Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
als je er dan 1 overheen gooit dan overlaptie het gewoon...
maar geod...ik ben niet zon expert met flash...
Je bent gekOp zondag 04 november 2001 12:04 schreef SFie het volgende:
Flash heeft toch altijd een achtergrondkleur? of bennik nou gek?
als je er dan 1 overheen gooit dan overlaptie het gewoon...
maar geod...ik ben niet zon expert met flash...
Flash hoeft niet altijd een achtergrond-kleur te hebben.
Kan ook transparant zijn.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ja dat kan, je kan alleen geen layers 'boven' een flash layer zetten. Dus dan zal je flash layer altijd de bovenste moeten zijn.Op zondag 04 november 2001 10:53 schreef paQ het volgende:
Kan ik aan swf files in een html file een Z-index instellen zodat de ene file over de andere heen kan, maar toch eventuele transparency behoudt?
Klopt. Zie ook: [topic=298666/1/25]Op zondag 04 november 2001 12:21 schreef Jasper het volgende:
[..]
Ja dat kan, je kan alleen geen layers 'boven' een flash layer zetten. Dus dan zal je flash layer altijd de bovenste moeten zijn.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ja... ok...Op zondag 04 november 2001 12:21 schreef Jasper het volgende:
[..]
Ja dat kan, je kan alleen geen layers 'boven' een flash layer zetten. Dus dan zal je flash layer altijd de bovenste moeten zijn.
maar ik bedoel meerdere flash files over elkaar heen.....
... enne... hoe maak ik een flash dan transparant by the way?
Verwijderd
je kunt ook gewoon met actionscript meerdere SWFjes koppelen in verschillende layers, en deze als zijnde 1 bestand invoegen in een HTML pagina...Op zondag 04 november 2001 22:45 schreef paQ het volgende:
[..]
Ja... ok...
maar ik bedoel meerdere flash files over elkaar heen.....
... enne... hoe maak ik een flash dan transparant by the way?
Sjit, heb nu mn actionscript-boek niet hier, ligt op me werk, maar dat zou ik ook in het achterhoofd houden!
Om Flash transparant te maken moet je in de HTML file gaan kloten.. Binnen je Object tag zet je
<PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
En als het goed is doet ie ut, onge8 je 8rgrond kleur van het filmpje.. ikzelf doe het altijd.. is veel mooier, je 8rgrond komt er dan tussen.. staat veeeeel strakker
suc6
Verwijderd
door de complete site over verschillende bestandjes te verdelen krijg je ook een verdeelde laadtijd, wat dan weer vriendelijker is voor de eindgebruikersOp zondag 04 november 2001 23:04 schreef Sn3akz het volgende:
Ehm.. In Flash zelf heb je layers.. waarom zou je moeilijk gaan lopen doen met verschillende bestandjes en html layers?? Ik snap dat niet.. maargoed.. jouw keuze...
wat maakt het nou uit of je 1 flashfilmpje van 100KB hebt, of 2 van 50KB?Op zondag 04 november 2001 23:05 schreef BlaZe_8 het volgende:
[..]
door de complete site over verschillende bestandjes te verdelen krijg je ook een verdeelde laadtijd, wat dan weer vriendelijker is voor de eindgebruikers
Verwijderd
Veel, denk aan smart loading, waarom zou je je hele site al bij de gebruiker willen zetten, zonder dat je weet voor welke info hij komt?Op zondag 04 november 2001 23:59 schreef RRX het volgende:
[..]
wat maakt het nou uit of je 1 flashfilmpje van 100KB hebt, of 2 van 50KB?
Maar wat ik me idd wel ff zit af te vragen, is waarom mensen nou in html flash files willen proberen te layeren, terwijl dit ook gewoon in flash kan....
Dus:
Maak een main flash movie , en laad daarin de benodigde componenten.
B.
Verwijderd
agreedOp maandag 05 november 2001 00:02 schreef B-Top het volgende:
[..]
Maar wat ik me idd wel ff zit af te vragen, is waarom mensen nou in html flash files willen proberen te layeren, terwijl dit ook gewoon in flash kan....
Dus:
Maak een main flash movie , en laad daarin de benodigde componenten.
Nou perfect...Op zondag 04 november 2001 23:04 schreef Sn3akz het volgende:
Ehm.. In Flash zelf heb je layers.. waarom zou je moeilijk gaan lopen doen met verschillende bestandjes en html layers?? Ik snap dat niet.. maargoed.. jouw keuze...
Om Flash transparant te maken moet je in de HTML file gaan kloten.. Binnen je Object tag zet je
<PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
En als het goed is doet ie ut, onge8 je 8rgrond kleur van het filmpje.. ikzelf doe het altijd.. is veel mooier, je 8rgrond komt er dan tussen.. staat veeeeel strakker
suc6
ik ga het proberen...dank je.....
maar uhm.... kan ik ze dan ook over elkaar heen zetten? losse flash files?
Bijvoorbeeld in layer ID=1 zet ik file1.swf met Z-index5 en in layer ID=2 zet ik file2.swf met Z-index6.
Staat file2 dan ook daadwerkelijk OVER file1?
lees B-Top zijn tip. Flash in HTML layers zijn afhankelijk van de rendering van de browser. SWF files worden namelijk afgespeeld door een plugin, die weer in een plugin architectuur zitten in de browser. Heb ooit een keer een document gezien hoe de afhandeling daarvan werkt in Netscape en IE. Kzal eens kijken of ik het nog kan vinden. Dit verschilt trouwens ook weer per plugin en zelfs per Operating System. Wat ik wel kan herinneren is dat plugin altijd als laatste zal worden gerenderd en zodoende 'bijna' altijd bovenop de pagina zal worden weergegeven.Op maandag 05 november 2001 18:37 schreef paQ het volgende:
[..]
Nou perfect...
ik ga het proberen...dank je.....
maar uhm.... kan ik ze dan ook over elkaar heen zetten? losse flash files?
Bijvoorbeeld in layer ID=1 zet ik file1.swf met Z-index5 en in layer ID=2 zet ik file2.swf met Z-index6.
Staat file2 dan ook daadwerkelijk OVER file1?
HTH
"You're only as good, as what you did last week."
moet ik de kleinste file onderop plaatsen? of in iedergeval ervoor zorgen dat de file die achterin hoort te staan het snelst laadt (lees: het kleinst is in bestandsgrootte)