[auto] blacklight in auto.

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Hallo, ik weet niet of dit het goede forum hiervoor is, maar ik denk dat jullie hier wel het meeste verstand van zullen hebben.

Ik heb de wijzers van mijn dashboard instrumenten (km teller, toerenteller, temperatuur en benzinemeter) fluoriserend oranje gespoten. Nou is het de bedoeling dat er een blacklight als dashboardverlichting inkomt om de wijzers mooi op te laten lichten.

Nou is mijn vraag, wat kan ik het beste gebruiken? een normale blacklight tl balkje, of een blacklight ccfl? Het moet iig niet groot zijn, ik denk dat 10 cm. ongeveer genoeg zal zijn, hij moet op 12 V. werken en het liefst niet al te warm worden. Oh en een beetje schokbestendig mag het ook wel zijn :-).

Wat kan ik het beste kopen en waar verkopen ze het?

Alvast bedankt,
X-Terminator.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Verwijderd

ccfl lijkt mij het beste in verband met hitte. Want om nou fans in je dash-board te zetten is ook weer zoiets.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

www.stuutenbruin.com
blacklite ccfl (hebben van 10 en van 30 cm) geven voldoende licht :) heb er zelf een van 30 cm

je moet ze er trouwens ff voor mailen, ze hebben ze niet op de site staan...

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Conrad?

• X-Terminator187
Bedankt voor jullie reacties.

Maar wat kost zo'n 10 cm. blacklight ccfl + inverter?

P.S. Volgens mij heeft de conrad geen ccfl.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Deze Blacklight CCFL moet je hebben en deze voeding!

Hier kan je vinden waar het verkocht wordt bij jouw in de buurt.
Totaal zal je niet meer dan een paar tientjes kwijt zijn. :)

Alles en veel meer te vinden op http://www.velleman.be

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

De groote Praxis zaken, hebben hier kant en klare spullen voor. Ik heb er zelf twee gekocht bij het filiaal in nieuwegein. Kost fl.89,95 per stuk. Ccfl en 10 cm groot.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op zondag 04 november 2001 14:36 schreef marco899 het volgende:
De groote Praxis zaken, hebben hier kant en klare spullen voor. Ik heb er zelf twee gekocht bij het filiaal in nieuwegein. Kost fl.89,95 per stuk. Ccfl en 10 cm groot.
stuut en bruin 25,- incl invertor als ik me niet vergis :P
en de 30 cm ccfl incl inverter was 30,- (als ik me niet vergis :P) verzendkosten 5,- en je hebt ze binnen 2 a 3 dagen binnen :) stuutenbruin roeleert :)

Verwijderd

Krijg je daar geen gedonder mee?
Als je 's-nachts met een wit t-shirt ofzo aan in de auto achter je blacklight meters paarsblauw zit op te lichten lijkt me dat je een kans maakt van de weg gehaald te worden wegens ondeugdelijke verlichting ofzo...
Zie ook dit topic

Dit valt misschien mee als de blacklight ergens achter zit weggewerkt (geen directe lichtval op jouw witte shirt dus)
Is een blacklight daar btw niet te fel voor? Ik weet dat ik zelf als ik in het donker op een onverlichte weg rijd ik de meterverlichting echt een standje terug moet draaien anders is het irritant fel. Kun je zo'n ccfl regelen?

• X-Terminator187
Op zondag 04 november 2001 15:09 schreef Operations het volgende:
Krijg je daar geen gedonder mee?
Als je 's-nachts met een wit t-shirt ofzo aan in de auto achter je blacklight meters paarsblauw zit op te lichten lijkt me dat je een kans maakt van de weg gehaald te worden wegens ondeugdelijke verlichting ofzo...
Zie ook dit topic

Dit valt misschien mee als de blacklight ergens achter zit weggewerkt (geen directe lichtval op jouw witte shirt dus)
Is een blacklight daar btw niet te fel voor? Ik weet dat ik zelf als ik in het donker op een onverlichte weg rijd ik de meterverlichting echt een standje terug moet draaien anders is het irritant fel. Kun je zo'n ccfl regelen?
Die meterverlichting in mijn auto is nu iig alles behalve fel, maar het is ook al een wat oudere auto (Opel kadet uit '91). Een blacklight behoord niet fel te zijn, het grootste deel van het licht zie je niet omdat dat in het UV spectrum licht. Het is schijnbaar wel mogenlijk om een ccfl te dimmen, in dit topic hebben ze het er iig over. Misschien heeft iemand hier meer info over?

Pagina: 1