• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Ik heb net de beide topics doorgelezen van de napa mp3 cdspeler, evenals de produkten vergeleken op www.mp3cdspeler.nl en wat door tweakers gemaakte sites, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Dus vraag ik jullie adviezen en/of ervaring bij het maken van mijn keus.
Meer dan FL 469,- wil ik niet uitgeven.
Ik wil de mp3speler gebruiken voor woon/werk verkeer en dat is ongeveer een uur per trip.

ik twijfel tussen de:

- Sonic Blue Rio Volt SP 90
* voordeel:
speelt gewone cd's.
speelt wma formaat (meer bestandjes op cd dan in mp3 formaat).
afspeelduur van de batterij
* nadeel:
geen firmware upgrade (is dit ECHT een nadeel?).
geen afstandsbediening.
afmeting.

-Napa380
*voordeel:
afstandsbediening.
afmeting
*nadeel:
de eerste generatie 8cm disk spelers
afspeelduur batterij
muziekbuffer speelt soms vorige mp3 nog af.
firmware niet upgradeable

-Rio 600 limited edition
*voordeel:
firmware upgradeable
geen losse componenten
afmeting
*nadeel:
geheugenprijs & speelduur
(wat kost een 'backpack' uitbreiding in NL guldens (US $ 69,-)? op mp3speler.nl kon IK ze niet vinden)

Dan zit ik nog met een paar vragen als beginnend mp3brander:
kan een 8 cm cd in mijn hp8100i gebrand worden?
kan ik de mp3's op de cd in verschillende mappen zetten (i.v.m. genre en/of artiest)?
zo ja, hoe diep mag zo'n directorystructuur dan zijn?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 15:06 schreef MrE het volgende:
Dan zit ik nog met een paar vragen als beginnend mp3brander:
kan een 8 cm cd in mijn hp8100i gebrand worden?
kan ik de mp3's op de cd in verschillende mappen zetten (i.v.m. genre en/of artiest)?
zo ja, hoe diep mag zo'n directorystructuur dan zijn?
8 cm cd's zijn geen probleem, er zit een speciale 8 cm binnenring in je brander. Hij kan met directories overweg, ik denk tot een diepte van 8 (standaard).
Ik zou voor de Napa gaan: je hebt dan de beste compris tussen formaat en opslag. Verder zou ik niet stuk lopen op die Napa omdat 2 mensen last hebben van die buffer error (same thing met de IBM schijfen en de ECS K7S5A, die hadden ook kinderziektes, maar die zijn er nu zeker uit).

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
bij de Napa kan je ook verschillende mappen maken en kan je makkelijk switchen tussen mappen bij afspelen. play map1 of random map1, random all enz..

dus genoeg opties en napa kost bijna niks! duz.. :7

• Vrieskist
  • Laatst online: 05-02 16:22
de napa zuigt...

ik zou een die Iriver2 nemen of een memory speler .. die van creative bijvoorbeeld (nomad IIc), die kan ook upgraden en geheugen uitbereiding gaat met smartmedia...die zijn cheapo (in vergelijking met andere kaartjes)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 16:10 schreef Vrieskist het volgende:
de napa zuigt...
Hey, je moet nou maar eens kappen met je geouwehoer. Jij wil geloof ik alleen de slechte punten van de Napa zien, omdat je er zelf geen hebt.
De goeie punten, zoals makkelijk verwisselbare schijfjes, wil jij geloof ik niet zien. Wat moet je met een flash-player op vakantie? Ik mik er gewoon een ander cdeetje in en klaar, met een flash-player kots je na een week van de nummers die je bij je hebt.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Op zondag 04 november 2001 16:31 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Hey, je moet nou maar eens kappen met je geouwehoer. Jij wil geloof ik alleen de slechte punten van de Napa zien, omdat je er zelf geen hebt.
De goeie punten, zoals makkelijk verwisselbare schijfjes, wil jij geloof ik niet zien. Wat moet je met een flash-player op vakantie? Ik mik er gewoon een ander cdeetje in en klaar, met een flash-player kots je na een week van de nummers die je bij je hebt.
You go girl *D

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 16:31 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]
Wat moet je met een flash-player op vakantie? Ik mik er gewoon een ander cdeetje in en klaar, met een flash-player kots je na een week van de nummers die je bij je hebt.
Hou het maar op 1 a 2 dagen... Heb ruim 1,5 jaar een Samsung Yepp gehad 64MB (later 96MB)...

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07

RedFox

Heb je een OV ofzo?

(wat kost een 'backpack' uitbreiding in NL guldens (US $ 69,-)? op mp3speler.nl kon IK ze niet vinden)
bij MP3man kan je een backpack van 32 mb kopen voor 299 gulden.

Ik heb zelf trouwens een (tweedehands) Diamond Rio 500 en ben er zeer tevreden mee.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik zou zeggen edit je replay:
Op zondag 04 november 2001 15:06 schreef MrE het volgende:
Meer dan FL 469,- wil ik niet uitgeven.
- Iriver 2
* voordeel:
-speelt gewone cd's.
-speelt wma formaat (meer bestandjes op cd dan in mp3 formaat).
-afspeelduur van de batterij
-firmware upgradeble
-remotecontrol
-black light op schrem op de player als op de remote control
* nadeel:
enige is de afmeting

w00t

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Je moet gewoon even bedenken wat je nu eigenlijk wilt.

Hoe belangrijk vindt jij size? Als het je helemaal niet uitmaakt, ga voor een 12cm MP3CD speler. Ik heb een maand geleden dezelfde keuze gemaakt. Heb je het liever wat kleiner, maar wil je wel een verwisselbaar medium, dan kun je de Napa overwegen. Als ik jou was zou ik dan toch nog even wachten, want er komen ongetwijfeld betere/mooiere gadgets in die klasse. Aan de andere kant is hij voor z'n geld denk ik niet slecht. Ik kwam echter tot de conclusie dat ik alleen portable audio alleen maar gebruik van huis naar school (dik uur per dag), dus ik wou het liever nog kleiner dan een 8cm MP3CD speler.

Mocht je daarop uitkomen, zou ik de Nomad IIc aan willen raden. Ik kan verder niet oordelen over de Rio, maar ik moet wel zeggen dat ik bij de Nomad nog nooit heb gedacht, goh da's jammer. Echt een geweldig apparaat naar mijn mening.

Succes met je keuze :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

De AVC Soul DMP-01 is anders ook geen slechte keus.
Veel features, o.a. firmware upgradable, 10 to 15 uur afspeeltijd!!!, met afstandsbediening en speelt ook WMA. Volgens www.mp3cdspeler.nl is tie bijna gelijk aan de Rio Volt. Wel opletten op de prijzen: op voorgenoemde site staat ie voor f399,- te koop terwijl hij bij www.mp3man.nl f459,- moet opbrengen (tis dan wel incl. verzendkosten, maar dan nog).
Napa kan ik je afraden. Afspeeltijd is nl. niet meer up to date: 4 tot (bij sommigen) 6/7 uur. Wat ook geen vertrouwen wekt is dat er soms stukjes muziek in de buffer blijven hangen die te pas en te onpas worden afgespeeld.
Het design ziet er dan wel redelijk uit (misschien een beetje kinderlijk), maar komt door het overmatig gebruik van plastic niet stevig over.

• MrE

MrE

Topicstarter
Ik ga zeker nog even een blik werpen op de AVC Soul DMP-01 & Iriver 2.
De rio volt is voor mij nu geen interessant artikel meer i.v.m. met de hoge kosten en de door Artcore_Trooper en ---X2--- aangedragen nadelen v.w.b. muzikale flexibiliteit.
bedankt ook nog voor de uitleg over het branden.
Ik ben weer een stap verder.

• MrE

MrE

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:41 schreef robbie007 het volgende:
Ik zou zeggen edit je replay:
[..]

- Iriver 2
* voordeel:
-speelt gewone cd's.
-speelt wma formaat (meer bestandjes op cd dan in mp3 formaat).
-afspeelduur van de batterij
-firmware upgradeble
-remotecontrol
-black light op schrem op de player als op de remote control
* nadeel:
enige is de afmeting
Zou je mij een linkje kunnen geven waar ik dat apparaat in NL kan bestellen dan? pricewatch, el cheapo, Google en verschillende mp3 forums zwijgen kunnen mij alleen maar specs en vermoedens bieden.
Het enige wat ik er n.l. over lees (onder andere op T.net) is dat de prijs ongeveer FL 600,- gaat worden.

* MrE denkt dat het, indien de prijs zo hoog blijft, het toch de AVC Soul DMP-01 gaat worden. Die is net iets boven het budget, maar dan maar een maand droog brood of zo ;)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 23:26 schreef MrE het volgende:

[..]

Zou je mij een linkje kunnen geven waar ik dat apparaat in NL kan bestellen dan? pricewatch, el cheapo, Google en verschillende mp3 forums zwijgen kunnen mij alleen maar specs en vermoedens bieden.
Het enige wat ik er n.l. over lees (onder andere op T.net) is dat de prijs ongeveer FL 600,- gaat worden.

* MrE denkt dat het, indien de prijs zo hoog blijft, het toch de AVC Soul DMP-01 gaat worden. Die is net iets boven het budget, maar dan maar een maand droog brood of zo ;)
At your service :).
Pricewatch vermelding.

• MrE

MrE

Topicstarter
Die had ik dus ook zien staan, maar door het ontbreken van de '2' achter de naam dacht ik dat het ging om de Iriver 1

Als ik thuis ben eens even nakijken dan

in ieder geval bedankt.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb de Soul DMP01 is verder precies het zelfde als de RioVolt Sp100 maar dan een andere kleur.
Firmware is ook hetzelfde volgens de readme's van beide MP3CDspelers, functies en bug-fix waren allemaal hetzelfde.
Het voordeel van een Soul is dat het goedkoper is en een leuk neoprene tasje krijgt met rits sluiting *D

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Ik heb ook een NAPA gehad, heb hem binnen drie dagen verkocht, als ik jou was zou ik niet NAPA nemen.

• MrE

MrE

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 15:28 schreef ricoh het volgende:
Ik heb ook een NAPA gehad, heb hem binnen drie dagen verkocht, als ik jou was zou ik niet NAPA nemen.
Een napa van voor oktober of eentje van daarna?

Pagina: 1