Toon posts:

Transparante EPS file ook transparant in Quark

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een logo gemaakt in Illustrator. Die heb ik als EPS file opgeslagen met een transparante achtergrond. Als ik het logo nu in QuarkXpress zet als plaatje dan is de achtergrond wit, en dat is niet de bedoeling...

Wie weet voor dit probleem een oplossing?

(Vreemd dat dit onderwerp niet eerder is voorgekomen, of ben ik gewoon dom bezig?)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je bent gewoon dom bezig. ;) Zet in Quark de achtergrond van je kader op nix. Zet ie nl. standaard op wit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 15:40 schreef OzBoz het volgende:
Je bent gewoon dom bezig. ;) Zet in Quark de achtergrond van je kader op nix. Zet ie nl. standaard op wit.
De achtergrond van het kader wordt dan wel transparant, maar het plaatje niet!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op zondag 04 november 2001 15:44 schreef lusch.com het volgende:

[..]

Heb je op een bepaalt stuk van het logo de opacity ingesteld? kan Quark daarmee wel overweg?

/edit
ff voor de duidelijkheid, vraag me nix over Quark, heb ik namelijk nog nooit aangeraakt :) maar ik kan me voorstellen dat Quark de Opacity van een object niet pakt.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

geef ik Quark ook aan in het logo/plaatje de achtergrond/geen en clipping image non white areas weet ff niet de NL versie daarvoor.
Suc6

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

alleen op gif bestanden weet ik tot hoever ik er mee gewerkt heb.. png werkt neit lekker hiero..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

ik werk hiero met InDesign.... heeft ongeveer hetzelfde probleem, maar als ik een logo in illustrator opsla met illustrator 9 indeling dan is het wel goed.... (8>

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 04 november 2001 15:44 schreef lusch.com het volgende:

[..]

Dat vink duister, als er in illustrator nix achter zit (dus ook geen wit) verzint zelfs quark dat niet ter plekke. Ik neem aan dat je um wel als illustrator EPS opslaat enniet als Photoshop (bitmap) eps.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Op maandag 05 november 2001 14:24 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Dat vink duister, als er in illustrator nix achter zit (dus ook geen wit) verzint zelfs quark dat niet ter plekke. Ik neem aan dat je um wel als illustrator EPS opslaat enniet als Photoshop (bitmap) eps.
Psies, dan is het plaatje gewoon niet transparant.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even ter verduidelijking..

Ik maak in Illustrator (7.0) een nieuw document aan, die iets leuks (ellipse) en sla het op als EPS... Nu zet ik dat bestand in een picturebox in QuarkXpress en krijg dit...

Zie je wat ik bedoel?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Op dinsdag 06 november 2001 17:51 schreef lusch.com het volgende:
Ok, even ter verduidelijking..

Ik maak in Illustrator (7.0) een nieuw document aan, die iets leuks (ellipse) en sla het op als EPS... Nu zet ik dat bestand in een picturebox in QuarkXpress en krijg dit...

Zie je wat ik bedoel?
OK.
Misschien ligt het eraan dat je QuarkXPress voor Windows gebruikt, en niet een latere (meer gangbare) versie van Illustrator.

Hier met QuarkXPress 4.0 op een PowerMac G3, en Illustrator 9 gaat het namelijk prima.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal Illustrator 9 eens gaan gebruiken...
Pagina: 1