Toon posts:

2 pc's 1 monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een IIyama pro 510 staan(flat screen 22")

Hierop zitten 2 aansluitingen:
1. "normale" aansluiting
2. BNC aansluitingen

Nu durf ik het volgende niet uit te proberen maar wil eigenlijk wel weten of het werkt.

Wat gebeurt er als je nu op elke aansluiting een andere pc aansluit?

Dus 2 pc's 1 via bnc en 1 via "normale" aansluiting op dezelfde monitor, krijg je dan beeld?
zoja van welke aansluiting? en/of kun je misschien switchen van de ene pc naar de andere?

Iemand een idee?

Verwijderd

Daar is die aansluiting voor :)

Verwijderd

is ook wel een beetje eng >:)

Verwijderd

Nee, daar is GARANTIE voor :) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor die 2 aansluitingen zijn dus NIET voor 2 pc's aan te sluiten!!!

Die zijn er eigenlijk voor dat je kunt KIEZEN of de ene of de andere.

De vraag is nu dus wat er gebeurd als je ze alle 2 aansluit en gebruikt. De monitor is me te duur geweest om dit "even" te proberen. Misschien dat iemand ervaring hierin heeft gehad.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:51

Snow_King

Konijn is stoer!

koop een switch en dan kan je allebei de pc's op een monitor zetten gewoon ff overklikken naar de andere

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 15:57 schreef YoudontKnow het volgende:

De vraag is nu dus wat er gebeurd als je ze alle 2 aansluit en gebruikt. De monitor is me te duur geweest om dit "even" te proberen. Misschien dat iemand ervaring hierin heeft gehad.
Waar staat dat?
Ik heb een hele tijd een iiyama VM 400 gehad met BNC en een gewone aansluiting, met 2 pc erop en dan kon ik gewoon via het OSD schakelen tussen 2 pc's

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op zondag 04 november 2001 15:57 schreef YoudontKnow het volgende:

Wat is dat nu voor dom gelul... heb hier een Sony met 2 ingangen, gewoon 2 computers erop en op het frontje van me monitor kan ik switchen welke comp ik wil zien... werk al bijna 2 jaar zo, en ik switch heeeeeel vaak.

[zeik modus]
Jij bent zeker ook zo'n figuur die zijn comp niet openmaakt :)
[/zeik modus]

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Als het goed is zit er op je monitor een knop waarmee je tussen de twee pc's kunt switchen. Ik weet dat ViewSonic monitoren met twee aansluitingen dat in ieder geval wel hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 21:33 schreef MegaJurk het volgende:
Als het goed is zit er op je monitor een knop waarmee je tussen de twee pc's kunt switchen. Ik weet dat ViewSonic monitoren met twee aansluitingen dat in ieder geval wel hebben.
Hier zeg JIJ het goed!! :D

Dat zit er dus NIET op die switch!!!
Ik kan niet switchen op mijn monitor zelfs niet in de OSD

[zeikmodeterug]
Ik werk dagelijks met pc's, zo dom een antwoord geven slaat nergens op. Ik vraag netjes of het kan en of er iemand ervaring mee heeft.
Ik zeg erbij dat mijn monitor dat NIET kan en vraag me alleen af wat er gebeurd als je het wel doet, het is geen sony monitor, maar een IIyama als je goed gelezen had.
[/zeikmodeterug]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sja, als je hem niet handmatig kan switchen dan kan het dus niet ;(

Moet je een 2-poorts KVM switch ofzo kopen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op maandag 05 november 2001 02:09 schreef YoudontKnow het volgende:

[..]

Hier zeg JIJ het goed!! :D

Dat zit er dus NIET op die switch!!!
Ik kan niet switchen op mijn monitor zelfs niet in de OSD

[zeikmodeterug]
Ik werk dagelijks met pc's, zo dom een antwoord geven slaat nergens op. Ik vraag netjes of het kan en of er iemand ervaring mee heeft.
Ik zeg erbij dat mijn monitor dat NIET kan en vraag me alleen af wat er gebeurd als je het wel doet
Jesoes... ik ben veel te aardig, ik heb ff bij Iiyama gekeken maar daar staat dat de Pro510 een "input signal" selector heeft via het OSD? Goh wat zal dat nu doen???
het is geen sony monitor, maar een IIyama als je goed gelezen had.
[/zeikmodeterug]
Doh ;)

Kon me ook echt niet voorstellen dat dat niet kon op een 22" IIyama.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Nope, werkt niet.
Dan moet je een A902MT (pro451) oid hebben. :9

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
koop gewoon een nieuwe monitor :)

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Bij alle monitoren met een normale aansluiting en en BNC aansluiting kiest je monitor standaard diegene waar je een computer hebt aangesloten. Als je op beide aansluitingen een computer hebt gesloten. Dan gaat je monitor echt niet stuk. En volgens mij moet je dan gewoon via je menu-tje kunnen kiezen of je het beeld van je D-sub of van je BNC wilt zien.

M'n Iiyama Pro400 heeft dat gewoon. Dus ik verwacht dat jou Pro510 dat dan ook heeft.

Nu nog ff een muis/keybord switch en je kunt met je monitor/muis/keybord 2computers bedienen.

• SonOfSam
  • Laatst online: 17:58
Er zijn ook switches voor muis keyboard en monitor. ik geloof dat je er hebt tot 8 comps aan toe. maar ook gewoon voor 2. sommige hebben geloof ik ook audio ondersteuning. KMV switches geloof ik dat ze heten

</EDIT>
Ik geloof dat ze iets van 400-500 gulden kosten of zo
<EDIT>

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Op maandag 05 november 2001 19:40 schreef SonOfSam het volgende:
Er zijn ook switches voor muis keyboard en monitor. ik geloof dat je er hebt tot 8 comps aan toe. maar ook gewoon voor 2. sommige hebben geloof ik ook audio ondersteuning. KMV switches geloof ik dat ze heten

</EDIT>
Ik geloof dat ze iets van 400-500 gulden kosten of zo
<EDIT>
Heb je ze ook met BNC?
En zorgen ze niet voor een licht kwaliteit verlies? Vooral bij hoge resoluties lijkt me dat dat kan optreden en bij een 22" draai je toch meestal wel 1600*1200.

Verwijderd

Tuurlijk kan dat, je kan in het OSD namelijk schakelen in welk aansluiting je wilt hebben
Pagina: 1