Ik heb het nu zo ver voor elkaar dat ik een dos-machine en een windows machine met elkaar in het netwerk heb, de dos-machine heeft het ip-adres: 192.168.0.1 en de windows : 192.168.0.2 , pingen naar elkaar is succesvol, alleen mijn vraag is hoe kan ik nu op die andere pc in een map komen, want de dos machine heet extra, maar als je op de dos machine zelf al pingt naar extra dan doet ie het al niet en via de windows pc doet ie dat oook al helemaal niet. op de windows pc staat Windows xp Home edition.
het is volgens mij niet echt nodig om de pc een naam te geven ?! (is enkel handig voor de gebruiker)
wanneer je in dos net view 192.168.0.2 invoert zouden alle gedeelde mappen van je Windows machine zichtbaar moeten zijn.
Wat is eigenlijk de bedoeling van je netwerk ?
eventueel ook nog handig bij dos-netwerken :
NET [ ACCOUNTS | COMPUTER | CONFIG | CONTINUE | FILE | GROUP | HELP |
HELPMSG | LOCALGROUP | NAME | PAUSE | PRINT | SEND | SESSION |
SHARE | START | STATISTICS | STOP | TIME | USE | USER | VIEW ]
wanneer je in dos net view 192.168.0.2 invoert zouden alle gedeelde mappen van je Windows machine zichtbaar moeten zijn.
Wat is eigenlijk de bedoeling van je netwerk ?
eventueel ook nog handig bij dos-netwerken :
NET [ ACCOUNTS | COMPUTER | CONFIG | CONTINUE | FILE | GROUP | HELP |
HELPMSG | LOCALGROUP | NAME | PAUSE | PRINT | SEND | SESSION |
SHARE | START | STATISTICS | STOP | TIME | USE | USER | VIEW ]
het is de bedoeling dat ik zo de setup kan starten van Windows xp die op de windows pc staat.
Eerst en vooral dacht ik niet dat je xp kon installeren vanuite dos ?! Moest dit echter wel gaan dan moet dit lukken dmv net view/use/...