Toon posts:

[perl/javascript] pag beveiligen tegen linkfakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeeej mensjes,

ik had nou effe een vraagje waar ik ech nie uitkom, en op tweakers zal er vast wel iemand zijn die het antwoord weet B-)

Op mijn site kunnen leden een gratis site krijgen, en binnenkort kunnen ze daar ook logo's en ringtones versturen. er valt geld mee te verdienen (door mij en door de leden.) Als je een logo koopt gaat het zo:

- SMSpic.cgi (script op mijn server, POST in een form nummer enzo naar het script op de server van het andere bedrijf)
- Script van het andere bedrijf (deze controleert de gegevens, en redirect naar een goed.cgi of fout.cgi)
-goed.cgi (deze controleert de affiliate en telt er een logo bij in een appart databestand)

omdat het script wat niet op mijn server staat REDIRECT, is de refferer envroiment leeg. Nu dacht ik dus cookies, maar dan word het cookie al eringezet als het logo nog niet eens is verstuurd, dus dan kan je naar smspic.cgi gaan en daarna na goed.cgi zonder het logo te versturen word er dan toch een count bijgezet. is er een manier om (mag ook via javascript ofzo) de history uit te lezen en dan dus de pagina ervoor te controleren? HELLUP!!!!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Kun je niet server-side de pagina van die 3e partij bezoeken? Met bijvoorbeeld de snoopy-class (is wel PHP)

Door uit te lezen naar welke site de 3e partij je eigenlijk wou redirecten en aangezien je binnen hetzelfde script blijft is de affaliate nog bekend.

Javascript lijkt me geen optie omdat zoiets altijd wel te faken is op de een of andere manier

|_____vakje______|