Hub of switch ???

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17
Hoi,

Wat is precies het verschil tussen een hub en een switch?
Wat kan ik het beste gebruiken?
Ik heb twee pc's staan waar ik mee wil internetten en eentje die ik als server wil gaan gebruiken. Ik heb in de server twee netwerkkaartjes en in die andere twee pc's allebei één netwerkkaartje maar ik weet niet of ik nou een hub of een switch moet kopen...

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-12 10:27
kijk eerst maar eens in de FAQ in network troubleshooting.........

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:37

Wuursj

want worst is al bezet

hub

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 22:23
Een hub geeft alle pakketjes aan alle pc's door: vergelijk met een postbode die je je eigen post uit z'n karretje laat zoeken.

Een switch bezorgt ze op de juiste poort.

Voor games maakt het niets uit, maar een switch wordt erg handig als je met 8 man tegelijk bestanden uit gaat wisselen.

Maar dat is voor jou niet aan de orde: hub dus.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 16:00
met een switch is het mogelijk om 10 en 100mbit kaartjes door elkaar te gebruiken, hij schakelt(=switch) dus...

Verwijderd

Voor 3 pc'tjes is een hub ruim voldoende inderdaad. Switch wordt interessant bij meer dan 8 pc's (is mij ooit verteld) ik vind het vooral afhangen van de hoeveelheid data verkeer tussen de verschillende pc's.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Een hub zoekt contant alle poorten af of er data komt of wie om data vraagt. Dus als je van comp. a naar comp. d gaat, dan kijkt de hub constant waar de data vandaankomt en waar de data heen zou moeten gaan. De hub zoekt dan ook constant comp. b en c af.

Een switch is een inteligente hub. Een switch verzorgt een directe en constante verbinding tussen a en d Als bijvoorbeeld comp. b iets met comp. d wil doen, geen probleem. De verbinding tussen a en d blijft appart en wordt niet onderbroken.

Als je meer dan 8 pc's op een hub zet, dan krijg je te maken met veel ruis, storingen, databotsingen (collision) enz. Je krijgt dan langzame verbindingen of zelfs time-outs.

Is misschien een beetje een warrig verhaal, maar om het helemaal uit te leggen heb ik wel een dag voor nodig denk ik.

Verwijderd

Hello...
Ik zou toch zeker voor de switch gaan....
Hub of switch kosten allebij bijan het zelfde...scheelt mischien een tientje of 2....
En mischien ga je in de toekomst wel meerdere pc's aansluiten.???? Kun je beter nu al een switch halen...!!
Een 8 poorts switch heb je al voor 189,-
Dus wat wil je nog meer..............

Greetings Marc......

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 14:43 schreef Narf het volgende:
met een switch is het mogelijk om 10 en 100mbit kaartjes door elkaar te gebruiken, hij schakelt(=switch) dus...
Bovenstaande antwoord klopt niet, switches en hub's heb je in verschillende uitvoeringen b.v.

- 10 mbit/sec switch/hub
- 100 mbit/sec switch/hub
- of 10/100 mbit switch/hub

bij de laatst maakt het niet uit wat voor netwerkkaart je gebruikt 10, 100 of 10/100 mbit moet allemaal werken.

10/100 mbit switch of hub zijn vaak autosensing zodat er automatich gekeken wordt welke snelheid de netwerkkaart aan de andere kant van de kabel praat 10 of 100 mbit.

het voor deel van een switch is dat de datasenelheid over 1 kanaal gegarandeerd wordt b.v. als je een 100 mbit switch hebt kan elke computer 100 mbit op zijn poortje vragen, bij een hub wordt dit verdeeld, een hub strooit ook alle pakketten die hij binnen krijgt weer over alle poorten naar buiten, een switch kijkt echt voor wie het pakket bestemd is (voor welke computer)en zet het dan op de juiste poortwaar deze computer aan hangt weer naar buiten.

Voor een klein netwerkje thuis b.v. internet delen is een hub voldoende ik zelf heb een 10/100 mbit hub 5 poorts.

Verwijderd

Een Switch is gewoon een intiligente Hub :)
Ik zou voor een Switch gaan :9~

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 19:57
idd, dus het 8poorts switchje bij gistron voor 160, of nee was goedkoper zelfs geloof ik, prima dingetje, zoek er maar eens op....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1