Toon posts:

[ADO/VB] Tabel kopieren van connectie naar andere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de search niks kunnen vinden dus...

Ik wil, d.m.v. ADO, een tabel kopieren van de ene connection naar een andere.
Dus iets van con1.execute("INSERT INTO TargetTabel SELECT * FROM [" & Con2.ConnectionString & "].TargetTabel")
Dit werkt helaas dus niet. Bij Access databases kon je wel zoiets doen (door ipv Con.ConnectionString de databasenaam op te geven).
Hoe kan ik zoiets doen?

Het liefst niet via recordsets, want dat wordt heel traag vrees ik...

Verwijderd

SQLserver: database1 en database2.

INSERT INTO database1.dbo.tablename
SELECT * FROM database2.dbo.tablename

beide databases moeten in dezelfde server zijn gesitueerd. Is datniet het geval, dan kun je linked servers aanmaken in SQLServer, maar of dat dan ook werkt met een insert into weet ik niet uit mn hoofd.

Verwijderd

Topicstarter
maar wat nu als ik een connectie heb naar een MS Access database, en ik wil daar gegevens importeren uit SQL Server? Dat kan volgens mij niet met dit statement. Maar mischien is het ook wel onmogelijk, in de MSDN kon ik immers ook al niks vinden :(

Verwijderd

Dat lijkt me wat klote, maar je kunt wel via de DTS (Data transition services) data exporteren naar een MSAccess database. Volg de wizard wanneer je in de enterprise manager kiest voor 'export data' in het menu wat opent wanneer je met je rechtermuisknop op een database klikt.

Verwijderd

Topicstarter
Export wizard ken ik, maar daar heb ik niks aan, in dit geval... :(

Ik wil namelijk zoiets doen als "SELECT * FROM TabelA WHERE Key IN (SELECT Key FROM TabelMetZelfdeStructuurErgensHeelAnder :) WHERE Key = 12345)"
Als je begrijpt wat ik bedoel ;) Dus in één query naar de andere connectie wijzen... Maar ik ga denk ik wel gevalsonderscheid ga maken: als beide conencties Access databases zijn dan gewoon [db-naam.mdb].Tabel ervoor, bij twee SQL servers via een linked server, etc... alleen gecombineerd kan niet :(.

Verwijderd

Vanuit Access:
Odbc koppeling maken naar je SQL db
Access - Nieuwe Tabel - Tabel Koppelen
Odbc data sources selecteren - kies de gemaakte odbc koppeling
Tabel Selecteren
Daarna kun je hem vanuit Access gewoon als een Access-tabel benaderen

Vanuit MS SQL Server:
Access mdb als linked server toevoegen (via de Jet driver)

Suc6
Pagina: 1