Toon posts:

abit be6 rev.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mobo van Abit de Be6 rev.1 slot 1.
Ik draai nu alweer 1,5 jaar cel 300/450 zonder problemen.
Ik ben op zoek naar een andere processor die het meest presteert op dit moederbord.
De vraag is simpel, is dat met het antwoord ook het geval?
BVD

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:33
Hoi,

Ik draai zelf met een Pentium III 500 op dit bord zonder problemen en volgens mij kan met de laatste bios een Pentium III 850 draaien, maar een snellere processor is niet alles, hoeveel geheugen draai je mee, hiermee kun je goedkoper een grotere winst draaien

Suc6 Dirk

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Bergie

Lekker belangrijk...

Dit is misschien een goede reden om nog even te wachten...

Yamaha MT-09

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 128mb intern geheugen in het systeem zitten.
Is het uberhaupt mogelijk om meer dan 1ghz op de abit te draaien?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Vast wel. Multiplier locked - al kan je je BE6 niet hoger zetten, de chip zelf dwingt de goeie MP wel af.

Verwijderd

Zie sig

Verwijderd

De Celleron 1200 draait op een fsb van 100, en deze is goed op dit moederbord te plaatsen denk ik zo. De MP zit in de cpu gebakken dus maakt het niet uit wat je in de bios in kan stellen.

Dit moederbord had ik ook met een celly 466, dit heb ik aan mijn zus verkocht. Die wil nu ook weer wat snellers dus daar wil ik mischien een celly1200 in zetten met wat extra geheugen.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Een Celeron 1200 gaat niet lukken, omdat deze een Tualatin core heeft. Een Celeron 1100 is het hoogst haalbare... ;)

Probeer iig geen 133 FSB processor op een Abit BE6. Ik heb hier zelf 2 van die moederborden opgeblazen voor het proberen van een 133 FSB processor. :(

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 22:38 schreef Mindfields het volgende:
Een Celeron 1200 gaat niet lukken, omdat deze een Tualatin core heeft. Een Celeron 1100 is het hoogst haalbare... ;)

Probeer iig geen 133 FSB processor op een Abit BE6. Ik heb hier zelf 2 van die moederborden opgeblazen voor het proberen van een 133 FSB processor. :(
Voor 133 Mhz heb je de rev II nodig , ook wel de BX 133 RAID.
Als je bios het ondersteunt is een p3 1Ghz Slot 1 een optie, heeft FSB van 100 .

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02

JWR

Ik heb ook een Abit Be6 en daar draait op het moment een cellie II op van 700@1050Mhz... en bevalt goed!

Verwijderd

ik had vroeger een Celly 600@900 (soms 927) en liep erg lekker hoor .. ook met games nix te klagen :) ( er zat wel een GTSje naast hoor >:) )

Verwijderd

Kijk naar mijn signature!! celeron 900 naar 1200 op een be6 rev.1 ... Ik heb nog nooit zo'n stabiel systeem gehad als deze!!!! :9~ ( je moet er wel ff een slotconverter op zetten! )

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

AMDFreak

Intel is zo..

sow sow!! vet systeempie dan !:)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Oke
Ik ga dus voor de celeron 1gig.
Hebben jullie nog advies welke converter ik het best kan gebruiken
Oja ik wil er een Asus V7100 GeForce2 MX 2V1D (Retail)bij plaatsen, voornamelijk om met twee monitoren te werken.
En natuurlijk de tip om mijn intern geheugen te verhogen zal ik ter harte nemen.
Bedankt voor jullie advies.
Pagina: 1