Toon posts:

geloven... zoniet? --> HELL

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nvt.......... meer <had al flauw vermoede dat dit ging gebeuren --->> niemand snapt er een ruk van wat ik bedoel>

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-01 07:05
waar moet ik nou op ingaan?! Wat wil je precies?

Verwijderd

Topicstarter
LoL......... zou bijna zeggen ging op het id :P... maar NEE.

Gewoon wat je van stelling vind.. Of prob hem eens af te kraken of zo.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat is in godesnaam de stelling? Een lift? Huh? Ik snap er niets van?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Goofyduck384
ik zie de stelling ook nie

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 15:57 schreef Goofyduck het volgende:
ik zie de stelling ook nie
*zucht*

Ik bedoel de ''preek''.

• Goofyduck384
jij bedoeld dus:
De preek ging erover dat mensen die niet geloofden naar de hel gaan, en nu moeten wij zeggen wat we daarvan vinden?

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Op zondag 04 november 2001 15:21 schreef Webmasterok het volgende:Mijn ouders (en ik moet mee :'() gaan naar een 'kerk'
Dat is altijd heel erg jammer als ouders dat doen. Ik merk het ook in de naiviteit van je topics/replies en verdere onwetenheid. (no flame intended

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:05 schreef Flaman_Creationz het volgende:

[..]

Dat is altijd heel erg jammer als ouders dat doen. Ik merk het ook in de naiviteit van je topics/replies en verdere onwetenheid. (no flame intended
Leg ff uit wat je met naiviteit bedoelt... voor de wat meer dislectishe tweakers onder ons....

Verwijderd

Topicstarter
<dell/sluit topic maar>

• Flaman
naŽïef (bn.)

1 onbedorven, zonder onoprechte bijbedoeling => argeloos, ingénu, in alle onschuld
2 getuigend van beperkt begrip => onnozel

wat ik er mee bedoel is dat je erg onwetend klinkt, beetje kinderlijk zelfs. (in de war)

edit: het heeft niks met jou dyslectie te maken maar met je vocabulaire

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:17 schreef Flaman_Creationz het volgende:
naŽïef (bn.)

1 onbedorven, zonder onoprechte bijbedoeling => argeloos, ingénu, in alle onschuld
2 getuigend van beperkt begrip => onnozel

wat ik er mee bedoel is dat je erg onwetend klinkt, beetje kinderlijk zelfs. (in de war)
:S, had er ook niet echt veel tijd voor genomen.... ach, theeft mn zondag weer volgemaakt van onnuttig achter de computer zitten en je zwaar verneukt voelen na dat je klaar bent...... :r

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Serieus, als je het verhaal nog eens wat duidelijker opschrijft kan het best interessant zijn; het was nu gewoon niet duidelijk wat je wou zeggen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Flaman
Op zondag 04 november 2001 16:21 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

:S, had er ook niet echt veel tijd voor genomen.... ach, theeft mn zondag weer volgemaakt van onnuttig achter de computer zitten en je zwaar verneukt voelen na dat je klaar bent...... :r
Uhm :? Zinsopbouw klopt niet zo denk ik. Maar ik kan er uit op maken dat je je kut voelt?? Probeer nou even normaal, zonder metaforenm e.d. uit te leggen wat je nou wilt met dit topic. De stelling zeg maar.

Ik ben bijvoorbeeld nou benieuwd , van Kyori of zo, wat er met mij gebeurd na de dood (omdat ik atheist ben en zo)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

T'komt er zo op neer dat de hell niet bestaat.
Maar kheb geen behoefte meer aan jullie mening, ga zo ff lekker sigaretje roken :).

Die 'kerk' waar ik heen ga filmt het en zend 1 maal per drie weken de dienst uit op rijmond tv...mits je da kunt ontvangen en wilt kijken zal ik keer datum en tijd posten.

<Volgens mijn pa zitten ze aardig goed qua geloof, we hebben eerst een aantal jaar gelopen bij 'normale' kerk... en toen kwam hij met een collega op het onderwerp die hem op deze 'kerk' weez... en nu lopen we daar al 4 a 5 jaar.>

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 16:25 schreef Flaman_Creationz het volgende:

Ik ben bijvoorbeeld nou benieuwd , van Kyori of zo, wat er met mij gebeurd na de dood (omdat ik atheist ben en zo)
Niet zo bijster veel. :P

Je kan doodgaan zien als verhuizen; je gaat naar een huis, met 48 verdiepingen, dit, omdat er 48 dimensies tot God zijn, en ik hoef dit niet te verdedigen, want het is voor mijn zo, en voor vele anderen. Voor diegenen die het niet willen geloven: wij spreken elkaar wel weer als we allemaal in dat huis zitten. :)

Enfin, je komt dus in dat huis, je gaat vervolgens naar de vierde verdieping (dit, omdat deze wereld al reeds drie van de 48 dimensies omvat). Mocht je veel aan spirituele groei gedaan hebben, dan kom je op een hogere verdieping. Wanneer je ver genoeg ontwikkeld bent, kom je op de zevende of achtste verdieping binnen en dan ben je vrij van reïncarnatie. Dan kan dus je 'reis' naar de 48e verdieping beginnen.

Wanneer je jezelf niet wenst te ontwikkelen, dan zit je een tijdje vast op de vierde verdieping en na een aantal jaren ga je weer terug naar de derde verdieping met een lichaam.

Ik heb nog ongeveer een jaar te gaan, eer ik vrij ben van het 'wiel van wedergeboorte', en ik kijk erg uit naar de reis.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 16:35 schreef Webmasterok het volgende:

Die 'kerk' waar ik heen ga filmt het en zend 1 maal per drie weken de dienst uit op rijmond tv...mits je da kunt ontvangen en wilt kijken zal ik keer datum en tijd posten.
Volgens mij ken ik die kerk dan. Is dat die met die Afrikaans/Nederlandse dominee?

P.S. Roken is slecht voor het mensenlijk lichaam en getuigt van een laag individualistisch niveau.

Verwijderd

Topicstarter
We hebbe geen dominee......
Lopen allemaal verschillende. Zal zo ff hun info blaadje pakken. Ze heten EH.... (misschien zegt ut je iets).

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 16:37 schreef Kyori het volgende:

[..]

Je kan doodgaan zien als verhuizen; je gaat naar een huis, met 48 verdiepingen, dit, omdat er 48 dimensies tot God zijn, en ik hoef dit niet te verdedigen, want het is voor mijn zo, en voor vele anderen. Voor diegenen die het niet willen geloven: wij spreken elkaar wel weer als we allemaal in dat huis zitten. :)

Enfin, je komt dus in dat huis, je gaat vervolgens naar de vierde verdieping (dit, omdat deze wereld al reeds drie van de 48 dimensies omvat). Mocht je veel aan spirituele groei gedaan hebben, dan kom je op een hogere verdieping. Wanneer je ver genoeg ontwikkeld bent, kom je op de zevende of achtste verdieping binnen en dan ben je vrij van reïncarnatie. Dan kan dus je 'reis' naar de 48e verdieping beginnen.

Wanneer je jezelf niet wenst te ontwikkelen, dan zit je een tijdje vast op de vierde verdieping en na een aantal jaren ga je weer terug naar de derde verdieping met een lichaam.

Ik heb nog ongeveer een jaar te gaan, eer ik vrij ben van het 'wiel van wedergeboorte', en ik kijk erg uit naar de reis.
Dus dat idee van die (defecte) lift was zo gek nog niet.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 16:42 schreef IllegalOperation het volgende:

Dus dat idee van die (defecte) lift was zo gek nog niet.
Dat was inderdaad helemaal zo gek nog niet.

• Flaman
Idd goed geformuleerd Kyori :)

Maar de topicposter had zijn lift verhaal iets duidelijker moeten verwoorden in mijn mening ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen was het zo (helemaal) niet bedoeld.
Al moet ik zeggen dat ik me in dat geloof aardig kan verplaatsen... ( van Kyori )

Maar even terug op die vereniging... kheb ff gezocht naar blaadje daarvan en ja.. gevonden (wie zoekt zal vinden klopt dus wel :))

uuhh..... ik kan een heel verhaal hier op hangen, maar denk beter dat je ff naar http://www.ebenhaezer.nl/ mits je geintresseerd bent.

Ik zie net dat de uitzend tijden niet op de site staan:
Eh tv:
Elke zondag morgen van 9.00-10.00 uur op toegangs tv R'dam.

Zondagmiddag - eens in de 3 weken van 15.00-16.00 uur op tv Rijnmond.

Eh radio:
Op FM 107.1 Lokale omroep R'dam (10.00-11.00 uur op maandag ochtend)

Op FM 87.5 / Ether FM 106 Krimpen a/d Ijsel. (10.00-11.00 uur op maandag ochtend)

Op FM 107.5 / Ether FM 106.5 Tholen ( 18.00-19.00 uur op woensdag avond)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:03 schreef Webmasterok het volgende:
Ja alleen was het zo (helemaal) niet bedoeld.
Al moet ik zeggen dat ik me in dat geloof aardig kan verplaatsen... ( van Kyori )
Ik denk dat ze jou op min 5 laten beginnen. :Y)

Verwijderd

/me zit op de 49e verdieping en stampt eens op de vloer.
Die God ook altijd met zijn koude drukte. Vertelt hij ons eeuwen lang dat ons lichaam aan het einde der tijden herrijzen zal, blijken we nu toch te reincarneren...

Oftewel, wat is het nu, herrijzenis plus hemel en hel, of reincarnatie? En als het dan reincarnatie is, wat heeft God dan op de 48e (nirvana/satori) te zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
- srry als ik het niet goed begrijp -

Maar als dat waar is van kyori dan zou ik er nu al (lang) aan begonnen zijn!?! Dus dan zou ik nu misschien 'al' op min 3 zitten ;)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:11 schreef mietje het volgende:
Die God ook altijd met zijn koude drukte. Vertelt hij ons eeuwen lang dat ons lichaam aan het einden der tijden herrijzen zal, blijken we nu toch te reincarneren...

Oftewel, wat is het nu, herrijzenis plus hemel en hel, of reincarnatie?
Als mensen zich er goed bij voelen en verder geen kwaad stichten, dan geeft het toch niks dat jij je er geen voorstelling van kan maken?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:11 schreef mietje het volgende:
Die God ook altijd met zijn koude drukte. Vertelt hij ons eeuwen lang dat ons lichaam aan het einde der tijden herrijzen zal, blijken we nu toch te reincarneren...
Dat was God niet, dat was de kerk. vanuit een 'menselijk'/materieel perspectief. Dat is nogal een groot verschil.
Oftewel, wat is het nu, herrijzenis plus hemel en hel, of reincarnatie? En als het dan reincarnatie is, wat heeft God dan op de 48e (nirvana/satori) te zoeken?
Het 'nirvana' is de 7e verdieping, niet de 48e. En waarom God zich daar bevindt? Zie het als iemand die bovenin een toren uitkijkt over alles wat om de toren heen gebouwd is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Is dat beetje van Olympus af gekeken... dat zeus daar zit en iedereen bekijkt? (8>

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:18 schreef IllegalOperation het volgende:
Als mensen zich er goed bij voelen en verder geen kwaad stichten, dan geeft het toch niks dat jij je er geen voorstelling van kan maken?
Het gaat erom dat herrijzenis niet verenigbaar is met reincarnatie. Je zit bv. met het probleem van te veel lichamen per ziel. Daarnaast staat reincarnatie ook op slechte voet met het judeo-christelijke concept van de hel, als het rad van reincarnatie de hel is kan er moeilijk na het doorbreken van de reeks reincarnaties weer een hel volgen.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:28 schreef mietje het volgende:

...als het rad van reincarnatie de hel is kan er moeilijk na het doorbreken van de reeks reincarnaties weer een hel volgen.
Dat is volkomen correct. (8>

Verwijderd

Topicstarter
**

Wat zijn we weer lekker off-topic... maar ja, nu zeg ik zoiets, we zijn eigelijk nooit on-topic geweest :'(

• Flaman
Op zondag 04 november 2001 17:35 schreef Webmasterok het volgende:
**

Wat zijn we weer lekker off-topic... maar ja, nu zeg ik zoiets, we zijn eigelijk nooit on-topic geweest :'(
dat is gewoonlijk in w&l hoor en ik stoor mij er niet aan. Wees blij dat het een beetje leeft in je topic :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:37 schreef Flaman_Creationz het volgende:

[..]

dat is gewoonlijk in w&l hoor en ik stoor mij er niet aan. Wees blij dat het een beetje leeft in je topic :P
Nou..... GoZzZie wat ben ik blij, geef toe this wel leuk om te zien dat mijn topic redelijk veel posts heeft.. maar vraag dan niet wat voor |:(.

Wat vinden de tweakers trouwens van http://www.ebenhaezer.nl/welkomstpagina.htm

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:23 schreef Kyori het volgende:
Dat was God niet, dat was de kerk. vanuit een 'menselijk'/materieel perspectief. Dat is nogal een groot verschil.
En hoe zit dat dan in het jodendom en bij bv. het zoroastrisme? De herrijzenis van het lichaam is een centrale doctrine in deze geloven. (Ik noem de zoroastrianen omdat die daar zwaar op hameren; dat moeten ze wel in India waar het gros in reincarnatie gelooft.)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:39 schreef mietje het volgende:

En hoe zit dat dan in het jodendom en bij bv. het zoroastrisme? De herrijzenis van het lichaam is een centrale doctrine in deze geloven.
Voor zover bij mij bekend, wordt er niet expliciet verwezen naar de herrijzenis van een stoffelijk lichaam. De ziel wordt veelal ook als lichaam gezien, en met een herrijzenis daarvan, kan men ook een vrijwillige incarnatie op deze planeet bedoelen, in een mayavirupa.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:28 schreef mietje het volgende:

[..]

Het gaat erom dat herrijzenis niet verenigbaar is met reincarnatie. Je zit bv. met het probleem van te veel lichamen per ziel. Daarnaast staat reincarnatie ook op slechte voet met het judeo-christelijke concept van de hel, als het rad van reincarnatie de hel is kan er moeilijk na het doorbreken van de reeks reincarnaties weer een hel volgen.
Maar voor mensen die in het een of het ander of in allebei tegelijk geloven, doet dit soort pseudo-logica niet ter zake. En laat ze alsjeblieft, als ze er een gelukkig en vreedzaam leven door hebben.

Ik noem het pseudo-logica omdat de concepten waarmee je werkt al bij voorbaat irrationeel zijn.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:46 schreef Kyori het volgende:
Voor zover bij mij bekend, wordt er niet expliciet verwezen naar de herrijzenis van een stoffelijk lichaam. De ziel wordt veelal ook als lichaam gezien, en met een herrijzenis daarvan, kan men ook een vrijwillige incarnatie op deze planeet bedoelen, in een mayavirupa.
Laat me je verzekeren dat zowel in het jodendom, het christendom als in het zoroastrisme het stoffelijke lichaam bedoeld wordt. Ze gaan allemaal van het volgende idee uit: aan het einde der tijden worden de doden gewekt, ze worden berecht en moeten vervolgens (stoffelijk dus) in het paradijs vertoeven of eeuwig branden in de hel.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:51 schreef mietje het volgende:

Laat me je verzekeren dat zowel in het jodendom, het christendom als in het zoroastrisme het stoffelijke lichaam bedoeld wordt.
Mag ik dan eens citaten zien, aan de hand van welke je dat idee kan onderbouwen.
Ze gaan allemaal van het volgende idee uit: aan het einde der tijden worden de doden gewekt, ze worden berecht en moeten vervolgens (stoffelijk dus) in het paradijs vertoeven of eeuwig branden in de hel.
Hmm. Ik zou eigenlijk als enige verklaring aan kunnen dragen, dat zij destijds de zaken nogal materialistisch bekeken, en er niet vanuit gingen dat er meer was dan aarde, hemel en hel.

In mijn ogen gebeurt het 'berechten' al, wanneer iemand zijn/haar lichaam achter zich laat; als je een goed leven geleid hebt en jezelf er van bewust bent dat er meer is dan een lichaam, en je gewerkt hebt aan het loskomen van het wiel van wedergeboorte, dan tref je het en zal je niet opnieuw geboren worden. In ieder ander geval heb je nog niet datgene geleerd wat je moest leren, en kun je het nog een keertje proberen; het idee van een school waar je pas mee klaar bent, als je voor alle vakken een 10 hebt, en bij minder moet je het weer opnieuw doen.

Verwijderd

Topicstarter
mare hoe zit het dan bij de kids die dood geboren worden.. of dood gaan voor een bewuste levens jaren?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:28 schreef Webmasterok het volgende:
mare hoe zit het dan bij de kids die dood geboren worden..
Die willen nog geen nieuw aards bestaan beginnen. Althans, niet in het betreffende gezin. Als je namelijk net 'geboren' bent, ben je volledig bewust van alles, maar dat neemt af naarmate het leven vorderd (voornamelijk, omdat veel ouders geen aandacht eraan schenken).
of dood gaan voor een bewuste levens jaren?
Que?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:49 schreef IllegalOperation het volgende:
Maar voor mensen die in het een of het ander of in allebei tegelijk geloven, doet dit soort pseudo-logica niet ter zake. En laat ze alsjeblieft, als ze er een gelukkig en vreedzaam leven door hebben.
Ik ben er van overtuigd dat spiritualiteit nut kan hebben, maar ze kan ook problemen opleveren. Als spiritualiteit je laat beseffen de je leven en de wereld een "wonder" is dat constant opnieuw gecreeerd/ontdekt en ervaren moet worden is dat prima. Als je spiritualiteit je opsluit in een pessimistisch wereldbeeld is dat niet zo geweldig.
Ik noem het pseudo-logica omdat de concepten waarmee je werkt al bij voorbaat irrationeel zijn.
Dat wil ik aantonen, niet alleen irrationeel maar ook nog erg pessimistisch ;)
Op zondag 04 november 2001 17:58 schreef Kyori het volgende:
Mag ik dan eens citaten zien, aan de hand van welke je dat idee kan onderbouwen.
Christendom, Jodendom, Zoroastrianisme
Hmm. Ik zou eigenlijk als enige verklaring aan kunnen dragen, dat zij destijds de zaken nogal materialistisch bekeken, en er niet vanuit gingen dat er meer was dan aarde, hemel en hel.
Klopt, en de orthodoxen gaan daar nog steeds van uit. Dat is nu juist het probleem met geloof, ze beweren allemaal exact te weten hoe de wereld werkt aan de hand van metafysische verklarigen, en ze spreken elkaar meestal flink tegen. Als je een eigen spiritualiteit ontwikkelt door aspecten van verschillende religies over te nemen lijkt het me toch wel belangrijk dat er zo weinig mogelijk tegenspraken in zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heet dat geloof eigelijk van jou.... want ik heb nog nooit gehoord van dat wat jij beschrijft, en is er ook iets als een bijbel van?

En als ik bewust van alles zou zijn toen ik klein was geweest... dan zou ik ook liever iets anders gehad hebben. Dus ik vind dat dan wel weer een beetje vaag.

Oh ja... en hoe zit het met de zwaar gehandicapte people onder ons?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:34 schreef mietje het volgende:

[..]

Dat wil ik aantonen, niet alleen irrationeel maar ook nog erg pessimistisch ;)
[..]
Aantonen dat ze irrationeel zijn? Een al vele malen ingetrapte open deur.

Aantonen dat ze erg pessimistisch zijn? Dat zegt eigenlijk alleen maar iets over jouw eigen levensvisie, en niets over die van anderen.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:34 schreef mietje het volgende:

Ik ben er van overtuigd dat spiritualiteit nut kan hebben, maar ze kan ook problemen opleveren. Als spiritualiteit je laat beseffen de je leven en de wereld een "wonder" is dat constant opnieuw gecreeerd/ontdekt en ervaren moet worden is dat prima. Als je spiritualiteit je opsluit in een pessimistisch wereldbeeld is dat niet zo geweldig.
Inderdaad.
Hmm. Ik ben een juist een groot voorstander van crematie. Ik zie deze planeet als een levend wezen, en door mensen te begraven, welke overleden zijn aan een ernstige ziekte (bijvoorbeeld kanker), vervuil je letterlijk de aarde. Ik vind het dan een zeer respectloze daad.

Bovendien zou het een werkelijke hel zijn, als je het vanuit het Zoroastrianistisch perspectief bekijkt; reïncarnatie zou niet kunnen, aangezien er dan geen wederopstanding zou kunnen zijn, aldus geld: mensen zitten eeuwen in hun lichaam gevangen en mogen pas weer wat doen op het moment dat hun 'dag des oordeels' komt.

Dat is pas een hel. Voor zowel de goede als slechte mensen.
Klopt, en de orthodoxen gaan daar nog steeds van uit. Dat is nu juist het probleem met geloof, ze beweren allemaal exact te weten hoe de wereld werkt aan de hand van metafysische verklarigen, en ze spreken elkaar meestal flink tegen. Als je een eigen spiritualiteit ontwikkelt door aspecten van verschillende religies over te nemen lijkt het me toch wel belangrijk dat er zo weinig mogelijk tegenspraken in zitten.
Ik heb gelukkig geen enkele tegenspraak in dat wat ik geloof. :)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:48 schreef Kyori het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig geen enkele tegenspraak in dat wat ik geloof. :)
En zelfs al had je dat wel, gewoon blijven geloven! Je doet er toch geen vlieg kwaad mee (hoop ik)?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 18:48 schreef Kyori het volgende:

Bovendien zou het een werkelijke hel zijn, als je het vanuit het Zoroastrianistisch perspectief bekijkt; reïncarnatie zou niet kunnen, aangezien er dan geen wederopstanding zou kunnen zijn, aldus geld: mensen zitten eeuwen in hun lichaam gevangen en mogen pas weer wat doen op het moment dat hun 'dag des oordeels' komt.

Dat is pas een hel. Voor zowel de goede als slechte mensen.
Mjah, maar volgens de bijbel ga je naar het doden rijk (geen gedachten, zorgen kortom nix).... dus dan is het toch niet zo erg??

*nog even 'oude' posts van mij op halen*
Hoe heet dat geloof eigelijk van jou.... want ik heb nog nooit gehoord van dat wat jij beschrijft, en is er ook iets als een bijbel van?
En als ik bewust van alles zou zijn toen ik klein was geweest... dan zou ik ook liever iets anders gehad hebben. Dus ik vind dat dan wel weer een beetje vaag.

*'oude posts van /moi*

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:38 schreef Webmasterok het volgende:
Het heeft geen naam. Om mietje te citeren:

Als je een eigen spiritualiteit ontwikkelt door aspecten van verschillende religies over te nemen lijkt het me toch wel belangrijk dat er zo weinig mogelijk tegenspraken in zitten.

Zo kom ik aan wat ik geloof. Ik ben al jaren met allerlei religies bezig en dat wat mij aanspreekt en bevorderlijk is voor mijn spirituele groei, neem ik mee. Al het andere mogen ze fijn zelf houden. :)

Ik...
...geloof in God en in de creatie van het Al
...mediteer en beoefen Hatha/Laya/Kundalini Yoga
...geloof niet in satan/duivel
...geloof niet dat God mensen veroordeelt
...veroordeel niemand
...geloof niet in wraak
...weet zeker dat wij de 'ziel' zijn en het lichaam de drager daarvan is
...wens iedereen geluk en voorspoed ongeacht de fouten die zijn gemaakt hebben
...vergeef mensen het onrecht wat zij mij aangedaan hebben
...help hen die mijn hulp kunnen gebruiken
...hecht geen waarde aan materiële zaken
...geloof in barmhartigheid jegens al wat leeft en ben daarom vegetariër
...los conflicten nimmer op met fysiek geweld
...respecteer de opvattingen van iedereen, al ben ik het er niet altijd mee eens

Hmm. Ik kan nog wel even doorgaan, maar this is me, in a nutshell. :)
Als je geboren wordt ga je uit van een bepaalde structuur in je leven. Wanneer deze structuur uiteen valt door allerlei (ongelukkige) omstandigheden, dan kun je daar maar één ding aan doen: zelf actie ondernemen en zorgen dat alles beter gaat.
Voor hen in het lichaam een gevangenis en het zou zo kunnen zijn, dat zij 'gestraft' worden, door de wetten van het Karma, voor daden in een vorig leven.

Dat deze mensen wel degelijk ontwikkeld zijn, maar dit niet eenvoudig tot uiting kunnen brengen, heb ik onlangs ontdekt aan de hand van onderzetters welke verstrekt worden door een bepaald koffiemerk (ik weet helaas niet meer welk); deze zijn beschilderd door verstandelijk gehandicapten, en als je een beetje inzicht hebt in de emoties die je uit kan drukken in 'kunst', dan zie je hoeveel die mensen voelen en zien.

Het is echt heel fascinerend.

Verwijderd

Topicstarter
Mare, dit komt bij mij een beetje over van... alle geloven bekijken het fijne er uit halen en de rest er in laten.
Als voorbeeld:
*Ik geloof niet in de duivel* (duivel betekent 'no good' dus die laat ik er dan maar uit)

... waarom weet ik helemaal nix meer van mijn vorige leven? Als ik en velen andere dat nog zouden weten zouden we ons leven veel beter kunnen gebruiken.

... wat is Hatha/Laya/Kundalini en Yoga?

En... hoe zit het met al die 48 trapjes?? En wat wil ut dan zeggen als je los bent van reincarnatie?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:23 schreef Webmasterok het volgende:
Mare, dit komt bij mij een beetje over van... alle geloven bekijken het fijne er uit halen en de rest er in laten.
Als voorbeeld:
*Ik geloof niet in de duivel* (duivel betekent 'no good' dus die laat ik er dan maar uit)
Zo is het ook bedoeld. :)
Zeg nou zelf: wat heb je aan ontzeggingen? Geen sex voor het huwelijk, geen andere geloven mogen bestuderen, geen omgang met niet religieuze mensen (komt ook voor)? Wat heb je daaraan? Niets.
... waarom weet ik helemaal nix meer van mijn vorige leven? Als ik en velen andere dat nog zouden weten zouden we ons leven veel beter kunnen gebruiken.
Niet perse. Het verleden is onbelanrijk, het enige wat telt is de wil om in het 'nu' te veranderen. Als ik je zou vertellen dat je in je vorige leven een seriemoordenaar was, die kleine kinderen ombracht, hen ontdeed van hun armen en vervolgens het rompje aan de voeten ophing aan een boomtak boven het water en de armpjes in de grond bij die boom plantte. Wat zou je daar nu aan hebben? Helemaal niets.
... wat is Hatha/Laya/Kundalini en Yoga?
Hatha Yoga: Het richten en onder controle hebben van je eigen (levens)energie.
Laya Yoga: Het volledig onder controle hebben van je sexuele energie.
Kundalini Yoga: Het ontwikkelen en onder controle hebben van de kundalini (een soort 'slang' van energie, welke zich bij ontwikkeling en 'opening' uitstrekt vanaf het stuitje totaan de kruin.
En... hoe zit het met al die 48 trapjes?? En wat wil ut dan zeggen als je los bent van reincarnatie?
Als je los bent van reïncarnatie dan kun je 'terug keren naar de Bron/God' en zodanig ook alles wat is, belichamen.

Verwijderd

Topicstarter
Mare, wat kun jij allemaal doen met je geest?
...(In de zin van de auto van de beuren op tillen en boven de sloot los laten)...

En.. die sexuele geest die jij (neem ik dan aan) goed onder controle kunt houden, want word je daar rijker op?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:41 schreef Webmasterok het volgende:
Mare, wat kun jij allemaal doen met je geest?
...(In de zin van de auto van de beuren op tillen en boven de sloot los laten)...
Ik heb een ijzeren concentratie. De ontwikkeling van de 'kracht' van de geest is iets waar ik me later aan zal wijden.

Wat ik er verder mee kan? Ik kan mijn energieën zo sturen dat ik mijn gezondheid behoud en ik slaap lekkerder. :)
En.. die sexuele geest die jij (neem ik dan aan) goed onder controle kunt houden, want word je daar rijker op?
Het schijnt het sexleven te verrijken, maar aangezien ik nog geen vriendin heb, is dat nog niet te toetsen. Gelukkig komt daar als het goed is spoedig verandering in. O+

Verwijderd

Topicstarter
Mare... wil je dan niet iets meer dan goed kunnen slapen en de rest? Ik heb meer iets van... slaap tot 0 punt brengen zodat je meer kunt doen met je leven. Maar omdat ik dat nu niet kan (ouders) ben ik me aan het verdiepen in lucid dreaming en oobe zodat ik mn nacht beter kan gebruiken en ook niet (voor mn gevoel) in 1 oog wenk over is.

..... Dat verhaal van sexuele daar kun je je hand toch ook voor gebruiken??

En... hoe oud ben je?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:53 schreef Webmasterok het volgende:
Mare... wil je dan niet iets meer dan goed kunnen slapen en de rest? Ik heb meer iets van... slaap tot 0 punt brengen zodat je meer kunt doen met je leven.
Ik vind dat het makkelijker is te reizen zonder het lichaam, dus dan is slapen opzich ook handig.
Maar omdat ik dat nu niet kan (ouders) ben ik me aan het verdiepen in lucid dreaming en oobe zodat ik mn nacht beter kan gebruiken en ook niet (voor mn gevoel) in 1 oog wenk over is.
Dat is in ieder geval een mooie eerste stap.
..... Dat verhaal van sexuele daar kun je je hand toch ook voor gebruiken??
Dat kan, maar het is leuker als je kan zeggen "kijk mama, zonder handen!". :P
En... hoe oud ben je?
Jonger dan de meesten verwachten en ouder dan ik eruit zie.

Verwijderd

Topicstarter
... LoL

Mare, was je geborte datum :P... verras ons eens :).

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 20:02 schreef Webmasterok het volgende:
... LoL

Mare, was je geborte datum :P... verras ons eens :).
Ik zal wel eens een keer een foto maken, dan mag je een schatting maken.

Ik vind leeftijd zelf een irrelevant iets, want er zijn 'kinderen' van 8 of 9 waarmee ik een gesprek kan hebben, wat meer niveau heeft, dan een soortgelijk gesprek met iemand van bijvoorbeeld 23.

Dat bewijst dan toch weer, dat leeftijd niet alles zegt. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Maar zegt wel iets, bedoel als je 25 zou zijn dan zou ik meer waarde aan je mening cq tips hechten dan dat je een ventje van 12 of zo.
Maar zie die foto vanzelf wel komen :).

Heb jij trouwens een url van een goede NL site/boek die me op weg helpt naar het astrale vlak? Of een paar goede tips?! Morgen ga ik overigens ff in de winkel hiero kijken of ik het boek 'toegang tot het astrale' kan kopen.

Hoe ervaar je trouwens een astrale reis? Is het voor je gevoel het zelfde als of je op vakantie bent en in een park loopt.. en kun je gewoon alles bewegen wat je hebt? En hoe zit het met de snelheid van de tijd, want als ik in slaap ben gedommeld en word wakker dan voelt het aan als een oog wenk (qua tijd).

• Flaman
Op zondag 04 november 2001 20:16 schreef Webmasterok het volgende:
Maar zegt wel iets, bedoel als je 25 zou zijn dan zou ik meer waarde aan je mening cq tips hechten dan dat je een ventje van 12 of zo.
puh! Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/sammy.gif

Ik kijk toch altijd naar de mening hoor, dan naar de leeftijd. Ben je zo onzeker dat je echt andermans mening nodig hebt?

Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/nooo.gif :P

Verwijderd

Topicstarter
nee............ maar this wel fijn,

Als iemand zegt van 12 jaar... 'Ja een obe maken is echt niet gevaarlijk!'

En iemand van 30 zegt 'Ik zou maar oppassen op jou leeftijd, er is altijd een risico dat het (goed) mis gaat!'

Dan zou ik toch eerst ff goed nadenken. Al moet ik zeggen... dat het me wel is afgeraden(hoog bejaard ;)), maar ik het wel probeer.

• Flaman
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet de mening van een ander zomaar moet aannemen, en dat al helemaal niet baseren op leeftijd. Uit de naiviteit daar heb je dat woord weer van 'kinderen' kunnen soms dingen gezegd worden waar je raar van op staat te kijken.

Die zien de wereld door andere ogen. Daarnaast moet je altijd je eigen mening hebben, je kan het wel met iemand eens zijn natuurlijk.

Ik weet wel wanneer kyori jarig is :):)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 14:28 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet de mening van een ander zomaar moet aannemen, en dat al helemaal niet baseren op leeftijd. Uit de naiviteit daar heb je dat woord weer van 'kinderen' kunnen soms dingen gezegd worden waar je raar van op staat te kijken.

Die zien de wereld door andere ogen. Daarnaast moet je altijd je eigen mening hebben, je kan het wel met iemand eens zijn natuurlijk.

Ik weet wel wanneer kyori jarig is :):)
Dat kids de wereld door andere ogen bekijken -doh- snap ik ook wel. Maar toch, over het algemeen (gemiddeld).. heeft een gozer van 25 toch wat meer levens ervaring dan een kid van 9 of zo... dus is het vaak zo dat kids geneens weten wat ze zeggen. Maar verder klopt ut natuurlijk wel wat jullie beweren.

Mare... we 'moeten' kyori's geborte datum weten, anders komen we nog ergens.. :+

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:54 schreef Webmasterok het volgende:

Mare... we 'moeten' kyori's geborte datum weten, anders komen we nog ergens.. :+
* Zucht *

Kinderen en hun nieuwsgierigheid. Kijk op http://kyori.cu2.nl voor veel (maar lang niet alles) over mij. Zo, reclame voor mijzelf. :)

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Reclame, tetetete waar zijn we nou mee bezig.. :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
<SPAM> Ik vind dat Kyori gekickt moet worden >:) :P

Verwijderd

Topicstarter
hmzzzzzz..... tegen mij zeg je dat je nog al kiez keurig bent op icq, en op cu2 staat dat je iedereen toevoegt :?...

Zag trouwens dat je een anime site hebt....
< http://www.yumehaguru.net/ >

En dat je designt.. laas wat zien?!

• Sandra198
  • Laatst online: 31-01-2013
ff over de topictitel...
geloven... zoniet?> --> HELL

Volgens mij heeft het geloof er niets mee te maken, maar wel hoe je op aarde geleefd hebt.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Verwijderd

Topicstarter
zijn beetje off-topic geraakt..... zoals wel vaker ;)

Maar ik had dus een stuk wat de hell onderuit zou halen, maar niemand snapt er wat van...

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 06 november 2001 22:52 schreef Webmasterok het volgende:

Maar ik had dus een stuk wat de hell onderuit zou halen, maar niemand snapt er wat van...
Lijkt me stug heb een beetje rondgekeken maar dus niks gevonden was op een niet te snappen post leek.

Zou je hem nogeens willen quoten voor mij :)

Ga ik er kritisch naar kijken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 22:40 schreef Webmasterok het volgende:
hmzzzzzz..... tegen mij zeg je dat je nog al kiez keurig bent op icq, en op cu2 staat dat je iedereen toevoegt :?...
Oh? Er staat dat mensen contact met me op mogen nemen via ICQ, maar als ze mij om wat voor reden dan ook niet bevallen, of als ik gewoon geen zin heb om iemand toe te voegen, dan schop ik ze weer van de lijst. Worden ze irritant, dan krijgen ze een enkeltje ignore-list.
Zag trouwens dat je een anime site hebt....
< http://www.yumehaguru.net/ >
Klopt. Die heb ik al een tijdje.
En dat je designt.. laas wat zien?!
Ik geniet momenteel van mijn rust. Nee dus! Je hebt maar geduld, net als alle andere mensen.

• Flaman
Op dinsdag 06 november 2001 22:52 schreef Webmasterok het volgende:

Ik heb al vaker in een topic voorbij zien gaan dat volgens de Bijbel helemaaal geen Hel bestaat. (alleen na de armageddon/apocalyps of zo)

Maar alsnog wacht ik op je 'stuk'.

ik geloof trouwens niet in een hell of een hemel. Ben geloofloos :)
Pagina: 1