Ik heb hier nog een oude laptop liggen, dus heb ik hier eens rondgekeken of je het scherm kunt aansluiten op bv extra PCI CGA kaart. Dat blijkt dus praktisch niet te doen. Maar toen zat ik te denken, is het niet mogelijk om toch dat scherm te kunnen gebruiken, door het schermfeitelijk door de videokaart van de laptop aan te laten sturen, en alleen de laptop te vertellen wat ie er dan op moet zetten? Bijvoorbeeld via de seriele poort, heeft niet zoveel bandbreedte denk ik, dus dat wordt vooral tekst doorsturen lijkt me, maar toch, lijkt me bestwel gaaf om dat ding te gebruiken als scherm voor bijvoorbeeld de playlist van winamp, of om temperaturen ed op te zetten.
Je zou dan dus dit idee krijgen: [seriele poort desktop pc] --> [seriele poort laptop] --> scherm laptop.
Ik neem aan dat dit mogelijk is (?) mits je software hebt die de dingen goed vertaalt van/naar seriele poort, ik zou zelf echt niet weten hoe dat zou moeten, maar weet iemand of dit moeilijk/makkelijk zal zijn? Is het anders niet te doen met een telnet verbinding ofzo?
Je zou dan dus dit idee krijgen: [seriele poort desktop pc] --> [seriele poort laptop] --> scherm laptop.
Ik neem aan dat dit mogelijk is (?) mits je software hebt die de dingen goed vertaalt van/naar seriele poort, ik zou zelf echt niet weten hoe dat zou moeten, maar weet iemand of dit moeilijk/makkelijk zal zijn? Is het anders niet te doen met een telnet verbinding ofzo?
It sounds like it could be either bad hardware or software