Ik woon in de buurt van A'dam ZO en mijn Chello verbinding doet erg vaag da laatste tijd. Het is net een knipperlicht (aan-uit-aan-uit...). Hebben meer mensen dit en weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb een cornerstone, zijn er daar problemen mee bij Chello?
Up, iemand die dit ook heeft, ik draai XP.
Verwijderd
Als je het mij vraagt: Gewoon opzeggen en MX-Stream nemen.
Ik heb dat gezeik ook gehad en ze zij echt niet van plan er iets aan te doen
Kijk ook op www.marvelmedia.nl/waarom
Ik heb dat gezeik ook gehad en ze zij echt niet van plan er iets aan te doen
Kijk ook op www.marvelmedia.nl/waarom
Hehe, over chellovaagheid gesproken, dit is een screenshot van eeen maandje geleden.
woon ook in A'dam ZO, en ben sinds augustus bijna 95% van mijn snelheid kwijt die ik had. Haal nu veelal 3.3Kb/s. Soms doet internet het i.d.d even niet, maar dat duurt maar een paar minuten en dan doet ie ut voor een langere periode weer. ik weiger om te telefoneren naar UPC dus blijf maar mailtjes sturen maar ben bang dat ik deze week toch us aan de telefoon moet gaan hangen omdat elk mailtje nog onbeantwoord is gebleven.
Hier in A'dam Noord ook niks anders dan ellende 
Aan, uit, aan.... www.chello.nl laden duurt minuten!!
Pingtijden met games zijn verdrievoudigt van 50 naar 150ms... echt bar dus.
En dan ga je die test doen, en dan krijg je:
"Uw gemeten snelheid is voldoende"
Pfff razinge t*ringzooi
Aan, uit, aan.... www.chello.nl laden duurt minuten!!
Pingtijden met games zijn verdrievoudigt van 50 naar 150ms... echt bar dus.
En dan ga je die test doen, en dan krijg je:
"Uw gemeten snelheid is voldoende"
Pfff razinge t*ringzooi
Chello heeft de laatste tijd grote moeite om tijdens internettend-nederland uren (lees: van 19.00 tot 23.00) hun netwerk snel te houden. In die periode is de latency naar de backbone routers (abovenet, ebone etc) meer dan 200 ms.
Buiten die periode is mijn internet supersnel (ping 40-50, downloaden 160 kb/s), maar door dit gek*t kan ik bijvoorbeeld geen Clanwars meespelen met cLaN AaRz (ping te ranzig)
Buiten die periode is mijn internet supersnel (ping 40-50, downloaden 160 kb/s), maar door dit gek*t kan ik bijvoorbeeld geen Clanwars meespelen met cLaN AaRz (ping te ranzig)
Geef mij maar een Warsteiner.
Ik weet niet waar jullie last van hebben. Chello schopt, nee..... TRAPT kont hier!
You iz one special kid!
Verwijderd
Precies, alleen de problemen verschuiven.Op zondag 04 november 2001 21:28 schreef BaseFreak het volgende:
de laatste tijd ???
ze doen toch altijd vaag ??
vertraging capaciteitsuitbreiding
Al enige tijd zijn er naar bepaalde delen van het internet vertragingen te bemerken. chello heeft dit onderkent en al de afgelopen zomer capaciteitsuitbreiding besteld direct naar New York, maar door de aanslagen van 11 september zijn de werkzaamheden in Manhattan aanzienlijk vertraagd. Wij verwachten echter spoedig de extra capaciteit aan het netwerk te kunnen toevoegen om de eerder genoemde problemen te kunnen verhelpen. Wij hopen op begrip voor de situatie.
Staat alweer een tijdje.
Heb zelf enige weken een verbinding van 30kb/s down en 6-8 kb/s up
Terwijl dit 'natuurlijk normaal' gesproken 192 kb/s down en 16 kb/s up moet zijn.
Altijd maar weer afhankelijk zijn
Kan net zo goed me mail per post versturen of zelf brengen.
Al enige tijd zijn er naar bepaalde delen van het internet vertragingen te bemerken. chello heeft dit onderkent en al de afgelopen zomer capaciteitsuitbreiding besteld direct naar New York, maar door de aanslagen van 11 september zijn de werkzaamheden in Manhattan aanzienlijk vertraagd. Wij verwachten echter spoedig de extra capaciteit aan het netwerk te kunnen toevoegen om de eerder genoemde problemen te kunnen verhelpen. Wij hopen op begrip voor de situatie.
Staat alweer een tijdje.
Heb zelf enige weken een verbinding van 30kb/s down en 6-8 kb/s up
Terwijl dit 'natuurlijk normaal' gesproken 192 kb/s down en 16 kb/s up moet zijn.
Altijd maar weer afhankelijk zijn
Kan net zo goed me mail per post versturen of zelf brengen.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Die capaciteitsuitbereiding is de peering met Level3, als je net zoals ik al op het chello netwerk zelf een brakke verbinding hebt lost dit dus niks op
Zit hier met een ping van 200ms gemiddeld
"I sit in my room and imagine the future."
Hier is het al niet anders, gameservers waar ik normaal 40 ping ping ik nu 190, echt schandalig, mijn vriend kan nu al vanaf zaterdag ze mail niet ophalen, volgens chello kan dit nog wel enige dagen duren, vanavond helpdesk gebelt, na 35 minuten had ik de 1e lijn te pakken, werd doorverbonden naar 2e lijn, na 1 uur en 10 minuten maar de hoorn er op gelegt, echt schandalig hoe dit bedrijf opereert.
snelheid wordt hier 's avonds gvd nog STEEDS gewoon gecapped op 15 kb/sec
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Ikzelf ben dik tevreden met een ping van onder de 300.Op maandag 05 november 2001 21:54 schreef raptorix het volgende:
Hier is het al niet anders, gameservers waar ik normaal 40 ping ping ik nu 190, echt schandalig, mijn vriend kan nu al vanaf zaterdag ze mail niet ophalen, volgens chello kan dit nog wel enige dagen duren, vanavond helpdesk gebelt, na 35 minuten had ik de 1e lijn te pakken, werd doorverbonden naar 2e lijn, na 1 uur en 10 minuten maar de hoorn er op gelegt, echt schandalig hoe dit bedrijf opereert.
enige dagen? ik denk dat tegen de tijd dat de snelheid, stabiliteit en alle bugs uit het nieuwe systeem zijn er wel eens naar gekeken zou kunnen worden. slechts als er duidelijk ruis is of zo kunnen ze onmiddleijk wat doen.
Maar het is nu wel gratiz gelukkig. maar dat brengt ook die wachtrij mee.
hmm.. 1 uur 10 minuten eh? ze moeten me daar wel missen nu
Verwijderd
En tis nog steeds kut.. :(
Doen ze dr uberhaupt wel wat aan??
Vast wel.. maar bar weinig verbetering laatste 2 weken.
Doen ze dr uberhaupt wel wat aan??
Vast wel.. maar bar weinig verbetering laatste 2 weken.
Verwijderd
aan de wachtrij? helemaal niet, ik ben zelfs ontslagen. ipv mij komen er een stel n00bs zitten die alles eerst nog moeten leren. maarja, ze zijn goedkoper dan mij schijnbaar.
Verwijderd
nee.. niet de wachtrij.. al die problemen in dat verneukte kutnetwerk van ze de laatste tijd.. 
telkens pings hoger dan 150 in de avonduren.. wordt dr scheitziek van
telkens pings hoger dan 150 in de avonduren.. wordt dr scheitziek van
Jah bij ons in Leeuwarden zijn ze idd ook zo lekker handig bezig.. mensen met een contract mogen blijven en uitzendkrachten gaan er uit. En nu gaan ze allemaal nieuwe mensen aannemen die de hele training nog moeten doorlopen!! Aargh hoe dom kun je zijn!!Op woensdag 07 november 2001 17:26 schreef Chellosupport het volgende:
aan de wachtrij? helemaal niet, ik ben zelfs ontslagen. ipv mij komen er een stel n00bs zitten die alles eerst nog moeten leren. maarja, ze zijn goedkoper dan mij schijnbaar.
btw, wie ben je eigeluk? (icq maar es ofzo)
Ik zit nog steeds met mijn 56k modem te klooien,ik heb chello aangevraagt op 19 juni en ik heb dus nu nog steeds niets van ze.
Allen maar bellen en van het kasje naar de muur en weer terug, en ja het is wel leverbaar bij ons.
Allen maar bellen en van het kasje naar de muur en weer terug, en ja het is wel leverbaar bij ons.
Geeft ook een beetje de motivatie van jullie bedrijf aan, klanten als een kleuter behandelen, liegen, bedriegen, oplichten, valse rekeningen sturen, niet kunnen aantonen waarop een rekening gebaseerd is, mensen in de wacht zetten en niet behandelen, mensen beloven terug te bellen en niet doen, afspraken maken met monteurs en niet nakomen, klanten beloftes doen over netwerkupgrades en niet nakomen, mail kwijtmaken, mail accounts niet overzetten, mail accounts wel overzetten maar niet een password willen geven. Zal ik doorgaan of is dit genoeg, stuk voor stuk dingen die ik afgelopen jaar heb meegemaakt en helaas is dit vrees ik niet incidenteel maar structureel. Sorry maar dit soort organisaties kunnen maar zo snel mogelijk failliet gaan, dacht je nou echt dat wij zo met onze klanten kunnen omgaan? Nee ik dacht het niet.Op dinsdag 06 november 2001 18:18 schreef Chellosupport het volgende:
[..]
Ikzelf ben dik tevreden met een ping van onder de 300.
enige dagen? ik denk dat tegen de tijd dat de snelheid, stabiliteit en alle bugs uit het nieuwe systeem zijn er wel eens naar gekeken zou kunnen worden. slechts als er duidelijk ruis is of zo kunnen ze onmiddleijk wat doen.
Maar het is nu wel gratiz gelukkig. maar dat brengt ook die wachtrij mee.
hmm.. 1 uur 10 minuten eh? ze moeten me daar wel missen nuwaarschijnlijk waren ze weer eens ondervezet en hebben ze maar 1 persoon in de 2e lijn. probeer op een zondag rond 11:00 te bellen, dan heb je een goede kans om snel door te komen. vermijd 16:00&18:00, dan is het wisseling van de wacht.
![]()
Verwijderd
Ik woon ook in Amsterdam ZO (venserpolder) en mijn verbinding is de laatste tijd dramatisch slecht geworden. Ik heb chello nu 3x gebeld, en elke keer beloven ze er naar te kijken, maar er gebeurd niks.CS met een ping van 350+ is zwaar klote. Downloaden vanuit de VS is onmogelijk of 10kb/sec. NL sites zijn ook moeilijk te bereiken
Kortom; dit is geen breedband internet. ;-) Ik wil mijn 100 gulden per maand terug!!!!
Kortom; dit is geen breedband internet. ;-) Ik wil mijn 100 gulden per maand terug!!!!
Dit is idd geen breedband, als ze zo door blijven gaan krijgen ze van mij maar de helft van het geld. Dan zal je zien hoe snel ik ze aan de telefoon heb.
Verwijderd
Ik heb eerlijk gezegd de laatste tijd geen last gehad van traagheid tot vanavond.
Normaal surf ik (ook gisteravond nog!) met 160-180Kb/s wat lekker is. Maar vanavond was het 22Kb/s.
Ik zit hier in de omgeving van Spijkenisse (postcodegebied 3200-3210 ofzo) en iedereen met Chello heeft hier een baggertrage verbinding.
Nu heb ik even getraced en ik kwam erachter dat na de
srp0-0am00rt02.brain.upc.nl (212.142.32.44) router het opeens inclusief de bovengenoemde router opeens pingtijden van boven de 200 waren.
Als je nu de pingtijden van de route naar www.chello.nl bekijkt (welke een kortere is en dus niet langs die router gaat, alles buiten het Upc netwerk dus wel) gaat dat als een speer.
Er is dus wel degelijk een probleem in het UPC netwerk.
Nou maar hopen dat die gasten het een beetje snel oplossen want op het moment is de verbinding al de hele avond
.
Normaal surf ik (ook gisteravond nog!) met 160-180Kb/s wat lekker is. Maar vanavond was het 22Kb/s.
Ik zit hier in de omgeving van Spijkenisse (postcodegebied 3200-3210 ofzo) en iedereen met Chello heeft hier een baggertrage verbinding.
Nu heb ik even getraced en ik kwam erachter dat na de
srp0-0am00rt02.brain.upc.nl (212.142.32.44) router het opeens inclusief de bovengenoemde router opeens pingtijden van boven de 200 waren.
Als je nu de pingtijden van de route naar www.chello.nl bekijkt (welke een kortere is en dus niet langs die router gaat, alles buiten het Upc netwerk dus wel) gaat dat als een speer.
Er is dus wel degelijk een probleem in het UPC netwerk.
Nou maar hopen dat die gasten het een beetje snel oplossen want op het moment is de verbinding al de hele avond
ik zit in postcode 3207 maar heb er al meer als een week last van, na 17.00u is het gewoon maar 15 tot 30 kb/sec download
en upload is soms ook maar 5 kb/sec
Verwijderd
Chello, hiero echt alvanaf het begin bagger. Hij valt steeds weg en anders komt ie niet verder dan gemiddeld 50 K, die 300K die ze beloven heb ik echt nog noooooit gehaald.
Af en toe mis ik me ISDN zelfs, maja daar werdt de KPN weer zo vrolijk van
Af en toe mis ik me ISDN zelfs, maja daar werdt de KPN weer zo vrolijk van
Verwijderd
Dit had ik niet, echter vanavond wel....Op woensdag 07 november 2001 23:02 schreef dreeke het volgende:
ik zit in postcode 3207 maar heb er al meer als een week last van, na 17.00u is het gewoon maar 15 tot 30 kb/sec download
Hij is nu weer ietsje sneller 50Kb/s maar nog steeds niet wat het geweest is.
Zou het te maken hebben dat ze bij het Baljuwplein in Spijkenisse kabels aan het trekken zijn?
Of zijn die voor Adsl?
(moet vanaf Feb. 2002 leverbaar zijn hierzo, alhoewel het op Ind. Halfweg al beschikbaar is en ook in het Centrum van Spijk.
Als dit zo doorgaat moeten we dus Adsl gaan nemen, want deze snelheid is echt onaanvaardbaar!
Het lijkt dan nu meer op overbelasting van het Chello netwerk, dan kunnen we wel inpakken met zijn allen.
Verwijderd
Chello heeft sinds gisteren avond een metamorfose ondergaan. Eergisteren had ik nog snelheden van +/- 5kbs en kijk nu eens (dit is dus echt geen gefotoshopped plaatje, ik zweer het). Ps: post allemaal eens wat screenshots (of je gewoon jouw uitslagen) van deze site.
Verwijderd
Hmmm die metingen op die site kloppen voor geen meter.
Ik haal met single Adsl hier ook 740Kb/s als download test.
Ken dus nie...
Ken dus nie...
Chello ligt erbij mij thuis ook compleet uit... weet iemand het adres van die pagina waar je je macadres in moet vullen ed. Dat schijnt namelijk te helpen
* Freggel_United kan nog wel op de chello servers komen nl.
* Freggel_United kan nog wel op de chello servers komen nl.
By each crime and every kindness, we birth our future
Postcodegebied 3181
Last van flinke packetloss, op elk moment van de dag.
Als ik het heb, dan heb ik het al naar de gateway toe
(en dan is dus echt alles traag, USA, NL, buurman, 3 straten verder, alles...).
Loss volgens linuxping zo'n 8%.
Last van flinke packetloss, op elk moment van de dag.
Als ik het heb, dan heb ik het al naar de gateway toe
Loss volgens linuxping zo'n 8%.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Chello is hier al 4 maanden kut
Packetloss op de gateway, superhoge ping. Ik ben t echt zat. UPC sucks
Verwijderd
Hehe het was bij mij gelukkig van korte duur!
De gehele avond hier zit ik weer op normale snelheid.
(160-180Kb/s)
De gehele avond hier zit ik weer op normale snelheid.
(160-180Kb/s)
Verwijderd
http://www.prolinux.f2s.com/forum/chello.gif
PS:
* nieuw MAC adres. Werkt alleen als je werkelijk een andere kaart hebt. Je krijgt een 10. ip-nr, kijk maar eens met winipcfg. Niet, dan heb je mogelijk een ander probleem. Wel, type dan asp.chello of aps.chello.nl (of alleen asp of aps in, ben even de volgorde van s en p vergeten).
* het viel mij op dat het veelvuldig pingen van het interne net een desastreus effect heeft op de verbinding. Er ontstaat een soort lawine effect aan replys in een andere volgorde, die de vebinding volledig kan verzieken. Bij eenverse herstart heb ik 20-30 ms, maar na een tijdje soms 10000 ms...
Ben er achtergekomen als ik alleen maar extern Chelo ping dit niet gebeurt. dit is pas pgetreden sinds de migratie.
* wat was ook al weer de code voor een plaatje hier plaatsen....
PS:
* nieuw MAC adres. Werkt alleen als je werkelijk een andere kaart hebt. Je krijgt een 10. ip-nr, kijk maar eens met winipcfg. Niet, dan heb je mogelijk een ander probleem. Wel, type dan asp.chello of aps.chello.nl (of alleen asp of aps in, ben even de volgorde van s en p vergeten).
* het viel mij op dat het veelvuldig pingen van het interne net een desastreus effect heeft op de verbinding. Er ontstaat een soort lawine effect aan replys in een andere volgorde, die de vebinding volledig kan verzieken. Bij eenverse herstart heb ik 20-30 ms, maar na een tijdje soms 10000 ms...
Ben er achtergekomen als ik alleen maar extern Chelo ping dit niet gebeurt. dit is pas pgetreden sinds de migratie.
* wat was ook al weer de code voor een plaatje hier plaatsen....
Verwijderd
het is APS.Op vrijdag 09 november 2001 09:14 schreef andre_at_home het volgende:
Verwijderd
(netwerk) De op woensdag 31 oktober gemelde problemen in het knooppunt van het netwerk, wat chello klanten verbindt met het Internet, zijn opgelost.
jaja.. wacht maar tot 8 uur vanavond.
jaja.. wacht maar tot 8 uur vanavond.
Tuurlijk kan dat wel. Chello is immers een 1,5 mbit verbinding dus 1,5 * 1024 = 1536 Kb. Je kijkt niet goed naar het verschil tussen een b en een B. Het is 740 kiloBIT (Kb), wat best kan. Als het nou 740 kiloBYTE (KB) was dan had ik ook m'n bedenkingen gehad.Op donderdag 08 november 2001 11:39 schreef richardc het volgende:
Hmmm die metingen op die site kloppen voor geen meter.
Ken dus nie...
Wel erg dat je dit elke keer opnieuw moet uitleggen
Ik zal ook ff m'n verbinding testen op die site van die screenshot.. hold on.
doet het nu weer prima in 3207
"Hier"?? Nooit van gehoord.. waar ligt dat ergens? Staat verrekte weinig info bij je profileOp maandag 12 november 2001 22:53 schreef Pc123 het volgende:
Hier nog steeds veel packetloss 's avonds en in het weekend.
Verwijderd
hier ist ook niet helemaal 100% maar weet iemand of ze bezig zijn in de regio eindhoven.. het is namelijk al een tijd hetzelfde hier slechte kwali
Dus als jij bij de casema-mirror van tucows McAfee VirusScan gaat downloaden, hoeveel KB/sec haal je dan? (download begint vanzelf) Ik zie dit:
Dan zie ik 's ochtends ook 150 kb/sec en 's avonds en in het weekend 25 kb/sec. Dan heb ik ook superveel packetloss zodat online games bijna niet meer werken.
Pagina: 1