Hoe krijg ik het geluid van mn tv via mn boxen te horen? Ik heb nml een stereo gekregen van mn ouders (Sony) met twee boxen en heb op zolder nog een versterker gevonden met twee boxen. Alleen 1 box daarvan was kapot. Nu heb ik dus drie boxen. Ik zal ff schetsen hoe het eruit ziet. Mn tv staat aan het voeteneind van mn bed (op zon bracket). Mn stereo staat erachter inc twee boxen en de derde box ligt op een bracket boven mn tv. Alleen hoe verbind ik mn tv met me stereo zodat ik een soort van surround sound kan krijgen?
Volgens mij kan het op deze manier:Op zondag 04 november 2001 10:45 schreef nemesis4 het volgende:
Hoe krijg ik het geluid van mn tv via mn boxen te horen? Ik heb nml een stereo gekregen van mn ouders (Sony) met twee boxen en heb op zolder nog een versterker gevonden met twee boxen. Alleen 1 box daarvan was kapot. Nu heb ik dus drie boxen. Ik zal ff schetsen hoe het eruit ziet. Mn tv staat aan het voeteneind van mn bed (op zon bracket). Mn stereo staat erachter inc twee boxen en de derde box ligt op een bracket boven mn tv. Alleen hoe verbind ik mn tv met me stereo zodat ik een soort van surround sound kan krijgen?
TV als bron. Elke tv heeft een hoofdtelefoonuitgang (toch?) dus die gebruikt je om het audiosignaal naar je ene versterker te voeren. Je gebruikt hier een jack->rood/wit tulp voor. (of tulp<->tulp als je een tulp uitgang heb). Dan maak je de vertserkers aan elkaar vast (ook met tulp (in de aux) en bij de andere in de ingang).
Nu zet je je tv aan. Je beide versterkers op aux en dan komt er hetzelfde geluid door alle 3 de boxen.
NB. Je kan ook proberen om de ene vertserker mono aan te sluiten (die met een box) zodat je niet allen een links kanaal/of rechts kanaal door je box hoord. (of koop goedkoop een neiuwe box.
NB2. sorry voor de vele typo's
Vandaag is het feest en morgen ook.
Volgens mij zit er alleen scart en kabel ingang op mn tv moet ik dan via mn scart? Keb zon extensie blok met drie xtra scart plugs. Zo ja, kan ik daar een gewone scart kabel voor gebruiken? twee versterkers heb ik trouwens al aan elkaar gekoppeld
Verwijderd
Er zijn scartstekkers te koop die een verbinding leggen tussen je tv en je stereoset (scart naar dubbel-tulp)
Als je dan die scart koopt let heel erg goed op de richting! De meeste scart->tulp kabels zijn voor aansluiten van camcorder naar tv en gaan dus alleen die richting op. Die van jouw moet de andere kant op. En kijk ook ff of die scart aansluting 2-way is anders heeft het ook geen nut.
Vandaag is het feest en morgen ook.
Je had nog 1 speaker over he? Dan zou ik die speaker achter je tv-zitplaats zetten en dan op de plus van het linker en de plus van het rechterkanaal aansluiten. Dan geeft die speaker het verschil tussen het linker en het rechter kanaal weer, en dat is nu juist het surroundsignaal. Soort van El Cheapo surround zeg maar...
Schema:
Hoop dat het zo duidelijk is...
Schema:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ----- +
|-----------------------\
| | /| |
|Links |_| | |
Ver- | | \| |
ster-|--------| |
ker | _ /|
|--------| |_| | Surround
| | /| | \|
| |_| | |
|Rechts | \| |
| | |
|-----------------------/
----- + |
Hoop dat het zo duidelijk is...
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Jah, dat zei de pa van een vriend van me ook, maar ik heb maar een mono tv > kleine tv. Dus dat werkt daarbij niet zei die. Maar ik koop wel ff zon kabel.
dan krijg je ook geen stereo via je stereosetje slimmerd! Je tv moet dan stereo zijn!
Het enige wat je kunt doen om toch een vaag geluid te krijgen is je Luidsprekers uit fase te pluggen. dwz ipv dat je ze allebij rood aan + en zwart aan - aansluit doe je nu er eentje andersom dus zwart aan + en rood aan -
Het nadeel is dat je de meeste bas kwijt bent.
Het enige wat je kunt doen om toch een vaag geluid te krijgen is je Luidsprekers uit fase te pluggen. dwz ipv dat je ze allebij rood aan + en zwart aan - aansluit doe je nu er eentje andersom dus zwart aan + en rood aan -
Het nadeel is dat je de meeste bas kwijt bent.
diskeltische lurker
Pagina: 1