Toon posts:

BH-6 met Cel<700??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik bedoel natuurlijk BH6 met Cel>700...

Ik heb een Abit BH-6 (geen rev 1.1). Ja ik weet het, is redelijk oud...) Nu wil ik mijn cel300a vervangen door een veel snellere, het liefst een cel. op 1GHz of zo. Ik heb geen behoefte aan overklokken (moet ik weer extra koeling regelen en zo???), tenzij dat makkelijker is. Op internet had ik ergens iets gelezen over problemen met voltages en zo voor Coppermine procs op oude mb-en. Ik heb biosupdate SS en die kan tot multiplier x11 of zo. Als converter heb ik een MS-6905 (ver 2.2). Nou vraag ik me het volgende af:

- wat kan er nog op mijn oude bordje? 800(8x100) 900 (9x100) of misschien nog hoger? Wat zijn de risico's?
- wat voor jumperinstellingen heeft de MS-6905 (er zat geen 'handleiding' of iets dergelijks bij en IK kan niks vinden op de MSI website...)

Alvast bedankt!

Duingras

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik zocht wat info over mijn BH-6 dus vandaar dat ik ff reply...

Ik heb er nu een Celeron 850 op, die draait op 1054 met een Abit Slotket III op 2.0v (alhoewel de BIOS zegt 1.90v, maar ik heb de jumpers op de Slotket op 2.0v gezet, anders is hij niet stabiel). Je moet je BIOS flashen naar de laatste versie (SS) en dan kan je er ZEKER wel tot 1 ghz op prikken. De nieuwste CPU's in elk geval niet (die met Tualatin core). Geweldig bordje die BH-6, ik zou er zo nog wel een paar jaar mee vooruit kunnen :+ Alleen die 2 ISA's had ik liever als PCI gehad nu ik alle ISA kaarten wel heb vervangen door PCI versies en ik door mijn PCI sloten heen ben.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.