Toon posts:

Op zoek naar prof. geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje wat aan het nadenken om een prof. geluidskaart aan te schaffen.

Ik heb al wat dingen gelezen over het merk egosys.

Egosys WAMi Rack 24:
De WaMi rack 24 heeft volgens vele testen de beste geluidskwaliteit van alle standaard geluidskaarten en modules: de 4 ingangen (ook voor microfoons) en 8 uitgangen zijn gebalanceerd, 24-bits 96kHz AD/DA-converters (120dB!), 4x midi in/uit, realtime sample rate converter, word-clock, coax, optisch, Asio-2, LED-display, etc.
f 2000,- bij Feedback.

Dit zijn wel een beetje de specs die ik zoek maar heb zelf nog nooit iets gehoord / gelezen over dit merk.
Heeft iemand ervaring met hardware van egosys?

Verder zie ik ook de digi001 van digidesign staan (3000,-)
Nou wordt er altijd wel zo mooi gesproken over dat je dat een echte protools set hebt, maar kan iemand mij hier vertellen wat dan echt de voordelen zijn t.o.v. bijvoorbeeld het eerst genoemde 'systeem'?

Verder zijn andere suggesties natuurlijk ook van harte welkom!

thnx

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 00:20

Neowam

[Booting...]

Wat wil je ermee doen? Die SBlive 7.1 kaarten zijn toch ook prima? Of niet goed voor het geen wat jij er mee wilt doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 01:14 schreef tarzan24 het volgende:
Wat wil je ermee doen? Die SBlive 7.1 kaarten zijn toch ook prima? Of niet goed voor het geen wat jij er mee wilt doen?
Nee, dat voldoet niet echt.

Grootste eisen die ik aan dit systeem stel:
Extern rack met hoogwaardige AD/DA converters
Multichannel in/out.
SPDIF.
ASIO2, GSIF ondersteuning.
Liefst met EWDM (Enhanced Windows Driver Model).

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Met zo'n kaart van digidesign weet je zeker dat die 100% compatible is met ProTools en dat alle functies goed werken, maar ik denk dat die Asio 2.0 ook genoeg zegt over de compatibiliteit met de meeste software. Komt nog bij dat je dan wel ProTools moet hebben (duur).
Maar ik ken die EgoSys niet. Ik zit zelf te kijken naar een RME Digi9652, ook mooie kaart, maar wel de in-/outputs op de kaart.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

ProTools is meer een manier van werken, het is waarschijnlijk het beste wat er is, maar je bent met 3000 nog lang niet klaar, ProTools software is ontzettend duur (alle 3rd party tools, die je wel wilt hebben omdat ze zo goed zijn).

Die Egosys geluidskaart is denk ik wel beter dan die ProTools kaart, omdat er dus verder geen DSP farm op zit betaal je alleen voor veel hoogwaardige aansluitingen, en wat dat betreft zal ie wel beter zijn.

iOS developer

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Kennen jullie trouwens die kaart van Yamaha waar de complete O2R mixer op zou zitten? Ben ff de naam kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 10:43 schreef TheLemon het volgende:
Met zo'n kaart van digidesign weet je zeker dat die 100% compatible is met ProTools en dat alle functies goed werken, maar ik denk dat die Asio 2.0 ook genoeg zegt over de compatibiliteit met de meeste software. Komt nog bij dat je dan wel ProTools moet hebben (duur).
Ik zie dat je bij die digi001 Pro Tools LE erbij krijgt. Is dat nog wat, of stelt deze 'light' software eigenlijk niks voor vergeleken met de echte pro-tools?
Maar ik ken die EgoSys niet. Ik zit zelf te kijken naar een RME Digi9652, ook mooie kaart, maar wel de in-/outputs op de kaart.
Ah.. dat merk kende ik nog niet.
Voor de geinteresseerden onder ons:
http://www.rme-audio.com

Verwijderd

de kaarten van hoontech staan ook goed bekend..

www.hoontech.nl

Verwijderd

Wat ik me afvroeg... zijn er ook geluidskaarten die een synth-chip van b.v. Korg of een ander A merk aan boord hebben?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op zondag 04 november 2001 10:51 schreef BikkelZ het volgende:
ProTools is meer een manier van werken, het is waarschijnlijk het beste wat er is, maar je bent met 3000 nog lang niet klaar, ProTools software is ontzettend duur (alle 3rd party tools, die je wel wilt hebben omdat ze zo goed zijn).

Die Egosys geluidskaart is denk ik wel beter dan die ProTools kaart, omdat er dus verder geen DSP farm op zit betaal je alleen voor veel hoogwaardige aansluitingen, en wat dat betreft zal ie wel beter zijn.
Je krijgt bij de Digi001 een goede versie van Pro Tools. Er mist een aantal functies, maar niks om je zorgen over te maken. Waarschijnlijk gebruik je ze toch niet. Er wordt al een stel plugins bijgeleverd, dus je hoeft ook niet nog meer geld uit te geven daarvoor.

De Digi001 is niet uitbreidbaar en bevat geen DSPs. Je bent dus aangewezen op je CPU, maar dat moet niet echt een probleem vormen.

De kwaliteit is super en als je een project af hebt en je wilt m professioneel laten mixen/masteren, ga je met je Pro Tools projectje naar de studio en ze kunnen er direct mee werken. Het is volledig compatible met de duurdere Pro Tools. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Bij Protools heb je nog iets nodig... een Apple G4

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 15:11 schreef Beathoven het volgende:
van de digidesign site:

Pro Tools LE systems (Digi 001 and Digi ToolBox XP) run on approved Mac OS and Windows 98/Me machines.

G4 is natuurlijk leuk maar niet perse nodig..

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Egosys WaMi kaart is errug goed, komt positief uit een groot aantal testen.
Kijk ook eens naar de RME Hammerfall kaart met de MultiFace breakoutbox, lijkt vooralsnog een van de betere kaarten op dit moment, zeker gezien de hoeveelheid aansluitingen en de goede softwareondersteuning.

Kwa mogelijkheden is ProTools ook errug leuk, maar niet echt volledig (en duur).

Beethoven:
er zijn geen geluidskaarten die een synthesizerchip van Korg of Roland o.i.d. aan boord hebben. ZO'n kaart zou te groot worden om goed mee te kunnen werken, en de aansturing ervan vanuit Windows zou een groot probleem kunnen worden. Bovendien moeten ze ook een enorme lading samples kwijt, wat zo'n kaart errug duur zou maken. Bovendien zijn de meeste synthesizers afhankelijk van meerdere chips, wat de omvang van zo'n kaart dus niet ten goede komt.
Yamaha is een van de weinige A-merken die wel chips maakt voor geluidskaarten, maar die stellen niks voor vergeleken bij hun synthesizers zoals de CS1x etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 11:54 schreef whotheman het volgende:
de kaarten van hoontech staan ook goed bekend..

www.hoontech.nl
Ik heb wel eens een hoontech systeem in actie gezien, alleen viel me hier op dat zelfs het externe rack met ad/da converters erg gevoelig was voor storingen van buitenaf.

Ik ben d'r intussen denk ik wel over uit.
Het wordt gewoon lekker de EGOSYS WAMI RACK 24 :P

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op zondag 04 november 2001 22:31 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
er zijn geen geluidskaarten die een synthesizerchip van Korg of Roland o.i.d. aan boord hebben.
:X Korg OASYS :X

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op zondag 04 november 2001 15:11 schreef Beathoven het volgende:
Loopt ook op Windows NT en/of 2000 machines :)

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.soundscape-digital.com

Kan je hier iets vinden naar je zin ?

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 16:02 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

:X Korg OASYS :X
Waar ik eigenlijk op doelde is dat er geen geluidskaarten zijn die vergelijkbaar zijn met een echte synthesizer kwa mogelijkheden. Maar je hebt gelijk, de Korg OASYS is wel zoiets, ik had nog niet gehoord van die kaart. Maar als ik de specs zo zie, dan lijkt hij lang niet zoveel mogelijkheden te bieden als een echte synthesizer.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Dan heb je altijd nog nog de Creamware kaarten natuurlijk. Met een goede sequencer en een Pulsar II bijv. kun je veel meer dan met een synthesizer.

Check hier voor een review van de Korg OASYS

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 10:27 schreef ErectionJackson het volgende:
Dan heb je altijd nog nog de Creamware kaarten natuurlijk. Met een goede sequencer en een Pulsar II bijv. kun je veel meer dan met een synthesizer.
tja.. ik weet het niet hoor of je nou liever een pulsar II of een echte synthesizer wilt.

Heb al heel wat gezeik gezien met creamware kaarten.
Je hebt nl. ontzettend veel verschillende codes nodig om de software uberhaupt te mogen installeren. Die codes worden weer vergeleken met hardwarecodes op je kaart. En dat wil nog wel es mis gaan bij creamware.. (tenminste , dat heb ik nu al bij 2 verschillende setups zien gebeuren)

Wat ik zelf erg jammer vindt is dat de controlling van de diverse synthesizers binnen de creamware kaarten geheel via midi gaat. Een filter van 100Hz tot 20kHz besturen met 128 midistapjes is toch niet echt wat je wilt..

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik geef ook nog altijd de voorkeur aan een echte synthesizer boven een DSP-kaart. Want de Creamware Pulsar heeft geen synthesizer-chip, maar een DSP-chip waarmee je dus softsynths draait.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 18:42 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Ik geef ook nog altijd de voorkeur aan een echte synthesizer boven een DSP-kaart. Want de Creamware Pulsar heeft geen synthesizer-chip, maar een DSP-chip waarmee je dus softsynths draait.
En ik heb gezien dat je bij het opentrekken van de meest simpele synths al direct de helft van je dsp power opslurpt.
Maar nee.. dan koop je er toch zo'n expension kaart bij met nog 15 extra dsp's !? Is maar 7500 piek.. :Z

Verwijderd

Korg OASYS
wat is het nut van die smiley met die pleister op z'n bek :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op woensdag 07 november 2001 23:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

wat is het nut van die smiley met die pleister op z'n bek :)
Omdat ik hem niet wilde tegenspreken, maar even een synth naampje wilde laten doorschemeren. Bovendien is die smiley gewoon 8-)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zondag 04 november 2001 15:22 schreef dvdlei het volgende:
Pro Tools LE systems (Digi 001 and Digi ToolBox XP) run on approved Mac OS and Windows 98/Me machines.
Of ehm, XP in Win98 compatibility mode?

De Digi 001 is een perfect setje, een kennis van me heeft een (bekende) opnamestudio met daarin o.a. een grote ProTools set en een Digi 001, hij zegt dat hij niet snapt hoe ze voor zo'n prijs zo'n mooi setje kunnen verkopen..

Zegt genoeg denk ik..

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Over die Egosys kaart: Hij wordt erg goed getest enzo. Ik zou nu alleen even nazoeken hoe het zit met driver updates. Sommige fabrikanten maken leuke kaarten, maar vernaggelen alles door een beroerd driver-management.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:39

Dark

who tweaked the light?

EchoAudio maakt leuke kaartjes voor de pc. ( http://www.echoaudio.com/ )
Afbeeldingslocatie: http://www.echoaudio.com/images/monalarge.jpg

en sek'd heeft ook leuk spul: ( http://www.sekd.de/ )
Afbeeldingslocatie: http://www.sekd.com/pics/2496dsp.jpg

Verwijderd

hoe stel je xp dan in in 98 compabiliteits modus in

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Zo'n Echoaudio Gina roeleert idd wel ja. Vriend van me heeft um ook, en zou niet anders meer willen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Sek'd zou ik voorlopig niet naar kijken, heb ik 2x beroerd uit een test zien komen.

Ik heb zelf ook een Gina20 kaart, een van de oude serie dus. Ik ben er nog steeds errug blij mee, alleen zijn de drivers onder win2k niet zo betrouwbaar (maar ik draai toch alleen onder win98se). Dit schijnt wel beter te zijn in de nieuwe serie (oa Gina24). Maar ik denk dat ik nu voor een andere kaart zou gaan; de Egosys kaart is idd errug goed, en de RME Hammerfall met Multiface breakoutbox is ook zeer goed (alleen nog wel erg duur).

Koop eens een muziekblad als Interface, hierin wordt veel gekeken naar Audio&PC.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ohja, nog ff over EchoAudio:
je kunt in dit geval het beste voor de Gina24 of Layla24 gaan, Mona is iets meer gericht op zang-opnames.

Verwijderd

Topicstarter
'k heb intussen m'n keuze gemaakt hoor. Tis de Egosys WAMI RACK geworden.
Besteld in duitland. http://www.netzmarkt.de/thomann/gruppe-COXS-1.html. Daar was ie maar 1333 DM. :P
Scheelt nogal met 2000piek bij feedback!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Congratz! Veel plezier ermee zou ik zeggen.

Ik denk trouwens dat ik volgend jaar naar een vervanging voor m'n Gina20 ga zoeken. Waarschijnlijk zijn er dan intussen alweer een aantal nieuwe kaarten op de markt, maar dat zien we dan wel weer. Als ik nu een nieuwe zou kopen dan zou het waarschijnlijk de RME Hammerfall met Multiface worden, of misschien ook een Egosys WaMi.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 10:47 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Congratz! Veel plezier ermee zou ik zeggen.

Ik denk trouwens dat ik volgend jaar naar een vervanging voor m'n Gina20 ga zoeken. Waarschijnlijk zijn er dan intussen alweer een aantal nieuwe kaarten op de markt, maar dat zien we dan wel weer. Als ik nu een nieuwe zou kopen dan zou het waarschijnlijk de RME Hammerfall met Multiface worden, of misschien ook een Egosys WaMi.
Ik moet helaas nog een +- 2 weekjes wachten voordat ik em heb. WAMI Rack was niet op voorraad :'(
Maar als ik em straks heb horen jullie van me of de kaart een beetje bevalt..

Verwijderd

Mee eens. Applicatie werkt op zich wel in XP Win 98 compat mode. Alleen de Digi001 driver is NIET te installeren. En dan wordt het toch wel erg stil in je studiootje :-(
Dan maar weer naar ME. Tenzij iemand nog een leuke tip voor me heeft.
M.
Op donderdag 08 november 2001 09:35 schreef TripleM het volgende:

[..]

Of ehm, XP in Win98 compatibility mode?

De Digi 001 is een perfect setje, een kennis van me heeft een (bekende) opnamestudio met daarin o.a. een grote ProTools set en een Digi 001, hij zegt dat hij niet snapt hoe ze voor zo'n prijs zo'n mooi setje kunnen verkopen..

Zegt genoeg denk ik..
Pagina: 1