Ik heb een A7V moederbord en draai al een jaar lang met een TB800, nooit echt problemen gehad, laatst ging ik upgraden naar een 1.4ghz (200mhz fsb) en hij draait gewoon op 1400mhz, maar als ik een minuutje of 5 a 10 bezig ben gaat hij gewoon in een keer uit, het powerledje op m'n kast gaat knipperen en ik moet de stekker uit m'n voeding trekken en weer erin stoppen om hem te kunnen herstarten. Er zit een coolermaster koeler op die geschikt is voor deze processor, waarschijnlijk niet ideaal voor de overclockers, maar ik wil niet veel herrie, en ik ga ook niet overclocken. De temperatuur bedraagt op het moment dat hij crasht ergens tussen de 49 en de 52 graden, wat geen probleem mag zijn volgens mij, m'n TB800 werd geregeld 62 graden (met een andere koeler) en deed het ook gewoon. Oh ja, en als hij uit gaat en ik zet de TB800 er weer in dan draait hij gewoon weer rock-stable...
De biosversie is 1008 en ik heb hem gewoon jumperless draaien, corespanning op default. In 1009 zou een nieuwe CPUID moeten zitten, herkent hij m'n cpu nu misschien niet goed en geeft hij een te lage corespanning? Ik ben eigenlijk een beetje huiverig om hem naar 1009 te flashen, omdat ik daar nogal enge verhalen over gehoord heb met zwarte schermen enzo...
Iemand een oplossing?
De biosversie is 1008 en ik heb hem gewoon jumperless draaien, corespanning op default. In 1009 zou een nieuwe CPUID moeten zitten, herkent hij m'n cpu nu misschien niet goed en geeft hij een te lage corespanning? Ik ben eigenlijk een beetje huiverig om hem naar 1009 te flashen, omdat ik daar nogal enge verhalen over gehoord heb met zwarte schermen enzo...
Iemand een oplossing?