Nou, even kijken of ik een mede-scout dan maar kan helpen
Ten eerste zou ik ten alle tijden qmail (1.03) gebruiken. Dit is niet alleen het veiligste pakket, maar ook het meeste makkelijkste om mee te werken.
Ik doe de afgelopen maand niets anders als klanten migregen naar xs4all/adsl/bsmtp dus ik ga eventjes uit van mijn eigen ervaringen hiermee (ik heb nog niemand horen klagen dus dat zal wel goed zitten

).
Goed, sendmail dan maar.
Xs4all heeft alles goed staan. Jouw server staat op MX 10, terwijl de xs4all-servers op MX 100 staan. Ben jij online, dan gaat mail direct naar jou, ben je niet online, dan gaat mail naar de smtp van xs4all die het later (wanneer je online bent) doorstuurd.
( Kan jij zelf voor je domeinen waarvoor je bsmtp hebt aangevraagt, mailtjes versturen via je eigen server?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| #telnet scoutlink.xs4all.nl 25
Hello world
mail from: blaat@microsoft.com
rcpt to: postmaster@scoutlink.net (ik weet niet of het dit domein is)
data
subject: blaat
. |
* Lukt dit, dan is jouw server in ieder geval goed. Zo niet, dan moet je zorgen dat sendmail die domeinen wel doorlaat (en de rest natuurlijk niet).
* Bel xs4all en vraag of ze daadwerkelijk bsmtp voor die bepaalde domeinen hebben aangezet.
Test hetzelfde als hierboven, maar dan via mx1.xs4all.nl en *NIET* naar postmaster@scoutlink.net (maar bijvoorbeeld ziek-zwak-en-misselijk-konijntje@scoutlink.net).
* Ga dan na of xs4all jou probeert te bereiken (tcpdumps op poort 25).
* Vraag nog eens keer aan xs4all of ze bsmtp hebben aanstaan. De tweede keer willen ze er misschien achterkomen dat ze toch nog een foutje hebben gemaakt (weet ik uit ervaring

)
* Dan heb je nu, je eigen server, xs4all servers, je doorgang van xs4all naar jou getest.. en blijft er weinig over.
* Ga direct naar de gevangenis, ga niet door start, u ontvangt geen bsmtp.
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.