[php/mysql] Sitellite content management system

Pagina: 1
Acties:

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
Hoi,

ik ben hier al het hele weekend aan bezig (nog 0,0 ervaring met MySQL of PHP), en heb nu het syteem wel aan de praat.

Het probleem is alleen: hoe krijg ik nu het content op een webpage te zien? Nu is dat volgens mij niet heel moeilijk, maar er schijnen templates bij te zitten, die dat allemaal al kunnen...

Ik weet dus niet hoe ik het als 1 hoofdpage (index.php) te zien kan krijgen, want de templates bestaan uit .tpl files. Hier weet ik dus geen raad mee, want hoe krijg je die in een IE venstertje :? :? :?

Owja, ik heb gesearched, maar niet zo'n soort vraag tegengekomen...

alvast bedankt

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
http://www.simian.ca/index/help/file.using_templates ? als dit het pakket is dat jij bedoelt.

Een template is een soort 'basis' layout voor een pagina, de content die je wilt laten zien wordt als het ware in die layout weergegeven. Als het goed is wordt dat allemaal vanuit het CMS gedaan.

Je krijgt je pagina dan te zien door een bepaalde URL in te typen (zie vermoedelijk bovenstaande manual; je hoeft dus niet een .tpl file aan te roepen); daar wordt dan automatisch een template bij getoond.

• Rickbv
deze had ik gisteren ook al gelezen, maar de 'hoofd' pagina (index) volgens hun, werkt bij mij al niet...

daarom is het zo vaag (voor een newbie :D ), had ik maar een beginnetje, dan komt de rest daarom heen vanzelf wel...

• Rickbv
niemand verder?

Verwijderd

Krijg je helemaal niets op het scherm?
Dan zit je in de verkeerde directory.
Krijg je php-source code op het scherm?
Dan moet je eerst apache installen en configgen.
Er zijn ook mensen die dit al gedaan hebben, zoek hier eens op 'phpdev'.

Anders weet ik het ook niet hoor.....