Seagate externe LPT-Tape-streamer. Stiekem SCSI-2?

Pagina: 1
Acties:

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 17:22

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Ik heb zo'n (oude) 3,2 Gb tape-streamer van Seagate die je aan je parallele poort moet hangen. Nou heb ik 'm opengemaakt en gekeken wat erin zit:
De streamer is even groot als een 3,5 inch diskdrive en past ook gewoon in mijn systeem.
Er zit een standaard 50 pins aansluiting voor SCSI op, die door de interne aansluitkabel in 2en wordt gehakt en zo naar de in en de out van de printeraansluiting wordt geconnected. Zonder enige conversie ofzo...
Op de printplaat van de streamer zit een "Symbios logic 10003073 002 Newport seagate GR04777 R9638" Chip.

Mijn vraag is dan ook, voordat mijn pc gaat roken:
Kan ik deze ongestraft aansluiten onder mijn plextor CD-Romspeler 40x SCSI?
Hij past perfect op de bandkabel, alleen kan ik nergens een SCSI-ID instellen... Ook zit er een standaard diskdrive stroomtoevoer op, dus dat is ook geen probleem (op de printplaat staat zelfs de +5 en +12 aangegeven, dus dat zit wel goed)...

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat die tapestreamer wel op je paralelle poort moet, is het niet gewoon een 25 pins scsi aansluiting? Wat is het model van die tapestreamer?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als er geen conversie ding tussen zit, zal het wel een 25-pins SCSI-aansluiting zijn ipv een paralelle aansluiting...

Virussen? Scan ze hier!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 12:00 schreef sjorsv het volgende:
Weet je zeker dat die tapestreamer wel op je paralelle poort moet, is het niet gewoon een 25 pins scsi aansluiting? Wat is het model van die tapestreamer?
Het is een STT63200P
Hmmm... Vast iets van "Seagate Travan Tapestor 6 3,2Gb Parallel" ofzo...

En ja, ik weet zeker dat het een Parallelle streamer is. Ik heb 'm werkend gehad. Het was toendertijd voor onze NT4 server bedoeld, maar zoals je hier kunt lezen, is dat nooit mogelijk geweest.

Ik ben even flink aan het zoeken gegaan op de seagate site. Het zou kunnen gaan om dit apparaat: http://www.seagate.com/support/tape/iguides/travan/3200guid.pdf
en dan de Parallelle versie ;)

edit:

typo's... parallele paralele paralelle Parallelle, hmmm...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ahum, misschien zijn die 50 pins wel gewoon 25 pins LPT in, 25 Pins LPT uit. Dus helemaal geen SCSI, wat toevallig ook 50 pins gebruikt.

Definitief een parallel dingetje dus.

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:10 schreef sebastius het volgende:
Ahum, misschien zijn die 50 pins wel gewoon 25 pins LPT in, 25 Pins LPT uit. Dus helemaal geen SCSI, wat toevallig ook 50 pins gebruikt.

Definitief een parallel dingetje dus.
En die pinsettings komen dus niet toevallig overeen met een of andere SCSI variant?

Zou wel mooi wezen, maar ik ben bang van niet...

Pagina: 1