0URCE het volgende:
Misschien helpt het als ik dus uxtheme.dll opnieuw erop zet.. Maar hoe doe ik dat? staat neem ik aan niet zo 1 2 3 op de cd?
Natuurlijk staat ie op de cd,hij is er toch ook vanaf gekomen?! je kan 'm vinden in je i386 mapje denk ik, ff uitpakken met expand en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Sjips heb net de orignele uxtheme.dll erweer op gezet maar het helpt niet, nog steeds half half classic / xp :(

Snik wat kan ik nu nog proberen??? heel xp reinstallen???

edit:

GEFIXT :)met system restor:? beetje weird het enige wat die gedaan lijkt te hebben is de nvidia drivers geschopt te hebben :/ naja best hij is weer gezond. En nu begin ik weer van voor of aan met theme tweaken want tje je blijft een twiekert ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2001 @ 14:08:
Sjips heb net de orignele uxtheme.dll erweer op gezet maar het helpt niet, nog steeds half half classic / xp :(

Snik wat kan ik nu nog proberen??? heel xp reinstallen???

edit:
GEFIXT :)met system restor:? beetje weird het enige wat die gedaan lijkt te hebben is de nvidia drivers geschopt te hebben :/ naja best hij is weer gezond. En nu begin ik weer van voor of aan met theme tweaken want tje je blijft een twiekert ;)
Typisch, ik heb precies hetzelfde, alle themes werken behalve op de taskbar en het startmenu......ik zal restore ook eens proberen......

Verwijderd

In safe mode die uxtheme installen en dan opnieuw booten en kijk dan of het werkt. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 07:55:
In safe mode die uxtheme installen en dan opnieuw booten en kijk dan of het werkt. 8)7
Dat is dus helemaal niet nodig.... system dll moet je gewoon in je dllcache en eventueel in je i386 updates drivers map..... dan hernoem je die in de system32 en tief je daar ook de gepatchde in....dan komt de pop-up van system files change vanzelf en dat cancel je...klaar!!!

Niks savemode of dos...

Ondertussen heb ik het probleem nog steeds...op mn laptop werkt de methode prima....er moet een andere reden zijn....

Voor de goede orde, de themes werken BEHALVE op de tasbar en startmenu

Verwijderd

maar ik zal in ieder geval PROBEREN of save mode verschilt :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Heb je al eens ingelogd onder een andere user?
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, en toen bleek mijn profiel gewoon naar de bahamas te zijn!

Verwijderd

Fire69 schreef op 27 februari 2003 @ 14:06:
Heb je al eens ingelogd onder een andere user?
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, en toen bleek mijn profiel gewoon naar de bahamas te zijn!
Kan het me niet met zekerheid herinneren...ga ik iig doen....op de Bahama's is het trouwens best lekker!! :9 :9

• Fire69
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 14:16:
[...]

Kan het me niet met zekerheid herinneren...ga ik iig doen....op de Bahama's is het trouwens best lekker!! :9 :9
Kan ik me wel inbeelden! :D

Trouwens, ik had die problemen ook na het gebruiken van StyleXP! :(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Typefoutje uit de titel gehaald en meteen de smilies verwijderd :)
Het Bahama's verhaal past trouwens beter in Thema Forum: Vakantie :Y) :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fire69
F_J_K schreef op 27 februari 2003 @ 14:46:
offtopic:
Typefoutje uit de titel gehaald en meteen de smilies verwijderd :)
Het Bahama's verhaal past trouwens beter in Thema Forum: Vakantie :Y) :+
offtopic:
Verder offtopic:
Hehe, da's wel grappig, heb ik daar al een volledig topic volgeluld, had ik niet eens door dat het thema Vakantie was voor het ogenblik! :)

Verwijderd

ontopic (de maladiven zijn ook leuk) :P ik kan wellicht ook met resource hacker handmatig the theme toepassen....maar dat is waarschijnlijk een hele klus... :{

Verwijderd

Ik heb nu precies hetzelfde... ik heb laatst een gehackte uxtheme.dll over de oude heengegooid maar mijn startbalk wil niet meer veranderen (behalve de kleur dan), ik heb net vanuit de recovery console de originele uxtheme.dll weer teruggezet maar het probleem blijft...
Wie heeft er een oplossing voor?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 15:20:
Ik heb nu precies hetzelfde... ik heb laatst een gehackte uxtheme.dll over de oude heengegooid maar mijn startbalk wil niet meer veranderen (behalve de kleur dan), ik heb net vanuit de recovery console de originele uxtheme.dll weer teruggezet maar het probleem blijft...
Wie heeft er een oplossing voor?
Als ik zo even vluchtig het topic lees, zou system restore moeten werken :)

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
ik had ditzelfde probleem ma dan na de installatie van sp3.

Ik had tijdens SP2 StyleXP ingebruik en deze werkte niet in SP3 dus na paar weekjes gehackte uxtheme.dll in gebruik genomen maar nu werkt dus ook de startbalk niet met themes

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom een topic van 5! jaar omhoog schoppen?

Als je zonodig wilt updaten van SP, check dan of je programma's nog zullen werken voordat je gaat updaten en of er een nieuwere versie beschikbaar is die dan wel werken. Het is nu dus wachten op een update van StyleXP. Nu moet je kijken of je met systeemherstel je oude situatie terug kan zetten, of uit SP3 de uxtheme.dll kan vissen. Moet je dan wel in veilige modus doen, anders krijg je met SFC te maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

lol... 5jaar, 7jaar bedoel je (2008 - 2001)

maaruh .. oude uxtheme.dll terug zetten, en dan maar geen stylexp?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, het is van 2001, maar laatste post van 2003, daar lette ik op.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Sn0wblind
er word toch altijd gevraagt om de search functie te gebruiken.

Next to that heb ik de oude uxtheme terug gezet en dat werkt niet. Ik had gewoon erop gerekent dat ik stylexp ging uninstallen erna maar dat helpt dus ook niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sn0wblind schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:51:
er word toch altijd gevraagt om de search functie te gebruiken.
offtopic:
Klopt, maar je kan zelf ook wel bedenken dat je dan beter zelf een topic kan openen en daarin verwijst naar bijvoorbeeld dit topic en erbij vertelt wat je van de gegeven mogelijkheden hebt geprobeerd enzo.

Daarmee voorkom je onnodig offtopic commentaar over het omhoog halen van een 5 jaar oud topic (hint hint voor sommigen), en loop je ook niet het risico dat mensen gaan reageren op de oorspronkelijke topicstarter.
Next to that heb ik de oude uxtheme terug gezet en dat werkt niet. Ik had gewoon erop gerekent dat ik stylexp ging uninstallen erna maar dat helpt dus ook niet.
Heb je van tevoren ook een herstelpunt gemaakt of een andere backup die je nu kan terugzetten? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sn0wblind
me probleem is voornamelijk dat ik pas na weken erachter kwam dat die themas helemaal niet meer werkten omdat ik een tijdje classic theme gebruikte. Dus als ik ;m nu terug ga zetten ben ik een hoop software weer kwijt ben ik bang.

Is er nergens in registry iets over themes?
Pagina: 1