Toon posts:

mounten van harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil vanaf mijn linux bak de harddisk van mijn windows systeem mounten, kan dat zo??
heb wel samba draaien enzowh

ik weet niet of dit kan, wel een je windows partitie van de linux bak zelf, maar of een extern windows systeem kan....?????

Verwijderd

Ja dat zou moeten kunnen. Ergens in de kernel kun je daar support voor aanzetten en dmv een samba client zou je een windhoos schijf op een andere bak moeten kunnen mounten. Heb er zelf echter geen ervaring mee. Ik kan wel via KDE konqueror op een windows machine komen door in de adresregel te typen:
code:
1
lan:/192.168.1.77

Dan verschijnen alle (hidden) shares keurig in je Linux omgeving...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 14:18 schreef janjanjansen het volgende:
Ja dat zou moeten kunnen. Ergens in de kernel kun je daar support voor aanzetten en dmv een samba client zou je een windhoos schijf op een andere bak moeten kunnen mounten. Heb er zelf echter geen ervaring mee. Ik kan wel via KDE konqueror op een windows machine komen door in de adresregel te typen:
code:
1
lan:/192.168.1.77

Dan verschijnen alle (hidden) shares keurig in je Linux omgeving...
ik heb nu op mijn windows bak, mijn c partitie op sharing gezet (win2k proffesional) en vanaf mijn linux bak geef ik dit commando op, alleen krijg ik elke keer deze fout:

[root@server mnt]# mount -t smbfs -o username=username,ip=192.168.10.2 //win2k/music /mnt/music/
Password:
execvp of smbmnt failed. Error was No such file or directory.smbmnt failed: 1

Verwijderd

Bestaat de user root dan op de win2k bak en heeft de user daar rechten ?
execvp of smbmnt failed. Error was No such file or directory.smbmnt failed: 1
Dat wijst op een programma dat mist. Samba geinstalleerd op je Linux bak ?

[edit] lezen is moeilijk

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb gewoon een samba user, met de zelfde naam als mijn win2k user... dus dat komt overeen

met smbclient kan ik wel connecten met mijn win2k share, maar ja smbclient is ftp-based dus daar heb ik ook niet saan, ik moet mijn share van mijn win2k bak mounten vanaf mijn linux server

Verwijderd

Topicstarter
niemand?? ^^^^^^^^

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46
Ik heb het op mijn linuxbak (SuSE 7.2) ff gechecked. Die heeft samba-2.0.10-0.rpm en smbclnt-2.0.10-0.rpm geinstalleerd. In die laatste zit /usr/bin/smbmnt dus, waarschijnlijk heb je alleen de eerste geinstalleerd, en moet je de laatste nog hebben. Zoek ff op rpmfind.net, dan moet dat lukken.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 19:26 schreef hardrocker het volgende:
Ik heb het op mijn linuxbak (SuSE 7.2) ff gechecked. Die heeft samba-2.0.10-0.rpm en smbclnt-2.0.10-0.rpm geinstalleerd. In die laatste zit /usr/bin/smbmnt dus, waarschijnlijk heb je alleen de eerste geinstalleerd, en moet je de laatste nog hebben. Zoek ff op rpmfind.net, dan moet dat lukken.
ik heb ze allebei :?

Verwijderd

Topicstarter
neee ik heb geen smbclient |:(

maar wat voor commando moet ik dan opgeven???
bovenstaande gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
krijg nog steeds het zelfde :(
Pagina: 1