| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Er bestaan inderdaad ISA-kaarten waarop je geheugen zet. Soms is dat 30-pins SIMM-geheugen, soms SIPP (volg je me nog), maar vaak ook nog ordinaire chippies !
Verkrijgbaar : beurzen/2e hands winkels
Kosten : paar piek
Die borden zijn er met 2 functies, meestal wel beide functies op hetzelfde bord :
- om geheugen aan te vullen tot 640 kByte;
- om geheugen uit te breiden tot meer dan 640 kByte.
Bij die laatste moet je dan kiezen of je EMS (Extended Memory Specification) of XMS (Expanded MS) gebruikt, je hebt er in ieder geval dan een aparte driver voor nodig. Aangezien deze kaarten dus uit het dinosauriers-tijdperk stammen beperkt dit je ook in je OS-keuze, Win 3.11 is wel het meest geavanceerde wat daarop wil draaien (maar dat lijkt toch wel de grens gezien de proc).
Verkrijgbaar : beurzen/2e hands winkels
Kosten : paar piek
Die borden zijn er met 2 functies, meestal wel beide functies op hetzelfde bord :
- om geheugen aan te vullen tot 640 kByte;
- om geheugen uit te breiden tot meer dan 640 kByte.
Bij die laatste moet je dan kiezen of je EMS (Extended Memory Specification) of XMS (Expanded MS) gebruikt, je hebt er in ieder geval dan een aparte driver voor nodig. Aangezien deze kaarten dus uit het dinosauriers-tijdperk stammen beperkt dit je ook in je OS-keuze, Win 3.11 is wel het meest geavanceerde wat daarop wil draaien (maar dat lijkt toch wel de grens gezien de proc).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
het beste dat je kunt doen is om twee maanden te wachten. En dan, op 31 december, gewoon opblazen.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Opblazen 
Niet door je proc te oververhitten neem ik aan, 16Mhz hoe warm wordt dat idle? 10 C ofzo
Niet door je proc te oververhitten neem ik aan, 16Mhz hoe warm wordt dat idle? 10 C ofzo
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Is deze computer nog bruikbaar als freesco router? Anders weet ik er zelf ook geen raad meer mee. Ik kan DOS draaien en een DOS-based menu, maar that's it. Ik krijg zelfs win 3.11 er niet op omdat ik 0 MB geheugen heb. 640 KB base mem., maar meer niet
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Als je in een koelkast zit ja.Op zondag 04 november 2001 10:31 schreef paus_j_p2 het volgende:
Opblazen
Ik vind alles best maar voor hooguit een paar tientjes heb je een 468 staan, dus waarom al die moeite?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Ouwe pentium systemen worden zelfs al zowat gratis weggegeven.Op zondag 04 november 2001 11:11 schreef laupro het volgende:
Ik vind alles best maar voor hooguit een paar tientjes heb je een 468 staan, dus waarom al die moeite?
Dan heb je dat ISA geklooi teminste niet meer.
Prak&play heerst.
Wat moet ik me bij dat moederboard voorstellen? Heb je een plaatje?
Het klinkt iig erg oud.
<off-topic>
darn wat voor mobos zijn geschik voor een P166Mhz (socket 7)?
Liefst eentje waar je SDRAM op kan prikken.
<off-topic>
Het klinkt iig erg oud.
<off-topic>
darn wat voor mobos zijn geschik voor een P166Mhz (socket 7)?
Liefst eentje waar je SDRAM op kan prikken.
<off-topic>
Pff, een driezessentachtiger, naar het grote vierkante grijze stalen archief (prullenbak), kun je niets meer mee (behalve geld aan verspillen)
voor freesco heb je 6 mb ram nodigOp zondag 04 november 2001 10:59 schreef Japie_17 het volgende:
Is deze computer nog bruikbaar als freesco router? Anders weet ik er zelf ook geen raad meer mee. Ik kan DOS draaien en een DOS-based menu, maar that's it. Ik krijg zelfs win 3.11 er niet op omdat ik 0 MB geheugen heb. 640 KB base mem., maar meer niet
Geen idee, maar 1 MB van dat geheugen is nog duurder dan 128 Mb DDR, dus waar maak je je druk over ?
Freelance tweaker
nouja ik heb er hier nog wel een stuk of 20 van 1mb liggen in een stoffig hoekkieOp zondag 18 november 2001 19:08 schreef D-Devil het volgende:
Geen idee, maar 1 MB van dat geheugen is nog duurder dan 128 Mb DDR, dus waar maak je je druk over ?
Pagina: 1