Toon posts:

[Apache] bij update alle htdocs kwijt? |:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Update ik dmv de portslist Apache 1.3.20 naar 1.3.22, zijn opeens AL mijn docs in /usr/local/www/data weg. Mijn config files zijn wel gewoon dezelfde gebleven (/usr/local/etc/apache/httpd.conf). |:(

Is dit echt waar? Wordt bij een update je hele htdocs directory overwritten met die standaard "Test Page for Apache Installation"?

Ik heb dus geen backups van de site die ik offline aan het bouwen was. Stom, I know, maar ehhh. :'(

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 04 november 2001 10:10 schreef CiPHER het volgende:
Update ik dmv de portslist Apache 1.3.20 naar 1.3.22,
FreeBSD dus ?
Is dit echt waar? Wordt bij een update je hele htdocs directory overwritten met die standaard "Test Page for Apache Installation"?
Mwah, lijkt mij vrij sterk eigenlijk.. Heb je al geprobeerd te zoeken naar de files, of ben je gelijk gaan posten ? :-)
(En dan niet op filenaam gaan zoeken, maar op inhoud ofzo)..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ja FreeBSD 4.3, sorry not to mention.

En "whereis blabla.php" etc leverde allemaal niks op, ook de www directory handmatig afgezocht, maar volgens mij is het gewoon overwritten.

Ik het nog steeds niet geloven. Daar gaat al m'n werk. :'(

Maarja ergens wel m'n eigen schuld natuurlijk, maar dan zouden wel veel meer mensen dezelfde situatie als ik hebben, toch? Ik blijf het vreemd vinden, ik ga nog wat dingen proberen.

P.S. Hoe zoek ik op inhoud?

Verwijderd

Topicstarter
Meer info: Ik denk dat bij de ports-update van Apache het volgende is gebeurd:

Ik had een directory /usr/local/www/data met daarin mijn htdocs. Bij de update werd een symbolical link in /usr/local/www gemaakt met de naam "data":

lrwxr-xr-x 1 root wheel 27 Nov 4 09:50 data@ -> /usr/local/www/data.default

Deze verwijst dus naar de data.default, waar de htdocs staan voor die testpage.

Maar bij het maken van zo'n symbolical link is de hele directory "data" dus overwritten? Als ik met -f een textfile schrijf met de naam wat al bestaat als een directory, is dan de hele directory weg?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 04 november 2001 11:04 schreef CiPHER het volgende:
P.S. Hoe zoek ik op inhoud?
* moto-moi doet dat altijd met mc *schaam*

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
|sigh|

Gelukkig zijn m'n files weer terecht. :z

/usr/local/www/data was (zo weet ik nu) eerst een symbolical link naar /usr/local/share/doc/apache en niet een normale directory in /usr/local/www. Mijn files staan nu dus gelukkig nog steeds in /usr/local/share/doc/apache. Alleen de link "data" verwijst nu dus naar een andere directory, namelijk /usr/local/www/data.default, wat wel een echte directory is. Wel vreemd vind ik dat "whereis" mijn files niet kon vinden.

Sorry voor mijn waarschijnlijk overhaastige post, maar ik schrok er wel heel erg van.. ;(

Eerste wat ik ga doen is m'n files backuppen. ;)
Pagina: 1