Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aluminium kast. Goedkoop? Goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij eynstein een alu-kast voor 188 piek. Incl. 350watt voeding. Dat is volgens mij echt een lage prijs.
Heeft iemand er ervaringen mee? Is het een stevig aluminium (ge-anodiseerd) of van oude bierblikjes ;) gemaakt?

Verwijderd

Voor deze prijs kan ik niet geloven dat dit veel kwaliteit is. Maar de kast zelf heeft ook weinig mogenlijkheden kwat koeling betreft. Ik zou zo'n kast niet kopen.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 08:30

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ik zou voor de Aopen A600A gaan, heb hem zelf net binnen en hem al uitgebreid aan het modden (more to come in the comming weeks). Uitstekende kast (moet alleen nog wel een 400 Watt voeding in, deed Eynstein niet :( ).

Scheelt maar Fl 50,- en heeft een stuk meer ruimte !!!

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
Op zondag 04 november 2001 15:32 schreef augustus het volgende:
Ik zie bij eynstein een alu-kast voor 188 piek. Incl. 350watt voeding. Dat is volgens mij echt een lage prijs.
Heeft iemand er ervaringen mee? Is het een stevig aluminium (ge-anodiseerd) of van oude bierblikjes ;) gemaakt?
wij hebben op de zaak ook sinds 2 dagen deze kastjes staan, er zijn 2 uitvoeringen.

aluminium en staal.

persoonlijk vind ik de stalen kast veel robuuster. want tja aluminium is licht, en wankelt dus ook een beetje meer..

maar tis wel een leuk kassie, ook door de railtjes hoe je alles vast zet enzo.

mocht je deze kast willen, dan zou ik toch maar voor de 'stalen' verzie gaan.. dat is misschien zwaarder.. maar ook steviger. bovendien is deze ook nog eens goedkoper :)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

als je een echte alu kast wilt, koop een lian-li :) (of coolermaster, maar die zijn bijna 1000,-)

believe me, lian-li rules 8-)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 16:26 schreef Righteye het volgende:
Ik zou voor de Aopen A600A gaan, heb hem zelf net binnen en hem al uitgebreid aan het modden (more to come in the comming weeks). Uitstekende kast (moet alleen nog wel een 400 Watt voeding in, deed Eynstein niet :( ).

Scheelt maar Fl 50,- en heeft een stuk meer ruimte !!!
Heb je een link van deze case ?? vind em niet op www.aopen.nl of www.aopen.com.tw >:)

Verwijderd

hehe die A600A moet dat niet H600A zijn ?? Geen wonder dat ik ze niet vond :)

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 21:55
geen nut...

andere alu kasten mooi grijs --> wit
andere alu kasten verspreiden warmte van hdd goed --> deze niet omdat hdd vast wordt gemaakt met plastic houder

geen echte koelings mogelijkheden enzo

alle voordelen van een alu kast worden bij deze teniet gedaan... behalve qua gewicht...

:)

Verwijderd

Topicstarter
Het ging mij erom dat je voor 188 piek een aluminium kast+voeding kunt kopen, waar anderen 500~1000 vragen.

Voordelen alu: licht, betere warmtegeleiding (als je de zaken vastschroeft i.p.v. die clipjes te gebruiken) en makkelijk te zagen/boren. Geanodiseerd aluminium is erg stevig.

Ik zie alweer een nadeel van deze kast: de knoppen zitten onderaan het front, dus is een 12cm ventilator moeilijk te bevestigen.
Vreemd dat Target zulke slechte plaatjes op hun site voert!

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 19:52

dop

Windows needs to reboot now

Op zondag 04 november 2001 15:32 schreef augustus het volgende:
bierblikjes zijn niet van aluminium

en anodiseren zecht niets over de kwalitijd van het aluminium

bij een kast van 188 piek zet ik mijn twijfels bij de kwalitijd van de 350 watt voeding

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

dop schreef op 04 november 2001 @ 18:30:
[...]

bierblikjes zijn niet van aluminium

en anodiseren zecht niets over de kwalitijd van het aluminium

bij een kast van 188 piek zet ik mijn twijfels bij de kwalitijd van de 350 watt voeding
offtopic:

zecht?
kwalitijd?

Tijd voor een cursus Nederlands, lijkt me!

on topic:

Is die A600A al ergens leverbaar? Vind ik persoonlijk toch wel de mooiste aluminium kast die ook nog betaalbaar is.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 00:09:
[...]

offtopic:

zecht?
kwalitijd?

Tijd voor een cursus Nederlands, lijkt me!

on topic:

Is die A600A al ergens leverbaar? Vind ik persoonlijk toch wel de mooiste aluminium kast die ook nog betaalbaar is.
Kijk daarvoor in de pricewatch op de frontpage ;)

offtopic:
Moet je hiervoor een twee jaar oud topic kicken :?

[ Voor 7% gewijzigd door Turkish op 24-11-2003 00:14 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 21:02

cor-gijs

Dig further for bigger hole

da's wel een erg snelle reactie, kerel!
a) het gaat hier nog over guldens (zie genoemde prijzen)
b) topic is gestart op: Sunday 04 November 2001 15:32.

misschien sprak 'dop' nog in Oud Hollandsch
:D

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Topic van meer dan 2 jaar oud kicken om vervolgens iemand af te zeiken vanwege zijn spelling? Tja.. :/
Ik zou eens in de de pricewatch kijken.

Koekie?

Verwijderd

Tweakers.net PriceWatch: A600A
- AOpen A600A (350W, Middle Tower, Aluminum) € 77,-
- AOpen A600A (350W, Middle Tower, Aluminum, Black) € 146,-
- AOpen Miditower ATX A600A Zwart € 146,-

ter herinnering: gulden / 2,20371 = euro

Google: A600A @ NL

Een topic kicken met geneuzel over spelling zonder eerst zelf te zoeken is niet wat wij verstaan onder "een nuttige kick". Lees Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) eens goed alvorens in CME te posten :)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 00:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.