Onderstaande situatie:
Tulip P166 32 mb 4 Gb schijf met windows98SE om mijn netwerkje Internet-toegang te geven. Lekker stille machine, dus hij kan 's nachts ook aan blijven staan om wat te downloaden.
Windows98SE omdat ik geen W2K drivers voor de onboard videokaart kan vinden.
Realtek 10 mbit kaartje voor de verbinding naar binnen.
Als ik nu wat gedownload heb, en ik wil dat naar mijn eigen PC kopieren geeft Windows een melding "netwerk is bezet"
Daarom heb ik GuildFTPD geinstalleerd, zodat ik de bestanden kan FTP'en.
Als ik dan iets ophaal met WindowsCommander stopt de bestandsoverdracht ook.
Als ik met Getright verbind kan ik een hangende download wel weer resumen, maar na een tijdje stopt de bestandsoverdracht weer. In de tussentijd haal ik soms wel een minuut 300k/s, maar soms is het ook na 10 seconden weer gebeurd.
De processorbelasting op de Tulip komt niet boven de 25%.
Het bufferlampje op mijn switch gaat ook niet branden, dus het netwerk is niet "bezet" zoals Windows zegt.
In Getright krijg ik bij de Transfer Details de volgende melding:
"425 Failed socket write. 10054 [C:\download\test.mpg]"
Als het netwerk hangt kan ik overigens over dat zelfde netwerk wel verbinding met Internet krijgen.
Iemand een idee?
Tulip P166 32 mb 4 Gb schijf met windows98SE om mijn netwerkje Internet-toegang te geven. Lekker stille machine, dus hij kan 's nachts ook aan blijven staan om wat te downloaden.
Windows98SE omdat ik geen W2K drivers voor de onboard videokaart kan vinden.
Realtek 10 mbit kaartje voor de verbinding naar binnen.
Als ik nu wat gedownload heb, en ik wil dat naar mijn eigen PC kopieren geeft Windows een melding "netwerk is bezet"
Daarom heb ik GuildFTPD geinstalleerd, zodat ik de bestanden kan FTP'en.
Als ik dan iets ophaal met WindowsCommander stopt de bestandsoverdracht ook.
Als ik met Getright verbind kan ik een hangende download wel weer resumen, maar na een tijdje stopt de bestandsoverdracht weer. In de tussentijd haal ik soms wel een minuut 300k/s, maar soms is het ook na 10 seconden weer gebeurd.
De processorbelasting op de Tulip komt niet boven de 25%.
Het bufferlampje op mijn switch gaat ook niet branden, dus het netwerk is niet "bezet" zoals Windows zegt.
In Getright krijg ik bij de Transfer Details de volgende melding:
"425 Failed socket write. 10054 [C:\download\test.mpg]"
Als het netwerk hangt kan ik overigens over dat zelfde netwerk wel verbinding met Internet krijgen.
Iemand een idee?