Toon posts:

Data via printerkabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wat bestanden van een laptop van een vriend van me overzetten naar de mijne.
We hebben geen breedband internet dus is dat geen optie.
Hij heeft geen brander in z'n laptop, dus de enige manier is om dit via een printerkabel te doen.
Dit was mogelijk heb ik ooit gehoord.
Op mijn computer draait XP Pro en op die laptop 98.
Hoe kunnen we nu via die printerkabel de data overzetten?

Iemand suggestie's?

THX

Verwijderd

simlink>?

of dat tooltje wat bij dos 6.2 zat. interlnk en intersvr.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

lynx

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Uhmz FF directe kabelverbinding gebruiken onder windows. Geef je weinig kans dat dit in een keer werkt. Toen ik nog geen netwerk had liggen gebruikte ik Norton Commander, het is volgens mij ook nog eens uitgebracht als DOS Commander. Verder PcAnywhere of dat soort gekkigheid, suc6.

• Bigs
  • Niet online
Nah, er is een kloon die Windows Commander heet, maar DOS Commander bestaat niet.
Ik gebruik daar altijd een progje FastLynx (of tegenwoordig WinLynx geloof ik) voor.. maar volgens mij werkt dat niet met een gewone printerkabel.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

er zijn onwijs veel progjes waarmee dit kan:
- hyperterminal van windows (pittig voor n00bs ;))
- directe kabelverbinding van windows (werkt vaak niet)
- laplink
- fastlynx/winlynx
- interlink/interserver (van DOS 6.22)
- parac (uit de DOS tijd)
- Norton Commander (volgens mij)
- ...

en zo verder ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• actieman
  • Laatst online: 30-07 10:38
via infrararood kan ook, maar ja dan moet je dat wel allebei hebben...

andere mogelijkheid is via zo'n gedraaide UTP kabel

I’m not like the OTTERS

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

wel eens met een nulmodem geprobeerd (via COm1) , maar dan gaat de floppydrive sneller !

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

/zeikmode
Later is het DOS commander genoemd of het was een kloon, leek er verdacht veel op. Echt waar no bull sh*t, hej ik ken het nog van m'n 286 dus reken maar uit :D
Pagina: 1