Toon posts:

Videokaart stuk & Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik mijn nieuwe pc in elkaar gevezen. Ik zal even de config opnoemen:
· AMD 1600+
· ASUS A7V266-E
· 256 DDR Infineon CAS2 (in bios heb ik het op: 2T-2T-2T-5T gezet)
· Geforce 1 DDR Creative Annihilator Pro

Alles werkt zeer vlotjes (en snel!) op deze pc, maar.. als ik in quake3 ga (dus als ik de videokaart laat werken), en ik start een mapje op, vertoont mijn scherm na.. laten we zeggen 10 seconden allemaal uitgerokken piramdes .. Het beeld is heel vervaagd.

Aan wat zou dat kunnen liggen? Ik moet toegeven dat dit mijn eerste AMD systeem is, dus misschien zie ik iets over het hoofd (bios, windows, ..?). Ik heb wel de VIA 4-1 drivers geïnstalleerd. Is het misschien dat mijn videokaart TE oud is voor dit systeem, en dat ik een nieuwe moet kopen? Ik heb de search gebruikt, maar ik kwam er niet direct uit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :7 Want fijn is anders hoor :'(

EDIT:
Een plaatje voor de verduideliking: Zo ziet het beeld er dan helemaal uit (niet alleen de bovenkant zoals het plaatje laat zien).
Afbeeldingslocatie: http://www.pbillen.easynet.be/shit.jpg

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
in 2D is alles ok?
welk OS, directx, drivers detonater x.xx?
hoeveel ram en AGP apperture size?
AGP fast writes misschien?

als alles in het begin werkt en dan raar doet is het 9 kansen op 10 een driverprobleem, niet hardware

heb je dit bij nog spellen? is dit enkel bij quake (opengl), ook bij direct3D spellen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 10:14 schreef catfish het volgende:
in 2D is alles ok?
welk OS, directx, drivers detonater x.xx?
hoeveel ram en AGP apperture size?
AGP fast writes misschien?

als alles in het begin werkt en dan raar doet is het 9 kansen op 10 een driverprobleem, niet hardware

heb je dit bij nog spellen? is dit enkel bij quake (opengl), ook bij direct3D spellen?
2D lijkt alles ok.. ik zie het beeld niet vervormen of vreemde pixels geven
OS is Windows XP Pro met detonator 21.85
AGP apperture: 32M
AGP fast writes ken ik eigenlijk niet? Waar stel ik dat in?

Spelletjes: Ik ga even Wolfenstein demo proberen.. hoewel dat ook OpenGL is zeker?

Alvast heel erg bedankt om mij te helpen!

EDIT: Ik ga ook even }:O installeren.. misschien gaat hij ook wel in windows hangen. Als ik direct de knop uitduuw, kan er toch niets kapot gaan?

Verwijderd

Welke kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 10:23 schreef Masta-T het volgende:
Welke kaart?
Staat bovenaan! Geforce 1 DDR Creative Annihilator Pro

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
Op zondag 04 november 2001 10:23 schreef Masta-T het volgende:
Welke kaart?
dat zei ie al, dat staat bovenaan als 4e punt

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weer!

AGP fast writes staat op Disabled.. lijkt me de beste keuze voor dit moment?

MAAR... Ik heb even ASUS PC Probe geïnstalleerd, en daar zei hij dat mijn CPU 59° is als hij idle is. Een koetje na 2 minuten gaf een resultaat van 60°. Dat lijkt me inderdaad veel te hoog? Vooral die 59° idle toch.

Wat kan er mis zijn?

FYI: Mijn koeler: http://www.snogard.de/cgi-bin/SNOGARD.filereader?1159594186+DE/products/COOL&2DDURO&2D15# Je kan ook op Details klikken voor meer info.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
hoeveel temp geeft ie aan in de bios, want pc probe geeft standaard 10° teveel aan geloof ik

wolf is idd ook opengl, test bv eens 3dmark, is namelijk direct3d en dat test direct of ie beetje stabiel is

btw, mijne liep in het begin ook 60°C idle met een klein koelertje en ie was rotsstabiel

Verwijderd

Topicstarter
Ok update!

Ik heb wat geklooit met mijn cooler, pasta eraf gedaan en nieuw laagje erop. Nu crasht hij al niet meer.

Nu issie 20 minuten stressed (koe en quake3 staan aan) en de temperatuur schommelt tussen 61 en 62 graden (ik heb hem nog niet 63 zien gaan).

2 vraagjes:
· Is dat te hoog en ben ik mijn cpu/systeem op termijn aan het killen?
· Die geforce 1 DDR.. das een oud ding idd. Kan het zijn dat dat te veel warmte afgeeft?

1 opmerking:
· bedankt voor de hulp! :)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Die GeForce DDR is niks mis mee, behalve dat hij aan de oude kant is (zeker gezien de rest van je systeem). Alle GeForce kaarten zuipen verschrikkelijk aan stroom (en produceren dus verschrikkelijk veel warmte). Dit zou echter geen probleem moeten geven voor stabiliteit van je systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 12:05 schreef Bart B het volgende:
Die GeForce DDR is niks mis mee, behalve dat hij aan de oude kant is (zeker gezien de rest van je systeem). Alle GeForce kaarten zuipen verschrikkelijk aan stroom (en produceren dus verschrikkelijk veel warmte). Dit zou echter geen probleem moeten geven voor stabiliteit van je systeem
Hij is IDD aan de oude kant, maar nog meer als goed genoeg voor mij.
Pagina: 1