DDR mobo's voor P4's!!

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hello,

Ik ben van plan een nieuw intel systeem te bouwen. Op basis van een 478 1.7Mhz P4. Maar liefst zou ik een DDR mobo willen. SDRAM 845 systemen zijn te traag. RAMBUS is te duur.
Weet iemand waar je al mobo's kan kopen op basis van de SIS chipset? Er zijn ook VIA DDR mobo's uit, maar die zijn 'illegaal' eigenlijk, en betrouw het niet. Stel je voor dat je geen BiOS support meer krijgt enzo.

Weet iemand DDR mobo's voor p4's op basis van de SIS chipset? Er blijken maar geen uit te komen van ASUS, ABIt ect. En ik kan niet wachten op INTEL 845D chip. Dus liefste de SIS635 chipset;

Thanx voor alle hulp

(en NEEEE ik wil geen AMD :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Komt intel volgend jaar zelf niet op de markt met een chipset die DDR ondersteunt ? Daar zou mijn voorkeur naar uitgaan dan onder jouw voorwaarden. Rambus is niet zo heel erg duur meer en doet het gewoon beter op een P4. Koop je eerst wat minder .... Om nou over te gaan op VIA of SiS. Ik zou het niet doen ...

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 03:40 schreef janjanjansen het volgende:
Komt intel volgend jaar zelf niet op de markt met een chipset die DDR ondersteunt ? Daar zou mijn voorkeur naar uitgaan dan onder jouw voorwaarden. Rambus is niet zo heel erg duur meer en doet het gewoon beter op een P4. Koop je eerst wat minder .... Om nou over te gaan op VIA of SiS. Ik zou het niet doen ...
http://www.tweakers.net/nieuws/19028 hier staat de info over de 845D. Maar ik wil weten wanneer die uitkomt voor de consument? Waarschijnlijk zal ECS ofzo wel als eerste zijn :)).. ECS heeft ook een VIA ddr mobo uit.. Maar die ondersteunt geen DDR333 modules. DAt doet de SIS wel en de 845D waarschijnlijk ook. Dus op dit moment is SIS645 het beste alternatief voor Rambus mobo's.

slu

Verwijderd

die sis 645 (d8 ik) schijnt ook een bloedsnelle chipset te zijn voor p4, maar beschikbaarheid weet ik niet

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Yep die SIS is heeeel snel. en ondersteunt al DDR333 standaard.. Wat superkewl is.
Support voor de 0.13 micron 478 northwood cpu's.. En zou tot 3 a 4Ghz kunnen gaan. Leuke boel. De fsb van nieuwe p4's gaat tegen 533Mhz draaien. Dus aan een multiplier van 18 x 166Mhz FSB zitten we aan 3Ghz :))

Of ben ik aant dromen :))

slukkes

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
http://www.soltek.de/English/product/85drs.htm

Mijn gebeden zijn aanhoord!!!
Soltek released eerste SIS645 mobo. :)) nu moet hij alleen nog getest worden en naar benelux gebracht worden :))

slu

Pagina: 1