Toon posts:

Compaq Onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Via een PC Privé project kan ik goedkoop een Compaq kopen. Het gaat om een Pentium4 1.7GHz zonder onboard geluid of video.
Omdat ik niet alle onderdelen uit m'n huidige PC wil zwieren heb ik de bedoeling de meest interessante elementen uit de Compaq in mijn PC te plaatsen. Ik dacht dan uiteraard aan de processor en het mobo. Maar is dit eigenlijk wel een goed idee?
Zorgen deze mobo's misschien te vaak voor problemen wanneer ze met andere hardware moeten samenwerken en kan ik dan misschien beter zelf een ander moederbord kopen?
Als besturingssysteem staat er Windows XP op. Zijn deze versies verschillend van de versie die in de winkel ligt? M.a.w. kan ik deze Windows ook gewoon installeren wanneer er tal van andere componenten in de pc zitten?

groeten,

Tim Vandevoort

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

die compaq mammaplanken willen nog wel eens afwijkend van vorm zijn (connectoren op een verkeerde plaats, gaten verkeerd). ik hoop voor je dat het lukt.

maar voor de echte tweakert is dat geen probleem toch ;)

Pak je rust!

Verwijderd

Waarschijnlijk zal het niet lukken om Windows XP die bij je Compaq geleverd wordt op je huidige pc te installeren.
Compaq pc's worden gewoonlijk geleverd met een Restore cd, een image van de installatie zoals die is bij het afleveren van de pc.
Normaal gesproken is het niet mogelijk deze cd te gebruiken op een pc met afwijkende configuratie.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik wil je even succes wensen. Je kan zeggen wat je wil van compaq, maar ze kunnen veel onderdelen in een hele kleine kast proppen :) Dus ik hoop dat je kleine handen hebt en veel geduld. Ik moet mijn voeding, hd en mijn kabels uit mijn dvd speler en brander eruit halen om geheugen erbij te prikken |:( :)

Edit: Typo, ik kan het echt gewoon niet ;( :P

Verwijderd

moet je gwoon niet willen proberen, en waarom ?? mijn compaq machine kickt-ass heb ik totaal geen problemen mee, dus als iemand zegt dat hij problemen heeft met een pro tje van compaq mag die lekker aan zich zelf gaan twijfelen.

RGZ

MASHMAN

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:59
Op maandag 05 november 2001 09:37 schreef MASH_MAN het volgende:
moet je gwoon niet willen proberen, en waarom ?? mijn compaq machine kickt-ass heb ik totaal geen problemen mee, dus als iemand zegt dat hij problemen heeft met een pro tje van compaq mag die lekker aan zich zelf gaan twijfelen.
Dan heb je geluk. Er zijn veel Compaq's die je echt niet fatsoenlijk aan de praat krijgt met andere onderdelen dan van Compaq zelf. Heb nl. al verschillende keren meegemaakt dat Compaq-onderdelen zonder problemen werken, maar andere merken absoluut niet :(
Met die echte merk-PC's moet je gewoon geluk hebben, er zitten series tussen die geen problemen geven, maar er zijn ook series waar je niets mee kunt beginnen buiten Compaq om.

[removed]

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Compaq Presario's zijn over het algemeen hopeloos wat uitbredingen betreft. Deskpro's zijn over het algemeen standaard'er.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Bij Compaq Pressario's verwacht ik veel problemen.

Als het een Compaq Deskpro (zakelijk) is dan moet het allemaal prima gaan.

De PC van mijn vriendin bestaat ook uit een no-name kast met een Compaq Deskpro EP moederplank.

Inmiddels is er aan hardware gewijzigd:
Voodoo3 i.p.v. Matrox G100
IBM 40GB 7200 tpm i.p.v. 4.3Gb Maxtor
Acer cdrom toegev.
Liteon 16X toegev.
256Mb toegev.
Ethernetkaartje toegevoegd.
Processor opgevoerd (Celly300A@450 d.m.v. B21 hack)

Opvallend aan het compaq mobo is dat het AGP slot 1 plek verschoven zit t.o.v. een no-name mobo. d.w.z. op de plek waar normaalgesproken het aanliggende PCI slot zit. Dit is denk ik om te voorkomen dat mensen Compaq's gebruiken met niet-compaq mobo's er in. (Kan wel, maar zonder AGP)

Deskpro's zijn super. (Echter moeilijk te tweaken)
Presario's.......laten staan!!

Verwijderd

Niet aan beginnen, doorverkopen en zelf de losse onderdelen kopen.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 09:46 schreef gcb het volgende:
Compaq Presario's zijn over het algemeen hopeloos wat uitbredingen betreft. Deskpro's zijn over het algemeen standaard'er.
Heb zelf een Presario zie sig en hij bevalt me goed en kwa uitbreidingen heb ik geen problemen ondervonden alles werkt perfect

Verwijderd

niet doen, compaq maakt zijn eigen moederborden en de drivers staan niet op internet (tenminste bij pressario)
armada, deskpro etc. zijn prima daar gaat het wel mee.
pressario is niks aan te veranderen (ik heb op de compaq helpdesk gewerkt en ken de ellende veel te goed).
Koop liever een bij de aldi die zijn prima.
:)

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

En vergeet niet dat als je een kapot onderdeel hebt (nog in de garantie), niet bij crompaq aan moet komen zetten met je omgebouwde kast. Die lachen je vierkant uit. :) :) :)

DOC.

DOC.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou dus wel degelijk om Pressario's gaan. Misschien dat ik beter een 'fatsoenlijk' P4 mobo koop en de boel daar op laat draaien? Dan kan ik nog kiezen welke componenten ik wel en niet gebruik en ben ik ook achteraf weer vrij wanneer ik wil uitbreiden, niet?
De P4, HD, DVD en SB Live zou ik zowiezo uit de Compaq willen halen maar m'n Radeon AIW wil ik natuurlijk niet zomaar wegdoen.
Pagina: 1