98 en xp dual boot proberen --> dan xp eraf?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik draai momenteel Windows 98se op mijn c:\ schijf. Ik wou graag in windows 98 de cd-rom van xp installeren op mijn d:\ schijf. Als het goed is maakt ie dan vanzelf een dualboot-opstartmenutje, niet? Maarre, mijn vraag... hoe kan ik XP daarna eraf gooien? Kan ik dan DELTREE D:\WINDOWS doen????? En als ik xp installeer wordt dan mijn 98 niet (een beetje) 'vervuild' als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dus niet dat er bestanden van de installatie of winxp zelf door mijn c:\ schijf heen zitten...

alvast bedankt

Verwijderd

XP zal automatisch een bootmenu maken zodra hij een ander Microsoft OS ontdekt..

In het geval dat jouw D: een logisch station is dan zal XP zijn opstartbestanden in de root van C: zetten.

Om XP weer te verwijderen kun je de aangemaakte directory's wel deltree-en maar het beste is natuurlijk een lekkere format.

Om het opstartmenutje weer kwijt te raken moet je vanuit W98 de MBR overschrijven.. Ik weet zo niet meer welk commando dat is.

Verwijderd

Ter aanvulling van rip:

fdisk /mbr

Format is het mooiste :)

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Op zondag 04 november 2001 09:29 schreef RIP het volgende:
Om het opstartmenutje weer kwijt te raken moet je vanuit W98 de MBR overschrijven.. Ik weet zo niet meer welk commando dat is.
Dat is fdisk /mbr
Als ik het goed gelezen heb in andere topics (kan ze ff niet quoten) dan krijg je hiermee de vorige MBR terug.

Used to be Down Under... Foto gallery

• DarkTide
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 09:29 schreef RIP het volgende:
XP zal automatisch een bootmenu maken zodra hij een ander Microsoft OS ontdekt..

In het geval dat jouw D: een logisch station is dan zal XP zijn opstartbestanden in de root van C: zetten.

Om XP weer te verwijderen kun je de aangemaakte directory's wel deltree-en maar het beste is natuurlijk een lekkere format.

Dus de enige vervuiling van c: schijf die ik krijg zijn die opstartbestanden???
MBR overschrijven? Kun je daar iets meer over vertellen?
danku...

Verwijderd

mbr staat voor Master Boot Record.
Zodra 98/ME fdisk /mbr tegenkomt wordt de standaard 98/ME mbr over de bestaande geplaatst. Omdat 98/ME geen dualboot kent verlies je dus de instellingen voor de dualboot.

• DarkTide
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 09:41 schreef ItSnows het volgende:
mbr staat voor Master Boot Record.
Zodra 98/ME fdisk /mbr tegenkomt wordt de standaard 98/ME mbr over de bestaande geplaatst. Omdat 98/ME geen dualboot kent verlies je dus de instellingen voor de dualboot.
HA! Dankjewel ik snap het helemaal.
Nu rest alleen mijn laatste vraag:
Vervuilt de xp setup mijn c:\windows installatie met bestanden. Zo ja, welke? Want ik wil xp installeren en ff proberen, en dan weer eraf gooien. Maar dan wil ik geen rotzooi ervan overhouden.... PLEASE HELP: MY FINAL QUESTION!!!

Verwijderd

geen vervuiling :P

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 09:44 schreef BlackTide het volgende:

[..]

HA! Dankjewel ik snap het helemaal.
Nu rest alleen mijn laatste vraag:
Vervuilt de xp setup mijn c:\windows installatie met bestanden. Zo ja, welke? Want ik wil xp installeren en ff proberen, en dan weer eraf gooien. Maar dan wil ik geen rotzooi ervan overhouden.... PLEASE HELP: MY FINAL QUESTION!!!
Nee geen vervuiling.
MAAR geloof me in deze ook maar: JE WILT NIET TERUG :)

Onder 98/ME kon ik tijdens het gebruiken van mijn brander niets meer doen en in XP ben ik nu aan het donkey'en, morpheusen, Gotten en branden en alles loopt vlekkeloos (tot nu toe).

• DarkTide
  • Niet online
THANX!!!!!!!!!! Ik weet genoeg. Ik ga 'm nu installeren!!!!!! Ben benieuwd!!!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dikke kans dat je wel terug wilt... traag op alles en niks interesants.. oh ja het is 1.5GB geinstalleerd ofzo... waarom... ik niet weet

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• DarkTide
  • Niet online
de een zegt traag, de ander snel... maarre ik kom er dadelijk wel achter denk ik als ik 'm geinstalleerd heb...

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
98 en xp dual boot proberen --> dan xp eraf?

werkte bij mij prima :) gewoon op d:\ gezet, xp geprobeerd..veel driver problemen, achter elkaar crashes, maar dat heeft hier niks mee te maken..toen heel d:\ leeggegooid en boot.ini bewerkt :)

• DarkTide
  • Niet online
wat heb je dan met de boot.ini gedaan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.budja.com/w2k/uninstall_w2k.html

Dezelfde procedure gaat ook op voor Windows XP.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DarkTide
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 00:46 schreef BackSlash32 het volgende:
http://www.budja.com/w2k/uninstall_w2k.html

Dezelfde procedure gaat ook op voor Windows XP.
Als je dit dan allemaal gedaan hebt is dan FDISK /MBR nog nodig? Denk het niet he?

Trouwens, heb nu XP geinstalleerd en loopt lekker :) !! Heeft zelf een opstartmenuutje gemaakt! Alleen vraagt ie me nu opeens als ik Windows 98 opstart naar mijn E: (cd-rom) drive!!! Raar he?

• DarkTide
  • Niet online
Ik heb het nu een tijdje lopen.... Maar ik denk dat ik XP weer eraf ga gooien en weer helemaal overnieuw begin. Windows 98se doet nu raar bij me nl.!!! Hij crasht vaker en is veeeeel langzamer... Weet iemand waardoor dit komt?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op donderdag 22 november 2001 20:48 schreef BlackTide het volgende:
Ik heb het nu een tijdje lopen.... Maar ik denk dat ik XP weer eraf ga gooien en weer helemaal overnieuw begin. Windows 98se doet nu raar bij me nl.!!! Hij crasht vaker en is veeeeel langzamer... Weet iemand waardoor dit komt?
Oke nu mijn vraag, ik heb XP op de C: schijf staan, en wil op de D schijf Win 98 installeren.

Kan dit?

omdat C: NTFS is en D: FAT32?

w00t

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Nee dus, hij vraagt om de schijf opnieuw in te delen...dat ga ik dus nog ff mooi niet doen.

w00t

• DarkTide
  • Niet online
nee dat gaat idd niet samen!
Pagina: 1