Aankoop HD

Pagina: 1
Acties:

• Able
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04-2021
Beste tweakers,

Op mijn mobo Asus P2B, met een Ultra DMA/33 Bus Master IDE:, wil ik de komende week een nieuwe HD (40GB) aansluiten.
Vertel mij eens wat is de beste koop (specificaties en merk)voor dit oudere mobo.
Bij voorbaat dank.

OS, Windows 7, Mobo, Asus A8N-E, Ram 2 Gb, Modem, Vigor 2600, DVD, Aopen 16/48, CD-Riter, Plextor PX-760A, Graph.Card, Asus N66GT, Printer, Brother 2030, Scanner, HP 3800, HD Prim. S-Ata 200 Gb., HD Sec. 60 Gb.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een 5400toren variant lijkt mij.
Bespaar je nog wat geld ook. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 09:34
Ik heb goede ervaringen met IBM (de 60GXP-serie), maar misschien dat je voor een wat "oudere" computer beter een goedkopere kan kopen.

Verwijderd

Altijd een 7200 RPM schijf kopen, scheelt qua prijs niet zo heel veel, qua snelheid wel.

Seagate Barracuda IV is een echte aanrader, bloedsnel, maakt weinig geluid, en een stuk betrouwbaarder dan de IBM schijven.

Verwijderd

Yep, de Seagate Barracuda IV is een superschijf. Het is dat ik maar 1 HD in me computer hebt zitten, want anders had ik niet eens het idee dat ie aanstaat (zo stil is ie) :9~

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 07:56
Op zondag 04 november 2001 12:34 schreef TweakGuy het volgende:
Altijd een 7200 RPM schijf kopen, scheelt qua prijs niet zo heel veel, qua snelheid wel.

Seagate Barracuda IV is een echte aanrader, bloedsnel, maakt weinig geluid, en een stuk betrouwbaarder dan de IBM schijven.
Het verschil qua snelheid tussen een grote hd met 5400 en 7200 toeren is heel klein hoor.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ach alle schijven kunnen wel, alleen met de ATA33 interface haal je niet de maximum peek (!) performance. maar dat maakt op zich niet erg veel uit... ik zou voor een 7200rpm schijf gaan, dat merk je echt wel, die zijn vaak merkbaar sneller ... welk merk en type? als ik rekening hou met de uitval van de IBM series ging ik voor een Maxtor, Seagate Barracuda (III of IV) of WesternDigital (1000BB?) op 7200 toeren .... klaar...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:25

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb hier een Seagate Baracuda IV, laatst gekocht, dat ding is snel en geruisloos, je hoort hem echt niet!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op zondag 04 november 2001 13:12 schreef -= MaZe =- het volgende:

[..]

Het verschil qua snelheid tussen een grote hd met 5400 en 7200 toeren is heel klein hoor.
Dan hebben wij heel verschillende ervaringen.... Ik denk dat het zelfs met die ATA 33 interface nog heel veel uitmaakt....

Systeem | Strava

Pagina: 1