[Kabels] PC-Coax als kabel gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Ik weet dat je Coax kabels voor de "Kabel aansluiting --> TV" niet voor netwerken kan gebruiken. Maar kan het wel andersom? Dus Netwerk Coax voor de TV gebruiken?

Zou wel fijn zijn want er zit nog zo'n (netwerk)coax kabel door het huis heen gevlochten :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Hmmm ik volgens mij is netwerk coax 50 Ohm en normale coax 75 Ohm. Je zou het kunnen proberen maar kwaliteit zal niet best zijn zeker niet over lange stukken. Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

heb een netwerk coax op tweede tv aangesloten, is kabel van
ongeveer 18m geen probleem >:)

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Technisch gezien kan het niet. Het zijn 2 verschillende type kabels > met verschillende impedanties (50 en 75 ohm). Je kan het wel proberen... maar het kan zijn dat je veel ruis hebt en rare neveneffecten. BTW het gaat er niet stuk van ;)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Wouter!
  • Laatst online: 17:37
No problem, mijn kamer is ook voorzien van kabel d.m.v. PC-coax vanuit de meterkast. Da's zo'n 10 meter schat ik. Vervolgens vanaf mijn ansluiting naar die op m'n broertjes kamer (nog eens 7,5 meter) ... geen probleem.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 04 november 2001 11:17 schreef Baklap het volgende:
Hmmm ik volgens mij is netwerk coax 50 Ohm en normale coax 75 Ohm. Je zou het kunnen proberen maar kwaliteit zal niet best zijn zeker niet over lange stukken. Suc6
En met een 25 Ohm weerstandje ertussen zodat je totaal 75 krijgt :?

Of praat ik poep... ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• 845
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 13:53

845

Je praat poep, de aangegeven weerstand is de karateristieke weerstand, daarom werkt het wel met kleine afstanden. :7
Pagina: 1