RedHat 7.2 Gnome user 'profiel'

Pagina: 1
Acties:

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Hallo,

Ik ben voor iemand RedHat 7.2 met alleen Gnome aan het installeren. Hoe zorg ik ervoor dat als diegene een nieuwe user aanmaakt dat die user dan automatisch een gnome desktop krijgt met icoontjes die ik kies en een werkbalk met het ppp-dialup applet met de verbinding naar een provider (elke user moet diezelfde verbinding gebruiken). Dus een nieuwe user moet niet de standaard desktop krijgen die door RedHat is uitgekozen maar een desktop die ik heb samengesteld. Kan dat (vast wel) en zo ja hoe? Het gaat dus alleen om Gnome, KDE heb ik niet geinstalleerd.

Alvast bedankt.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 04 november 2001 14:28 schreef Hark het volgende:
Dus een nieuwe user moet niet de standaard desktop krijgen die door RedHat is uitgekozen maar een desktop die ik heb samengesteld. Kan dat (vast wel) en zo ja hoe?
Kijk eens naar /etc/skel, die directory wordt gecopiieerd, naar de user-home-directory, als je een nieuwe user aanmaakt.. Daar kun je bijv. een .bash file neergooien, of in jouw geval, een gnome-configuratie invoeren...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Dank je! Dit werkt echt geweldig! Eindelijk eens iets dat eenvoudig & in één keer goed gaat onder Linux.